به راستی حکمتیار با حکومت آشتی کرده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132383 منبع: پرینت

از همان آغاز که آمدن و تسلیم شدن گلبدین حکمتیار به دولت افغانستان مطرح شد من با جدیت تمام برنامه ها و دید و بازدیدهای هیات مذاکره کننده ی این حزب را دنبال می کردم.

از اخطارهای فرزندش تا فرمایش های افرادش، از معذرت نخواستن سخنگویانش تا برحق دانستن جنایت های هولناک این حزب پس از پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان از مهمترین نکاتی بودند که نشان می دهند هنوز هم زورگویی و کشتار مردم در صدر برنامه های این حزب قرار دارند و هیچ هم از اعمال زشت گذشته ی شان نادم نیستند.

اما سوال اصلی اینجا است که آیا این حزب به راستی با حکومت افغانستان آشتی کرده است؟ چون شاخه ی نظامی این حزب هنوز از کار بازنمانده، بلکه تقویت هم شده است، از جانب دیگر نه تنها تسلیم شدن گلبدین حکمتیار هیچ تاثیر بر وضعیت نداشته، بلکه وضعیت امنیتی کشور خراب هم شده که انتظار می رود تا روزهای آینده خراب تر هم شود.

جنس بد نیکو نگردد
زانکه بنیادش بد است

نکته ی دیگری که برایم خیلی نگران کننده است، قومی بودن این حزب است، لااقل از همین دیروز که گلبدین در لغمان سبز شده، هرچه آدم به ملاقات او رفته و یا با هرکسی که او ملاقات کرده است، مربوط به یک قوم و یک زبان خاص است.

مرتضی جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
لغمان
نظرات بینندگان:

>>>   در اینکه کلبدین و یکتعداد اعضای حزبش جنایت کار تاریخ و قاتل صدها مردم بیگناه افغانستان و ویرانی افغانستان هیچ شک وتردیدی وجود ندار برعلاوه آن همه جنایت و خیانت شان این شخص یک فاشیست ملیتگرا قومی و زبانی بوده که حتی قومگرائی خود نسبت به دین و شرعیت بمراتب ترجیح میدهد علی الرغم همه جنایتش به همه اقوام افغانستان دریغ نکرده با آنهم پشتونها بخاطر قومگرائی و زبانی که دارد تا چنگ و دندان ازش حمایت میکنند.

>>>   افسوس که چقدر غیر عادلانه و خسمانه فضاوت میکنیم. اگر اعضای حزب اسلامی همه پشتون است پس اعضای جمیعت- وحدت- جنبش-شورای نظاروغیره کیها هستند؟
ودرست است که حکمتیار کابل راویران کرده پس شرکای جرمش و خاینین که از خیرخانه کابل را ویران کردند فراموش کردید و یا آنها ویا آنها از جمع شماهستند؟ خلاصه اینکه ....به هر .... به قضاوت غیر منصفانه. بی وطن

>>>   Salam
اخوانى پشتون بر به اصطلاح اصطلاحات ملى به زبان تبارش تاكيد مى كند ، اخوانى تاجيك براى ما عربى مى خواند.،

>>>   هرگز فريب راكتيار را نه خوريد اين ها به قول ووعده خود أيستاده نيستند
فراموش نه كنيد كه جناب راكتيار كه با زور راكت و بنياد گراي را أساس گزاشت.
در خانه كعبه شريفه هم سوگند خورده بود
مردم هوشيار وبيدار فريب او را نه خوريد امده كه براي پسر و دارو دسته
خود چوكي بگيرد و به اميد يافتن جاي مقبره براي بخودش باز امده

>>>   حكمتيار حكومت رولا غنى را مى پذيرد و تحت درفش و غرش هوا پيما هاى امريكاى ها مى خواهد زيست كند ، اما حكومت مجاهدين و همفكران خود را قبول نداشت و براى تخريب حاكميت مجاهدين بيش از هزار ها انسان كابلى را به قتل رساند . مگر رولا و غنى ، مسلمان تر از شهيد مسعود و ربانى اند ! بديهى است كه حكمتيار فاشيست حاكميت تاجيكها را بد تر از حاكميت عيسوى ها و كمونيست ها تلقى مى كرد و مى كند.
من از همين جا به عبدالله ، عطا و هر تاجيكى كه با هر بهانه و دليلى از حكمتيار استقبال مى كنند .... مى فرستم و اينها را هم دست جنايات و خيانت هاى حكمتيار مى دانم ، باور دارم كه هر انسانى با شرفى اين حقيقت را مى داند.
تاجيكان نبايد به خايين هاى صف خود بيش از اين فرصت دهند ورنه در انتظار توهين تاريخ باشند.
Najib Salam

>>>   جناب جلالی
از بهر خدا حد اقل یکبارهم اگر شده از تعصب وجهالت دست بردارید ومسایل قومی را زیادتر از این دامن نزنید. من هیچ نوع ارتیاطی با گلبدین حکمتیار ندارم و مربوط به فامیل های رسول امین از کنر میباشم. بدبختانه به آثر جنگ های کابل میان جکمتیار و مسعود به پشاور رفتم و روی تصادف بعد از مدتی به یکی از موسات خیریه افغانی که مسول موسسه اهل پنجشیر و شوهر خواهر همایون جریر که متعلق به ولایت پنجشر و داماد حکمتیار میباشد برای مدت دوسال در بخش کارات زراعتی استخدام گردیدم. روزی در این دفتر با فردی از اهل پنجشیر به اسم اسلام الدین( که فعلا بنام حاجی اسلام الدین مشهور است ومسول خاص امنیت حکمتیار از سال 1993 بدینطرف و یکتن از با اعتماد ترین افراد فامیل حکمتیار محصوب میشود)اشنا شدم وچهره اش رابخوبی به خاطر دارم و در تصاویر چند روز قبل حکمتیار در لغمان او را شناسایی کردم،سوال من از جناب جلالی اینست اگر حکمتیار واقعا گرایش های قومی را داشته باشد پس چرا این فرد راکه از چاراسیاب تا تهران و اختفا پانزده ساله خویش تا هنوز با خود دارد؟؟؟ شما لطفا اسم یکتن از اقراد با اعتماد سایر سرکرده های جهاد را برایم ذکر نماید که مربوط به قوم خودش نباشد.
د. امین
ملبورن استرالیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است