حکمتیار: به شرکت های سهامی پایان می دهیم
تقسیم قدرت در ایتلاف ها و شرکت های سهامی راه حل نیست و من در اینجا همه را به نابودی رقابت های منفی دعوت می کنم. باید رهبران منتخب داشته باشیم و به جریان های موروثی پایان دهیم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132376 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی که در حال حاضر در ولایت لغمان ظاهر شده است، روز گذشته با برخی از مسوولان حکومتی و دولتی و نماینده های مردم و تعدادی از متنفذین این ولایت دیدار و گفتگو کرد.
وی دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری حاضر شده مواضع خود را نسبت به آینده بصورت روشن بیان نمود.

حکمتیار در باره صلح به نشست های بین الافغانی اعتقاد داشته گفت: مذاکرات صلح باید بین الافغانی باشد و ما برای آوردن صلح مبارزه می کنیم تا صلح سراسری در کشور تامین شود.

وی از دوران جهاد یادآوری نموده اضافه کرد: زمانیکه نیاز بود جهاد کردیم و حال زمان صلح است و صلح بین الافغانی یک افتخار است و باید با آوردن صلح اقتدار ایجاد کنیم.

وی همانگونه که در لغمان در انظار عموم ظاهر گردید، پروسه صلح را نیز تصمیم دارد از لغمان آغاز کند: ما آوردن صلح را از لغمان آغاز می کنیم.

حکمتیار حکومت را پذیرفته و تصمیم دارد در آینده با حکومت همکاری کند: با حکومت افغانستان یکجا در برابر هراس افکنان مبارزه می کنیم. زیرا باید به ایجاد یک افغانستان امن و مصون تلاش کنیم و باید افغانستان را یک مکان امن بسازیم.

رهبر حزب اسلامی، هرچند حکومت را قبول کرده است اما نحوه حکومتداری را ضعیف می داند و تصمیم دارد در تغییرات جدی حکومت سهیم باشد: ما باید یک حکومت مرکزی قوی ایجاد کنیم و به جنگ در افغانستان دامن نزنیم.

گلبدین به کشور های همسایه نیز توصیه کرد تا در امور افغانستان دخالت نکنند: ما گذشته را فراموش می کنیم و همسایه ها دیگر در امور داخلی ما دخالت نکنند.

حکمتیار بر عزل و نصب های حکومت نیز اعتراض کرده بیان داشت: تقسیم قدرت در ایتلاف ها و شرکت های سهامی راه حل نیست و من در اینجا همه را به نابودی رقابت های منفی دعوت می کنم.
باید رهبران منتخب داشته باشیم و به جریان های موروثی پایان دهیم.
برای پایان جنگ باید دست به دست یکدیگر بدهیم.

وی از انتقال قدرت نیز بطرز مبهمی صحبت کرده افزود: همه باید به تصمیم ملت احترام بگذاریم و انتقال قدرت باید به تصمیم ملت صورت بگیرد.
ما به زورگویی شوروی تسلیم نشدیم و به نیروی عاریتی دیگران چگونه تسلیم شویم.
بیایید همه باهم به توافق برسیم.

رهبر حزب اسلامی از تدین نیز یاد کرده خاطرنشان ساخت: هرکسی در برابر دین می جنگد دشمن مردم افغانستان است.
در این راه دشمنان مردم افغانستان به وحدت ملی ما صدمه زدند.

حکمتیار در پایان وضعیت امروز مردم را تیره و تار پنداشته گفت: انشاءالله این شب تاریک به زودی پایان می یابد.
به امید رسین روزی که همه افغان ها شاهد کشور امن، مصون، سربلند و فارغ از صدای توپ و تانک باشند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
لغمان
نظرات بینندگان:

>>>   شــــرکت سهامی پنجشیر وردک چطور؟؟ این شرکت سابق به نام ریاست امنیت ملی یاد میشد اما از زمانیکه انحصار حکومتی برداشته شد با استفاده از سیاست بازار آزاد جناب صالح این شرکت را بنیاد گذاشت که با سرمایه شش ملیون دالر از پهره دار دم دروازه تا رئیس همه از یک السوالی بودند بعدا ولایت وردک هم سهم گرفت وزمانیکه امرالله به دستور کرزی دور ساخته شد شش ملیون دالر پول اپراتیفی راباخود برد که تلاش امریکائی ها هم بر ای واپس گرفتن آن نتیجه نداد ! این شرکت حالا ورشکست شده چون پاکستانی ها هم چندین مرتبه با موتر های بم در زیر پای شان خسارات زیادی بر آن وارد کرده اند
ر

