غنی: قربانی ها هزینه ما برای پیروزی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132377 منبع: پرینت

مراسم یابود از هشتم ثور، روز پیروزی مجاهدین، امروز در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز، شنبه، نهم ثور 1396 اشرف غنی رییس جمهور، در این مراسم ایراد سخن کرده و ضمن تسلیت به مردم و خانواده هایی که در حوادث اخیر کشور داغدار شده اند گفت: من نگرانی ها را درک می کنم. دردها و ماتم ها را با تمام وجود احساس می کنم و در غم و ماتم مردم شریک هستم و قبول دارم که همه ما، هم من و دیگر مسوولان دولتی وظیفه داریم کاستی های موجود در ادارات و نهادهای دولتی خود را شناسایی کنیم و با هر گونه کوتاهی در وظیفه خصوصا در عرصه های دفاعی و امنیتی با جدیت تمام مقابله کنیم. چنانکه برخی اقدامات لازم در این زمینه را در سطح رهبری نهادهای دفاعی و امنیتی شاهد بودیم و برنامه های دیگری، نیز برجا است. اما دوستان و عزیزان این را نیز به یاد داشته باشید، که قربانی های موجود بخشی از هزینه ای است که برای آزادی و رهایی می پردازیم.

رییس جمهورمی افزاید: ما، در این معرکۀ نفسگیر، با انتخاب های فراوانی روبرو نیستیم، تنها دو انتخاب داریم، یا تسلیم شدن به سرنوشتی که جنایتکاران خون آشام و حامیان آنان می خواهند برای ما و برای مردم این منطقه رقم بزنند، تا بر ویرانه های فرهنگ و مدنیت و بر روی اجساد ملت ها کاخ سیاه شرارت آنان برافراشته گردد، یا مقاومت و ایستادگی برای به زانو در آوردن این گروه های مجرم و ناکام گردانیدن نقشه هایی که حامیان آنان در سر دارندما اطمینان داریم که در این معرکه پیروزی از آنِ ماست، از آن مردمی است که جز زندگی آرام، کشوری آباد، فرهنگی شکوفا، و آینده ای روشن، خواسته ای دیگر ندارند.

وی، افزود: ما می توانیم از حوادثی که در سرزمین ما روی داده و تجاربی که بر سر مردم ما گذاشته شده است تحلیل هایی داشته باشیم تا ما را در بدست آوردن تصویرهای کلان تر قضایا کمک کند. با فهم درست گذشته می توانیم به دیدگاه روشنی به آینده دست پیدا کنیم. ما با جهاد خود در گذشته به کشورهای دیگر روحیه جهاد و استقلال طلبی را اعلام کردیم و سر تسلیم فرود نیاوردیم.

رییس جمهور، نوع برخورد با شرایط امروز جامعه را چنین بیان کرد: ما فقط در شرایطی آسیب پذیر هستیم که صفوف درونی ما شکاف بردارد، وحدت داخلی ما متزلزل شود، اعتماد ما بین ما سستی بپذیرد و زمزمه های ناخوشایند اختلافات قومی، سمتی زبانی، مذهبی و گروهی گوش جامعه و مردم ما را بیازارد. این همان رخنه گاه بزرگی است که باید هوشیارانه و مسوولانه باید با آن برخورد کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
8 ثور
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است