والی هرات: حفظ میراث فرهنگی از وظایف جدی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132372 منبع: پرینت

برنامه ای تحت عنوان تروریزم، برنامه ریزی شهری و مدیریت بحران فرهنگی در هرات برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز، شنبه، نهم ثور 1396 رحیمی، والی هرات در این مراسم گفت:در این نشست نهادهای فرهنگی روی بهبود داشته های تاریخی هرات رایزنی می کنند. رایزینی روی داشته های فرهنگی و تاریخی هدف اصلی این نشست است.

وی، حفظ میراث فرهنگی هرات را یکی از وظایف جدی حکومت دانسته و افزود: هرات داشته های فرهنگی با ارزش دارد که نیاز به حفظ دارد. برای این کار، همکاری و هماهنگی بیشتر میان مسوولین و شهروندان باید بوجود آید.

رحیمی، در خصوص راه حفظ میراث فرهنگی هرات گفت: ا در دو سال گذشته دستاوردهای عظیمی در عرصه های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی داشته ایم و همچنان در عرصه فرهنگی شاهد تهداب گذاری امور بازسظازی برخی بناهای تاریخی بودیم، ولی این تلاش ها با در نظر داشت شمار قابل توجهی بناهای تاریخی و امکانات اندک بسنده نیست. می طلبد تا همکاران ما در موسسات بین المللی ما را در این راستا بیشتر یاری رسانند. ما باید با استفاده از تجربه های موفق کشورهای منطقه و جهان در راستای حفظ این میراث های مشترک جامعه بشری که اصالت های تاریخی ما را به نمایش گذاشته اند گام برداریم.

(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
میراث فرهنگی
نظرات بینندگان:

>>>   والی صاحب:
در دنیای متمدن در هر شهر یک قبرستان وجود دارد که مردم بعد از فوت شدن در آن دفن میشوند و بعد از ده تا بیست سال که تنها استخوانهای آنها در قبر باقی میماند، این استخوان ها کشیده میشوند و به خاک تبدیل میشوند و در جای آنها اشخاص دیگر دفن میشوند.
روند طبیعت همین است و سرنوشت تمام زنده جانها اعم از نباتات و حیوانات و انسانها چنین است که از تخمه دیگر زنده جانها در اثر القاح بمیان می آیند و زنده میشوند و مواد خوراکه اخذ میکنند و رشد و نمو میکنند و تولید نسل میکنند و بالاخره میمیرند و به مواد غیر زنده تبدیل میشوند.
بنأ خوب است تا در عوض این قدر زیارت در شهر هرات، تعمیر های رهایشی بلند منزل و سرک ها و خیابان ها و مراکز فوشگاه ها و ساحات تفریحی و مناطق صنعتی و غیره ایجاد شود.
زیرااشخاص متمدن میگویند:
راجع به گذشته زیاد فکر کردن، باعث افسردگی میشود و راجع به آینده زیاد فکر کردن، سبب تشویش میشود.
بنأ با کار و فعالیت مثمر کوشش کنید زمینه رشد و پیشرفت ولایت هرات را فراهم کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است