پس از هفت ثور، ریختن خون در افغانستان عادی شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۶    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132408 منبع: پرینت

در هفتم ثور 1357 خورشیدی، حزب دموکراتیک خلق افغانستان، با راه اندازی کودتایی قدرت سیاسی، در افغانستان را به دست آورد و به جمهوریت داوود خان پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، حمید عزیزی، سخنگوی حزب اسلامی، در گفتگو با «طلوع» خارجی ها را در تخریب حکومت مجاهدین دخیل می داند و می گوید: در آن زمان، زمینه سازی برای اینکه مجاهدین به جان هم انداخته شوند، وجود داشت، مثلا اخباری که بی بی سی پخش می کرد. به نوعی بی بی سی تا هنوز هم جنگ را در افغانستان مدیریت و کنترل می کند. جنگ قدرت در داخل حزب دموکراتیک خلق و در میان جنرال ها به راه افتاد.

وی، معتقد است، خارجی ها در ایجاد این کودتا نقش اساسی داشته اند و برای به جان هم انداختن گروه ها طرح ریزی شده اند، تا افغانستانی ناآرام پس از آن به وجود آورند و افزود: به لحاظ فرهنگی، تا پیش از کودتای هفت ثور در افغانستان خون یک انسان ارزش و جایگاه متفاوتی دارد. اما بعد از آن زمینه فراهم می شود یعنی قبح مطلب را برای مردم می شکنند، زمانی که حزب دموکراتیک خلق افغانستان می آید، در داخل زندان ها با این قساوت قتل عام می کند، دیگر حرمت ریختن خون افغان و حرمت ریختن خون مسلمان را برای مردم می شکند.

عزیزی افزود: افغان مسلمانی که تا دیروز خون برادر خود را نمی توانست بریزد امروز تحت این عنوان که کمونیست بی خدا و کافر است، خون او را می ریزاند و طرف مقابل تحت عنوان افراطی، تندگرا و تندرو خون این طرف را می ریزاند و این زمینه باعث می شود که وقتی جلو چشم را خون گرفت و وقتی که به نوعی ریختن خون برای افراد عادی شد زمینه را فراهم کرد که گروه ها راحت تر باهم بجنگند و به نوعی دخالت های خارجی، دسایس و مسایل مختلف دیگری از جمله مسایل سیاسی دیگر هرکدام در آن دخیل باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
8 ثور
خون
نظرات بینندگان:

>>>   اين سخن گوي حكمتيار بسيار ياوه گوئي ميكند، مگر تا چه وقت ما اسلام گرا ها، كفار، كمونيست، يهود و حتي بگفته عزيزي بي بي سي را ملامت جنگها، نا بكاري هاي و عقب افتادن هاي كنيم. اگر ما مسلمان باشيم و ترس از خدا داشته باشم ، چرا همه اين بدي ها را مرتكب شويم، مشكل ما اين است كه اكثر رهبران نام نهاد و لافوك ما خود آگاه و يا نا خود أگاه از بي علمي و لاف زياد مزدور اجنبي شده اند، داد از عدالت عمري ميزنند، ولي براي خود هر چيز ميخواهند و از أمت همه چيز را ميگيرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است