به بهانه هشتم ثور:
غرق در تجاوز و خونیم!
چگونه تلخی هفتم ثور را به یاد آوریم و شعف خود را در هشتم ثور نشان دهیم زمانیکه پیروزی هیچگاه بر این سرزمین نتابید، افغانستان در ادامه "کودتا و آزادی" همچنان غرق تجاوز و خون است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۶/۲/۸ کد خبر: 132328 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، افغانستان در ادامه اشغال و آزادی همچنان درگیر جنگ و تجاوز است، هشتم ثور اگرچه حیرت جهان را به همراه داشت اما در واقعیت زمینه را برای ریشه ای شدن افراط گرایی، تجاوز خارجی و جنگ بزرگتر هموار کرد.

آنچه باعث آغاز دوران جهاد شد، سودجویی امریکا از نیات دینی و پاک مردم افغانستان برای ایجاد جریانی در مقابل دشمن دیرینه خود در جنگ سرد بود، تا قبل از آن مردم افغانستان با وجود گوناگونی مذاهب در صلح به سر می برند اما همین مردم با کشوری آزاد در خشم افراطی ترین ترویستان گرفتار شدند و جنگ به خود رنگِ مدام گرفت.

هر دو سوی میدان جنگ از همراهی قدرت های جهان سود می برند، یک سو با تفکر کمونیستی و جناح دیگر با نیات اسلامی و برخواسته از دل مردم که در مقابل هم ایستادند، جنگیدند و دلیل هزاران کشته، میلیون ها مهاجر و ویرانی کشور شدند.

رهبران جهادی ناآگاهانه و یا آگاهانه فریب پول و سلاح غرب بخصوص امریکا را خوردند و به میدان جنگ رفتند، افغانستان به یکباره ظهور بسیار رهبر از قومیت های مختلف را دید که پس از به قدرت رسیدن به دلیل عدم تجربه حکومت داری در چنگال نقاق افتادهه و شیرینی پیروزی هشتم ثور را برای مردم به تلخی زهر "کشتار و مرگ" بدل کردند.

در همان زمان، امریکا برای منافع خود دست به توطیه ی زد که بتواند شکستی بزرگ برای شوروی در افغانستان رقم زند، هرچند مردم عادی در هر قریه و منطقه دست به سلاح شده و برای آرمانی چون آزادی و بقای اسلام در این سرزمین جنگیدند اما به یکباره قدم در راهی گذاشتند که هیچگاه به پایان جنگ نرسید.

در میان رهبران جهادی و حتی جناح دولت کمونیستی افغانستان، مقام های بودند که صادقانه برای آزادی افغانستان می جنگیدند اما راهی بس اشتباه را پیمودند و در دام دسیسه های امریکا، شوروی و پاکستان گرفتار شدند.

واقعیت این است که اکثر رهبرانی جهادی تهی از دانش سیاست و حکومتداری بودند و پس از تصرف کابل نتوانستد به اتحاد دست یابند زیرا دیگر زمان جولان کشور پاکستان فرا رسیده بود تا به رویای کشوری افراط گر دست یابد.

استراتژی غرب بسیار بزرگتر و پیچیده تر از توان رهبران جهادی بود که می خواستند در افغانستان حکومت کنند، آنچه خواسته امریکا برای افغانستان تعبیر شد، کشوری برای تروریستان و افراط گرایان بود تا به منافع خود در منطقه دست یابد و چه بهتر همراهی پاکستانی که بقای آن در گروه تروریست پروری بوده و هست.

رهبران جهادی در مقابل سیاست کشوری قدرتمند چون امریکا و خصومت پاکستان با شکست مواجه شد، امریکا زمینه ورود افراط گرایان جهان را به افغانستان هموارو پول و تجهیزات را سرازیر اسلام آباد کرد تا به طالبان رسید و ظهور داعش.

افغانستان در هفتم و پس از هشتم ثور، مغلوب رقابت قدرت های جهان شد، رهبران نتوانستند با دوراندیشی کشور را از خطر جنگ و آشوب رها سازند و تباهی و ویرانی از آن ملت و کشور شد.

