رویدادها و تحولات یمن در نهم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۶    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132403 منبع: پرینت

** بنا بر ارزیابی برخی از رسانه های خارجی، پس از حملات شیمیایی در عراق و سوریه، آمریکا برای توجیه مداخله نظامی اش در یمن درصدد به راه انداختن جنگ شیمیایی در این کشور است.
به نوشته این منابع خبری، پس از حمله شیمیایی به شهر خان شیخون سوریه که به دست مخالفان تحت حمایت آمریکا، اسراییل و کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گرفت و نیز پس از حمله شیمیایی عناصر جنایتکار داعش به موصل، شاهد اجرای همین سناریو از سوی آمریکا در یمن هستیم، تا از این طریق مداخلات آمریکایی و اسراییلی را در این کشور توجیه کند.

** عبدالملک المخلافی معاون منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری و وزیر خارجه دولت مستعفی یمن موافقت برای مشارکت در دور جدید گفتگوهای صلح با انصار الله را مشروط به موافقت علنی و صریح انصارالله با مراجع سه گانه برای اعلام آتش بس دانست.
دولت مستعفی یمن پس از این که ولد الشیخ پنجشنبه گذشته از برگزاری دور جدید گفتگوهای صلح در اواخر ماه مه برای توقف حمله احتمالی به بندر الحدیده خبر داد، شروط خود را برای مشارکت در گفتگوی صلح اعلام کرد.

** اهالی عدن واقع در جنوب یمن روز گذشته پس از برگزاری نماز جمعه در مخالفت با قوانین عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن از جمله بر کناری عیدروس الزبیدی استاندار عدن تظاهرات برپا و با سر دادن شعارهایی حمایت خود از الزبیدی استاندار سابق این شهر را اعلام کردند.

** ضاحی خلفان معاون رییس پولیس دبی در توییتی ضمن تاکید بر این که تغییر عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به نفع امنیت یمن و منطقه است، هادی را محور بحران این کشور دانست که نباید با نادانی های خود منطقه را معطل سازد.
وی تاکید کرد که اولین گام برای حل بحران یمن پایان دادن به دوران حکومت هادی است.

** یگان های موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد شنبه یک مقر نظامیان عربستان در جیزان و محل حضور مزدوران سعودی در بندر مخا را با موشک بالستیک هدف قرار دادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است