مجاهدت های گلبدین را به خودش نشان دهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132384 منبع: پرینت

پیشنهاد به همراهان گلبدین و برنامه ریزان سفرش؛

گلبدین در طول عمرش برای کابل دستاوردهای فراوان داشته است. مطمئنا وقت زیاد خواهد گرفت٬ تا تمام آثار شهکاری های خود را از نزدیک بیبیند. اما لااقل باید در آوان ورودش دو سه محلی که شاهد مجاهدت های او بوده را برایش نشان دهید.

مثلا این سه مکان می تواند محلات نام آشنا در ذهن گلبدین باشد.

1: گلبدین را اول می توانید به شاه شهید ببرید و آثار مجاهدات چند سال قبلش را برایش نشان دهید. او شاید از دیدن اینکه هنوز صدها خانواده در نتیجه پیکارش زانوی غم در بغل دارند احساس خوشی پیدا کند و شاید برایش حس افتخار دست دهد.

2: پس از آن می توانید او را برای چند لحظه به فروشگاه فاینست ببرید و برایش از نتیجه عملیات انتحاری و یا به زعم او شهادت طلبانه افرادش قصه کنید. او به خاطر خواهد آورد که در نتیجه حمله افرادش خاندان برمکی به خاک و خون غلطید و مطمئنا که شور و شوقی در درونش پدید خواهد آمد.

3: می توانید لحظه سری به جاده ی میدان هوایی بزنید و برایش توضیح دهید که در آنجا نیز در حمله انتحاری افرادش چندین تن از غریب ترین های این وطن از بین رفتند. او مطمئن است و ایمان دارد که آنها مستحق مرگ بودند.

مکان های خاطره آفرین برای او زیاد اند. او با این نامها از طریق نقشه و از زبان استادان پاکستانیش آشنا است. شاید جاهای دیگری را نیز خودش نام بگیرد و بخواهد بیبیند. بهتر است برایش نشان دهید. فرصت خوبیست٬ شاید هوای کابل به مزاج رهبرتان خوش نخورد و باز آهنگ پشاور کند. و یا هم قبل از دیدن این مکان های خاطره انگیز برای او٬ دست عزرائیل به حلقوم اش رسد.

محمد صابر مجتبی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گلبدین حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   دست عزرائیل به حلقوم گلبدین درکابل می رسد.

>>>   هموطنان عزيز، حكمتيار وجدان ندارد، و از اين كشتار ها لذت برده و ميبرد، شما خود قضاوت نمائيد وقتي اين جاني حاضر بقتل و دسيسه عليه شهيد انجنير جان محمد كنري شد از كشتن پدر مادر خود هم دريغ نميكند، جان محمد كسي بود كه در زمان داوود خان اين جناور و عده ديگر را از كابل تا پاكستان انتقال داده بود، و بعد ها اين جاني، جان محمد را بنام جاسوس داوود خان توسط اي اس اي بندي و بعد ها بقتل رسانده است. اين جناور حكم تيار گل..... عقده حقارت دارد، صد ها جوان مبارز و .... را بنام جاسوس توسط باداران پنجابي اش بقتل رسانده است.

>>>   Salam
اخوانى پشتون بر به اصطلاح اصطلاحات ملى به زبان تبارش تاكيد مى كند ، اخوانى تاجيك براى ما عربى مى خواند.،

>>>   خدا ازین دجالها انتقام میگیرد انشاالله
امینی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است