اما همچنان افغانستان در خلا رهبری بااقتدار در جنگ می سوزد، دولتمردان نه تنها از گذشته درس نگرفتند بلکه با معامله و توسل به کشورهای دیگر، زمینه را برای طالب محیا و نفود داعش را تضمین می کنند، اگر در سه دهه گذشته کشور در رقابت امریکا و روسیه به تلی از خاک بدل شد و مردم بیگناه قتل عام شدند، اکنون نیز جنگ تنها به دلیل همین رقیب کشی های خارجی جریان دارد.

جهادگران افغانستان بسیار قربانی دادند تا متجاوز خارجی را از کشور بیرون کنند اما امروز افغانستان سرزمینی است در انحصار امریکا و غرب، کشتارگاه پاکستان و سرزمین موعود تروریستان.

زمانیکه تلخی های این سرزمین به میزان روزها و ماه های چهل سال جنگ و کشتار است، چگونه هفتم ثور را تلخ بنامیم و شعف خود را در هشتم ثور نشان دهیم زمانی که پیروزی هیچ گاه بر این سرزمین نتابید، افغانستان در ادامه "کودتا و آزادی" همچنان در تجاوز و خون غرق است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
7 ثوز
8 ثور
نظرات بینندگان:

>>>   با هفتم ثور از از اسارت ارتجاع بین المللی رها شدیم. با هشتم ثور دوباره تحت اسارت ارتجاع بین المللی رفتیم.
کابلی

>>>   سردارداودآغاذگرجنگ داخلی است . فضا دموکراتیک اعلان شده بود وقتیکه داود به دموکراسی قلابی خودپای مانده اعضای حزب را به زندان اندازد حیات بقیه نیز به خطر میافتد بغیرازسرنگونی رزیم داود چاره دیگری باقی نمیماند . پس داود خان است که ازراه سرکوبگری دیکتاتوری خودزمینه هرگونه خرابی آینده را موجب میشود . درغیرآن حزب دموکراتیک خلق افغانستان تا انقلاب هم فرصت داشت هم عجله نداشت . مگراعضای حزب درفکررفاهیت مردم خودبود اینکه پولخوران اجیر تاحال هم اسب گادی شدند کلیه مسولیت خرابی وطن بدوش پولخوران اجیراست نه اعضای حزب .عملا مشاهده میکنیم که ریش ملایی را هم قربان دالر کرده باانگلیس پیک جنگید کجایش مسلمان شد حالاهم درفکرخریداروطن است . یکصد سالدیگرهم وطن را به عقب زدند تا حکومت مستقل تشکیل شود . مرگ به وطنفروشان ! کمونیست

>>>   هفت ثور توسط افرادی که هیچ نوعه تجربه سیاسی نداشتند برپا شد پالیسی کشتار دسته جمعی یکی از بترین اهداف این حزب بوده که سبب خشم ملت در مقابل دولت وقت گردیده است ایشان می خواستند بدون نردبان به منزل بالا بروند (کاری را می خواستند که هنوز فرهنگ ان پیاده نشده بود)