>>>   حکمتیار یک جنایت است خدا ازش نگزرد تمامی جهاد گران افغانستان جنایت کردن خیانت کردن مرگ بر همگیشان زنده باد اعضای حزب دموکراتیک خلق افغانستان

>>>   حکمتیار صاحب با دلایل قومی به حکومت آمده نه صلح وچیزی دیگر !اگر سال 2001 می آمد چی میشد ؟ برای این نه آمد که کرزی زیاد تعصب قومی نداشت ومطابق میل حکمتیار عمل نمیکرد > اما جناب اشرف غنی از حکمتیار هم دو آتشه تر است چنانچه تصفیه قومی را قبلا شروع کرده است وضمیرش مملو از تعصب و انتقام وکدورت است

>>>   غور و فيش گلبدين خان بسيار زياد است، مثلي كه أمريكا بجاي بم مادر وي را از اسمان پرتاب كرده باشد. در غير آن يك تسليمي بيش نيست، اما اين جناب سخن از باداري ميزند، يا اينكه جنون سابقه اش خوب نشده، و يا راستي كه أمريكا ميخواهد از أو چهره سازد. اگر حزبي هاي منشعب مانند قاضي أمين وقاد، زمان مزمل، داكتر أنور ، داكتر ارغنديوال و تيم شان امارت اين جاهل را قبول نمايند، ملت بايد خود را براي مهاجرت ديگر آماده سازند، و گر نه آمده است كه مرده اش را در تپه از بلندي هاي كابل اگر باقي مانده باشد دفن نمايند.

>>>   به نام دین،کمونیزم.امپریالیزم وطن را برباد داده اید.یادت
است که آن همه راکت هارا از پاکستان آورده بودی و از چهار
آسیاب به طرف کابل نشانه گرفتی...هر کسی که از دین حرف
میزند .و مرَدم را به بهانه دین جور میدهد،دشمن مردم است.چه
تو باشی چه هر کسی دیگر باشد..-۲۰۰هزار تن از جوانان ,از شما
دین پرستان..به طرف کافران اروپا فرار کردند ..آیا ازین خبر داری؛
آقای راکتیار...
جمشید...

>>>   Salam
اخوانى پشتون بر به اصطلاح اصطلاحات ملى به زبان تبارش تاكيد مى كند ، اخوانى تاجيك براى ما عربى مى خواند.،

>>>   سلام خدمت هموطنان عزیز عرض شود که با آمدند گلبدین هیچ درد مردم افغانستان را دوا نمی‌کند همان اشخاص که دور پیش گلبدین حلقه زدند همگی شأن به نوعی در دولت هستند این ها به مملکت و مردم افغانستان جزجفا کاری دیگر نکردن این پروپاگاند را راه انداخته اند که گلبدین کاری را به پیش خواهد برد گلبدین با این حرف هایش شیرین خود نمیتواند لکه هایش خون مردم افغانستان را از جبین خود پاک کند قتل قتل است مردم افغانستان جنایت گلبدین را فراموش کرده نمی‌تواند بحران افغانستان بسیار عمیق است یک گروپ خوش باور بیکاره دل خود را خوش می‌سازند به این حباب امروز مردم افغانستان از آدم های قرون وسطایی نفرت دارند

>>>   که خداکند با گذاشته وداع گفته باشید چیزی را که به زبان میآورید به منصه عمل اجرأ نماید مانند دیگران دراویل باغ های سرخ وسبز را بمردم نشان داده ولی درآخر ازته جول تان ترب نبرآید زمان نشان میدهد به امید حرف تحقق حرف ها
ببرک ارغندیوال

>>>   حكمتيار حكومت رولا غنى را مى پذيرد و تحت درفش و غرش هوا پيما هاى امريكاى ها مى خواهد زيست كند ، اما حكومت مجاهدين و همفكران خود را قبول نداشت و براى تخريب حاكميت مجاهدين بيش از هزار ها انسان كابلى را به قتل رساند . مگر رولا و غنى ، مسلمان تر از شهيد مسعود و ربانى اند ! بديهى است كه حكمتيار فاشيست حاكميت تاجيكها را بد تر از حاكميت عيسوى ها و كمونيست ها تلقى مى كرد و مى كند.
من از همين جا به عبدالله ، عطا و هر تاجيكى كه با هر بهانه و دليلى از حكمتيار استقبال مى كنند ... مى فرستم و اينها را هم دست جنايات و خيانت هاى حكمتيار مى دانم ، باور دارم كه هر انسانى با شرفى اين حقيقت را مى داند.
تاجيكان نبايد به .... هاى صف خود بيش از اين فرصت دهند ورنه در انتظار توهين تاريخ باشند.
Najib Salam

