رویدادها و تحولات آفریقا در نهم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۶    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132406 منبع: پرینت

** سازمان ملل درباره خطر قحطی میلیون‌ها نفر در آفریقا و یمن هشدار داد
خبرگزاری رویترز روز شنبه از نیویورک گزارش داد که دیوید بیسلی رییس برنامه جهانی غذا امروز در نطقی در سازمان ملل هشدار داد که چنانچه کمک کنندگان بین‌المللی پول بیشتری به آفریقا و یمن اختصاص ندهند، میلیون‌ها نفر در این دو منطقه جهان در خطر گرسنگی و قحطی قرار خواهند گرفت.
سازمان ملل نیز روزجمعه با انتشار یک ضرب الاجل صریح نسبت به تبعات منفی تشدید گرسنگی و قحطی در یمن و آفریقا هشدار داده بود.
براساس این گزارش بیش از 30 میلیون نفر در یمن، سودان جنوبی، نیجریه و سومالیا به کمک های غذایی نیاز دارند که عامل اصلی آن خشکسالی و جنگ است.

** حکم حبس ابد برای دیکتاتور سابق چاد تایید شد
خبرگزاری فرانسه از داکار گزارش داد که دادگاه جنایی ویژه اتحادیه آفریقا مستقر در این شهر (پایتخت سنگال) روز پنجشنبه حکم حبس ابد برای 'حسن حابره' دیکتاتور سابق چاد را تایید کرد.
حابره 74 ساله از ماه می ۲۰۱۶ به اتهام هماهنگی برای ارتکاب جنایت های ضد بشری شامل بازداشت های غیر قانونی، سرکوب و بردگی جنسی در دوران حکومتش بین سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۰به حبس ابد محکوم شد.
وی که مسوول کشتار حدود ۴۰ هزار نفر، شکنجه حدود ۲۰۰ هزار نفر دیگر است بعد از اینکه ۲۲ سال در سنگال در تبعید به سر برد، در ژوئیه ۲۰۱۳ در داکار بازداشت شد.

** بوکو‌حرام مسوولیت انفجار انتحاری در کامرون را پذیرفت
خبرگزاری فرانسه روز شنبه از ابوجا گزارش داد که گروه تروریستی بوکوحرام مسوولیت حمله انتحاری روزجمعه در شهرکی در شمال کامرون را پذیرفت.
براساس این گزارش، بوکوحرام در این عملیات انتحاری در مجاورت مرز نیجریه یک نفر را کشته و یک نفر دیگر را زخمی کرد که عامل انتحاری نیز به قتل رسید.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آفریقا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است