>>>   حزب دموکراتیک خلق افغانستان برنامه عالی و انسانی را درقبال خود داشت که اگر دست امپریالیزم جهانخوار امریکا و نوکران جیره خوار آن عملاً بازی نمیکرد، مردم افغانستان و کشور عزیز مان حتماً پله های ترقی و تعالی را در ردیف سائر کشور مترقی جهان بزودی ها میپیمود. این امپریالیزم خونخوار امریکا بود که بخاطر دستیابی به معادن و مخازن افغانستان از سالهای سال قبل مداخلات بیشرمانه اش را آغاز کرده بود و همین رهبران خائین احزاب به اصطلاح اسلامی را در پاکستان و ایران بنام احزاب متحد هفتگانه و هشتگانه تقسیم کرده و هریکی را با سرازیر نموده کمک های مسلحانه و دالر برضد حکومت نو پای افغانستان که تازه راه ترقی و تعالی را بخاطر سعادت وخوشبختی افغانستان و مردم غریب و بیدفاع آن به پیش گرفته بود ، آماده نبرد ساخته و تا بالاخره منجر به سقوط حکومت داکتر صاحب نجیب الله گردیدند و صفحه جدیدی از خرابی و بربادی وطن و مردم ما با تحول 8 ثور در افغانستان شروع شده و هزاران هزار از هموطنان ما کشته ، معلول و مهاجر شدند و امروز همه ما و شما شاهد آن هستیم که امریکا و متحدانش چه ظلم و فجایع را بر سر مردم افغانستان وارد ننموده که هرگز شوروی به همچو اعمال دست نیازیده بودند. همچنان همین رهبران مجاهدین که خود را حامی اسلام در کشور میدانستند چطور غرق در زر اندوزی و فساد هستند و هریکی شان با اخذ چوکی های به اصطلاح پر درامد و اوج فساد اداری چه فجایع را برحق ملت و مهین ما روا میدارند و این امریکائی ها و متحدانشان چطور از منابع سرشار این میهن که تاکنون دست نخورده باقیمانده است ، استفاده غیر قانونی نموده جفای را برحق مردم و میهن ما انجام میدهند.
پس تو ای نویسندۀ متن !!! خود قضاوت کن که عامل بدبختی و خرابی این میهن کیست ؟ امریکای جهانخوار و متحدانش و یا حزب دموکراتیک افغانستان و اعضای وطن دوست و خدمتگار مردم افغانستان ؟
ث.م.ن .

>>>   هفتم وهشتم ثور هر دو روز در تاریخ گشور روز سیاه ثبت گردیده ولی سیاه تا سیاه فرق داردسیاه روشنتر هفتم ثور بوده زیرا افراد این روز چور چپاول وغارت ملی را انجام نداده از نگاهی پاکی وجدان و ضمیر به جیب خود نبوده واقعآ وطن پرست بودند اعضای آن صاحب یک نمره زمین هم در گشور وجود ندارد که به خیانت متهم شده باشد واقعآ در فکر ملت و گشور بوده انیکه اشتباه کرد موصوع جداگانه است واما روز هشتم ثور روز بدنامی اسلام در جهان روز چور وچپاول روز غارت بیت المال روز قتل وقتال مردم بی کناه روز بی ناموسی روز جنگ قدرت روز فروش گشور بنرخ گبار برای چهل گشور وبلاخره روز فناونابودی هست بود گشور توسط جاهلان نا اهل وبی فرهنگ گشور ثبت شده که تکرار حوادث ووقایع آن بشریت به حیرت خواهد افتاد .
قلندر شاه

>>>   اینها باید محاکمه شوند

>>>   اگر مردم ما ریشه های بد بختی را این وطن که از هفت ثور شروع شده وبا تغیر تاریخ از 7 به 8 ادامه یافته است بدانند که یکی است آن وقت بی طرف وبی تفاوت نه نشسته دست بیک اقدام مردمی زده همه خارجی ها از وطن دور کرده و در یک انتخابات بی تقلب انسان های خوب وطن را نما ینده پارالمان ، شورای ولایتی و ولسوالی تعین میکنند تا یک حکومت خوب بوجود ارند.

>>>   این مزدوران امریکاست که مفکوره دموکراتیک ملی را جنایت میداند ولی اشغال امریکارا آزادی و رفاهیت مردم . رزیم دموکراتیک ملی را جهت تحریف اندیشه نسل جوان کمونیستی نام میمانند تا متنفرشوند . درحالیکه رزیم کمونیستی درحضورطبقه کارگردرشرایط پختگی سرمایه داری میسر است نه درشرایط فیودالی و نیمه فیودالی یک جامعه سنتی که هنوز استبداد امپریالیسم را لقمه چرب ترعیب کنند . همانطوریکه درمقابل دموکراتهای ملی افغانستان 120 کشورخارجی تجاوزکرد که حالا برسراقتداراست و این سربراهان دالرپرست ( جانیان 8 ثور)آگاهانه به خدمت وی شتافتند تا امپریالیسم را درجهان پیروز و طن خودراهم بخشیدند . اکنون باید همسایه هارا هم به قیمت خون خودببخشند . چنین مزدوری با دموکراتهای نسل پاک مردم افغانستان قطعا قابل مقایسه نیست . این روزسیاه راکه دالرپرستان به سرمردم آوردند سالهافرصت کاراست تا انقلاب توده مردم همه مزدوران را از خاک جارو کند . بخاطرمنافع شخصی تاریخ را سالها عقب زدند . اکنون بخوبی درک میکنیم که جهانخوران امپریالیست جهت ادامه سلطه خود بین دموکرات و مجاهد و طالب تفرقه اندازی میکند اما ما جنگ مفکوروی خودرا فعلا درالفاظ تاخروج اشغالگر معطل میگذاریم و درشرایط مناسب که وطن درخطر قرار نگیرد از گوش و بروت سکولارشان کش خواهیم کرد . اما فعلا متحدیم .
افغانستانی