>>>   Hai Khurasani
حاشيه هايى فربه تَر از متن مجلس درباريان امروز كابل
الف
امروز ارگ كابل پيروزى رستاخيز عظيم انقلاب اسلامى افغانستان را در شرايطى تجليل نمود كه
از تصوير شهيد احمد شاه مسعود سپهسالار جهاد و سيدالشهداى رستاخيز مقاومت ملى در استيژ خبرى نبود!
تصوير مسعود نماد حضور يك فرد نيست ، بلكه نماد عظمت يك تمدن ، تاريخ ، فرهنگ ، جهاد، مقاومت و مظهر مكتب اعتدال امام أعظم ابوحنيفه مى باشد.
آيا عدم نصب تصوير مسعود نخستين نشانه هاى حضور حكمتيار نيست ؟
ب
اين مجلس ظاهراً بمناسبت تجليل از جهاد مردم افغانستان بود ، اما هيچ يك از رهبران نهضت جهاد مقيم پايتخت حضور نداشتند.
استاد سياف ، صبغت الله مجددى ، شيخ آصف محسنى ؛ تنها نماد هاى زنده اى زعامت جهادى هستند، كه هيچكدام حضور نداشتند!؟
ج
روز هاى اتفاق و مناسبت هاى مهم تاريخى از اهميت ويژه اى برخوردار هستند، تغيير ان بدون عذر موجه و انهم اعلام رخصتى مغايرنص صريح قانون اساسى از هشت اردبيهشت به ٩ ثور نمى تواند باحسن نيت صورت گرفته باشد.
تغيير تاريخ حاكى از نيت سؤ و اهداف حاشيه يى مى باشد.

>>>   محمد همایون صادقی
آنچه نزد اینها رجحان دارد همانا پشتونوالی و فرهنگ قببله ای ایشان ، نه دین و نه ایدیولوژی .

>>>   گلو بچيم اگر راستي خواهان جريانات موروثي نيستي، بيا مردانه وار براي ارغنديوال صاحب بيعت كن، هم خرما و هم ثواب، بدون آنهم صحتت خوب نيست و هم چندان سويه تعليمي براي عصر حاضر نداري، و هم چنان غيرت خان و حبيب الرحمن را پيشواي قاضي أمين و مزمل و ديگران نساز،كه با عث نفرت عليه خودت ميشود.

>>>   راكتيار خبيث را بادارانش بزرگ نمايي دارند ورنه اين قاتل به جز يك تا دوصد تروريست زياد نفر ندارد. تشويش نكنيد هيچ چيز از دستش هم پوره نيست و فريب لافهاى اين پودر فروش را نخوريد.

>>>   ما از آمدن حکمتیار پیشتبانی میکنیم و این اقدام وی را به فال نیک گرفته و از خداواند تمنا می نمایم تا همه رهبران جهادی و غیره که دست های شان به خون برادران شان آغوشته گردیده مانند وی دست از جنگ وبرادر کشی برداشته در فکر صلح و آرامی وطن ومردم رنجدیده و ستم کشیده خویش شوند بس است دیگر این مردم واین وطن توان بار این همه مصیبت هارا ندارد بگذارید مردم یک لقمه نان حلال ازاکسب کار در همین وطن برای اطفال خویش مهیا سازند

>>>   میگوید کار را می‌کند مساله لاف می‌زند بی بی راکتیار را آمریکا آورده و حالا جفگ گفته میرود آقای راکتیار مردم این نوکر جاسوس را خوب می‌شناسد قتل عام دیروز امروز را کسی فراموش کرده نمی‌تواند تاریخ معاصر گوا بر مستندات است که در ارشیف هر خانه افغان موجود است​ نیاز به پروپاگاند مزدوران دولتی نیست چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است به امید عدالت فردا

>>>   آقای حکمتیار اعمال گذشته خود را چگونه توجیه می کند؟

>>>   حکمتیار که شهر کابل مرکز مملکت را باخون شسته بود به هوش آمد و لاف از حکومت مردم سالار میزند ای کاش این عقل از سابق در کله اش خطور می کرد.....

