موثریت هیات حقیقت یاب به خواست غنی وابسته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132378 منبع: پرینت

اگر کسانیکه در رابطه با حمله به قول اردوی شاهین غفلت وظیفوی داشته اند با رییس جمهور تعامل و ارتباط داشته باشند به یقین محاکمه نمی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد هاشم عظیمی، عضو شورای ولایتی بلخ در خصوص عملکرد هیات حقیقت یاب حمله به قول اردوی 209 شاهین گفت: در مشارکت با نهادهای مدنی در این ولایت کمیسیونی تشکیل شده است که هنوز آغاز بکار نکرده است اما حقایق آن را با مردم شریک می سازیم اما مساله مهم تر در این رابطه این است که متاسفانه کارکرد ما به خواست و اراده حکومت مرکزی بر می گردد و بسیار شاهد بوده ایم که تصمیم گیری مردم راه به جایی نبرده است و حکومت هرجا که خودش لازم ببیند وارد عمل شده و هر کس را به میل خودش جابجا کرده است.

عظیمی، درخصوص به محکمه کشاندن کسانیکه غفلت وظیفوی در این رابطه داشته اند بیان می کند: اگر اینها با رییس جمهور ارتباطات و تعاملات داشته باشند به یقین می گویم که اینها محاکمه نمی شوند.

وی افزود: تمام صلاحیت ها در یک گروه و تیم خلاصه شده است و قانون بر تمام اتباع کشور یکسان تطبیق نمی شود و یک سری افراد بالا رتبه در برابر قانون و پیگرد قانونی معافیت دارند.

عضو شورای ولایتی بلخ معتقد است که حلقاتی در نظام با گروه های ترویستی همکاری و همیاری دارند و بیان می کند: کسانیکه به مسوولیت ها گماشته می شوند کارا نیستند و توان و ظرفیت عملی ندارند. کسانیکه از لحاظ تئوری آمادگی دارند باید به بخش های لجوستیکی و اداری استخدام شوند تا ادارات منظم باشد اما متاسفانه اینها به جبهات جنگ فرستاده می شوند که هیچ موثریتی هم در میدان های نبرد ندارند.

عظیمی افزود: چه معنایی دارد که وزیر دفاع و داخله از یک قومیت خاص باشند، این حرف ها مفهوم ندارد و قانون پایمال می شود. این مشکل خیلی جدی است که باید به آن توجه شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
حقیقت یاب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است