>>>   ﺑﺠﻮاﺏ اﻭﺭﻧﺪﻛﺎﻥ 7 ﻭ 8ﻫﺮ ...ﻫﺎﻱ اﺳﺘﺨﺒﺎﺭاﺕ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺟﻨﺎﻳﺖ 7 ﻛﻪ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻗﺘﻞ ﻭ ﻛﺸﺘﺎﺭ ﻭ ﺗﺒﻠﻴﻎ اﻟﺤﺎﺩ ﺑﻮﺩ. ﻭ 8 اﻥ ﻧﻴﺰ ﺟﻨﺎﻳﺖ ﻧﺎﺑﺨﺸﻮﺩﻧﻲ ﺭا ﺑﻮﺟﻮﺩ اﻭﺭﺩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻴﺪﻓﺎﻉ ﺩﺭﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻫﻢ ﺳﺮ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻣﺎﻝ ﻭ ﻫﻢ ﻧﺎﻣﻮﺱ. ﻭاﻱ .... ﻛﻪ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﺿﺮﺑﻪ ﺭا ﺑﻪ اﺳﻼﻡ ﻭاﺭﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻧﻪ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻩ اﻳﻦ ﺩﻭ ﺩﻭﺭﻩ ﺷﻬﻴﺪ اﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﻗﺎﺗﻠﻴﻦ ﺭا ﻏﺎﺯﻱ. ﮔﻔﺘﻪ ﻤﻲ ﺗﻮاﻧﻴﻢ ﺭﻭﻱ ﻫﺮ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ... ﺳﻴﺎﻩ ﺑﺎﺩ...

>>>   واقعيت اينست كه كمونستها... صداقت داشتند در فراه منشي عبدالحبيب ساليان متمادي منشي حزب بود ولي وقتي كه رژيم سقوط كرد نان خوردن خود را نداشت و روز مزدي ميكرد ولي ولسوال مجاهدين در خارج بلند منزل جور كرده همين حالا هم سرمايه را از چور ملي بدست اوردند و پولدارترين مردم مجاهدين و رهبران جهاد هستند...
فراهي