>>>   خدا کنه حافظه حکمتیار از بین نرفته باشه چرا که تا امروز مسبب هر نا امنی و خشونت جناب ایشان و طرز تفکی اشتباه وی بوده است و حالا که حرف های خوب می زند دوباره فردا یادش بماند که چه حرف ها زده است. سعیدی

>>>   يك سخنرانى گلبدين را ديروز ديدم ميگفت:أمريكا فقط از آدم فاسد و بد اخلاق حمايت ميكند!

>>>   حکمتیار آمده تا یکجابا اشرف غنی اول تخم جنگ سالار را از افغانستان براندازد بعدا با طالبان صلح کنند چون همه مشکل در بودن جنگ سالاران دزد است

>>>   ما با این کارحکمتیارکاملا موافق هستیم زیرا همین شرکت های سهامی یعنی مردم یک منطقه خاص همیشه هرکاره چرا

>>>   گلوجان نمیدانم تنهاست ویا صوفی کرینکارهم همراهش آمده جنرال دوستم چارچ که داشت برای ایشچی مصرف کرد نمیدانم تکلف اش چطورخواهدشد گل علم "ناصری"

>>>   خواهیم دید که حکمتیار و حزبش به صورت نرم و خزنده بر کل کشور مسلط خواهد شد. او نیامده که با دولت صلح کند او در زیر پرده صلح آمده تا اهداف اصلی خود را محقق سازد همان اهدافی که سالها برای آن تلاش کرده و آوارگی و دوری از وطن را تحمل کرده و در این راه خونها ریخت و فرزندان وطن را نابود نمود و شهر کابل را بر روی ساکنانش با راکت با خاک یکسان نمود او به راحتی از اهدافش دست بر نمی دارد. او کسی نیست که فریب یک عده سیاست مداران پوشالی و تازه به دوران رسیده را بخورد. صلح او در حقیقت آتش زیر خاکستر است. او به صراحت از سوی هوادارنش در تابلو ها و بنر های استقبال به عنوان رهبر ملت مجاهد افغانستان معرفی و تبلیغ می شود. معنای آن این است که دیگران هرکسی می خواهد باشد باید مطیع او باشند.

>>>   آمدن دور دوم آقای حکمتیار به کابل :
آیا پشیمانی از کردار و اعمال گذشته یا جنگ و تباهی مجدد در کشور ؟ من شخصآ به آدمیکه دست آن به خون مردم آلوده باشد آمدنش را به سود مردم ندانسته بلکه تکرار و بروز خطر بعدی می دانم زیرا که صلح شعار این گونه اشخاص نبوده جای شان در کوه ها و مغاره ها میباشد نه در میان مردم.......

>>>   هموطنان بیدار و هوشیار باشید. پاوقدم این مرد... نحس است. میترسم که خدای ناکرده گوشی شیطان کر .یک دفه زلزله سهیل فلاکتي چیزی پیش نیاید

>>>   گلو جان به خواب دهه70 است هیچ وظیفه اش مشخص نیست گفته من اینطوری وانطوري میکنم.اول اینکه با موجودیت جامعه جهانی و آمریکا حرفت را به اندازه دهنت بزن دوما این نازونازاد بدرد دهه70 آن زمان قدرت کاملا در دست شما ها بود اما قدر اش را ندانستید

>>>   ما جنگ سالاران خون اشام و جنایت کار که چهل سال است خون مردم را میمکند نمی خواهیم. فرقی نمی کند مجاهد باشد ویا کمونیست . طالب وداعشي باشد . چهل میلیون انسان با شرف در سرزمین ما زندگی می کند در بین این هامردمان وانسان های باسواد تحصیل کرده دانشمند وطن پرست زیاد است ما مردم افغانستان رهبر خود مارا از بین آدم های بیطرف تعیین می کنیم نه این های که دست شان در خون هزاران هموطن بیگناه ما آلوده است

>>>   گل بیدین آمده که برود بالا ی قبر 60 هزار شهید کابلی که توسط خودی این جانی به شهادت رسیدند دعا کند

>>>   شرکت سهامی متشکل ازجاسوسان ومزدوران بیگانه

>>>   فکر نمی کنم که امنیت و آرامش شعار این رهبر ویرانگر باشد زیرا که طول عمرش را در خشونت سپری کرده است ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است