سمر: کمیسیون ما از هر کمیسیون بهتر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۴    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132390 منبع: پرینت

وظیفه حکومت است که قاتل رخشانه و بقیه را دستگیر کند. در تمام اعلامیه های کمیسیون آمده است که به فرهنگ معافیت باید پایان داده شود. کمیسیون پولیس ندارد که پشت قاتل بگردد!

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، سیما سمر، رییس کمیسیون حقوق بشردر برنامه "پرس و پال" در خصوص اینکه گفته می شود این کمیسیون ید طولانی در انتشار اعلامیه دارد اما نتیجه آن در زمان نظارت و مراجع قضایی گم می شود گفت: یک تعدادی به صورت مطلق حق انتقاد دارند اما بسیاری که انتقاد می کنند فقط می خواهند حرف بزنند و از اصل وظیفه نهادهای ملی حقوق بشری آگاهی ندارند.

سمر می گوید: در تمام 120 کشور دنیا که کمیسیون های ملی حقوق بشری وجود دارد ادعا داریم که عملا کمیسیون ما از هر کمیسیون بهتر است.

رییس کمیسیون حقوق بشر، درخصوص اینکه نتیجه پیگیری های پرونده های سوزانیدن ها و سنگسارها را از چه کسی باید پرسید اظهار کرد: وظیفه حکومت است که قاتل رخشانه و بقیه را دستگیر کند. در تمام اعلامیه های کمیسیون آمده است که به فرهنگ معافیت باید پایان داده شود.

وی افزود: وقتی قاتل رخشانه یا هر کس دیگری به خارج از مرز ها که تحت کنترل حکومت نیست می رود، کمیسیون پاسخگو نیست ما اعتراض خود را در اینباره کرده ایم و وظیفه دولت تطبیق قوانین است، کمیسیون پولیس ندارد که دنبال قاتل بگردد.

سمر، در خصوص انتقادات از وی درباره صحبتش درباره اینکه عذر خواهی حکمتیار چه دردی را از خانواده های قربانیان دوا می کند بیان کرد: من گفته ام که حداقل عذرخواهی وی آغاز یک پروسه سیاسی می تواند باشد و این شهامت از طرف هر کسی یک گام مثبت در رابطه با آوردن صلح است.

رییس کمیسیون حقوق بشر درباره اینکه چرا حکومت به اظهارات کمیسیون در خصوص آزادی زندانیان حزب اسلامی توجهی ندارد افزود: این سوالات را باید از حکومت پرسید اما یکی از دلایل به تعویق افتادن آزادی زندانیان تاثیر کمیسیون است!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیما سمر
حقوق بشر
نظرات بینندگان:

>>>   گرو های جامعه مدنی از این کمیسیون حقوق بشر مؤثر تر کار می کنند. تظاهرات ها برپا می کنند و عقب یک موضوع را پی گیری می کنند. اما کمیسیون خاله سیما فقط بعضی اوقات اعلامیه صادر می کند در رابطه به موضوعات که قبلاّ در رسانه ها نشر شده و مردم از آن آگاه ست. اگر موضوع عذر خواهی حکمتیار مطرح باشد، پس چرا برادران جنگسالار دیگرش تا حال از ملت عذر خواهی نکردند. همه در ویرانی کابل و قتل عام 65 هزار کابلی شریک بودند. سگ زرد برادر شغال است.

>>>   قاتل دستگیر شده رخشانه را آزاد کرد تو میگوئی دستگیر کند؟؟

>>>   همه "چیز" شما از هر "چیز" دیگران، بهتر است!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است