>>>   واقعیت اینست که هر فردی را دیدگاه خاصی است – اما هنوز استند کسانیکه با استفاده از عینک به ما حول خود مینگرند.از اینجاست که نیک و یا زشت دیدنشان بستگی به عینکشان دارد– عینک که مجزا از جسم طبیعی و ساخته این و آن است. که بنأ هر پدیدۀ را هر فردی در وابستگی به این و آن (فردی، گروهی– نفع و ضرر – صعود و نزول – بقا و فنا، سفید و سیاه ) مینگرند-بیائید واقعیت را از دیدگاه کسانی ببررسی بگیریم که آزاده استند و هر پدیده را با چشم طبیعی مشاهده میکرده اند.از دهقانی بپرسیم که زمین خود شخم زده و زیر سایه درخت خوابیده..از معلمی که بجز تدریس هر چه بیشتر و بهتر به شاگردان خود داشته. از انجنیریکه بجز از پیشبرد و پیشرفت تخنیک و تکنالوجی دیگر ناندیشیده. از دکتوریکه تنها در معالجه مریضان خود تلاش کرده.از صاحب منصب و یا افسریکه تنها وظیفه خود حرا ست از وطن را میداند و... پیامدهای را که قبل و بعد از 26 سرطان – 7 ثو ر – 8 ثور – 6 میزا ن – 1 جدی پرسیده شود که چه هــا دیده اند؟ همه میدانند که انقلاب با دست خالی توده ها علیه استبداد نظام برخاسته - در حالیکه چرخ کودتا توسط ارتــــش با توپ و تانگ و طیاره و با دید از عقب عینک غیر در حرکت می افتد.
همه می دانند که مجاهد واقعی صرفأ و صرفأ بخاطر عقیده پاک اسلامی –حفاظت از ناموس – و حراست از حریم مـیهن علیه متجاوز برخاسته– اما تجارت پیشگان دین و وطن بخاطر کسب پول و شهرت و با استـفاده از عـــینــک غـیر قد بلند کرده. باید اذعان کرد که در هر دوره های قبل و بعد 26 سرطان – 7 ثور – 8 ثو ر – 6 میزان – 1 جدی تعدادی از اشخاص با طینت پاک و با عزم راسخ بسوی ترقی و تعالی و یه خدمت بمردم گام برداشته اند، اما ایــن محدود در مقابل اکثر یت مغرضین عینک پوشان قرار میگرفتند – اکثرأ نیست و نابود و بعضأ فراری وعدۀ در کنج عزلت بسر میـبر ده اند. تجلیل از کارکرد و اندیشه فدائیان راستـین کشور بجـاست اما زخـمـها و رنجـهای توده های مـلیونی کـه بر ان افـزونی دارد لذا با پاشیدن نمک بر زخمهای تازه مردمان این مرز و بوم را نمی خواهد . جا دارد که با فرا رسیدن هر یک از تاریخ های یاد شده بغیر از 26 سرطان بجای گردن فرازی و یاد آوری از افتخارات هر دوران که با اندیشه و کارکردهای ناکام عینک زده گان که بیشتر ین به ریخـتن خون، فرار و هجرتهای داخلی و خارجی ملیو نها فرد و بجا ماندن هزاران : یتیم، بیوه، پدران و مادران در سوگ فرزند، خواهران و برادران داغدار ، بی عزتی ها ، انسان فروشی ها ، . . . و به ملیاردها خسارات مادی شخصی و ملی، و...و ادامه آن که از ایـن بـبعـد تا کجا خـواهـد رسـید؟ نـاشی از همان قـدمـهای نخـستین هر دوره یاد شـده می با شـد که بـهـتر خـواهـد بود با فـرا رسیدن روزهـای تاریخی 7 ثور و 8 ثور و 6 میزا ن و 1 جـدی اشک ندامت باریده از مردم عـذر خواهی شود و بفکر چاره اندیشی بـیرون رفـت از این مـنـجـلاب بدبخـتی که دسـتـاوردش مـی خـوانـند بـاشـند. ا لبته بیمورد نخواهد بود که تاریخ شخصیتهای چون شاه امان الله خان بانی استرداد استقلا، سردار مـحـمد داودخان بانی جمهوریت، و دکـتور نجـیب الله که ابتکار بیرون کردن قوای شوروی را بــدسـت گرفت فـرامـوش نخواهـد کـرد، آنها آزادگانی بودند آزادیخواه، مترقی، وطن پرست و ملت دوست.
مهاجر بی سرنوشت

>>>   جهاد در زمان حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان شروع نه شده بلکه در زمان حاکمیت محمد داود شروع شده بود به تاریخ مبارزات مراجعه شود.و با تعقل مقاله نویسی کنید.

>>>   همين رهبران... بودن كه امريكا طالم را به وطن ما اورد

>>>   8ثور روز...امدن اي اس اي به افغانستان و اغاز فعاليت سازمان اطلاعات اي اس اي پاكستان بطور علني در پهلوي گلبدين خان راكتيار...

>>>   خداوند... کند کسانی را که هشت ثور را بوجود اوردند همه بدبختی و بیچارگی ملت افغانستان از هشت ثور شروع شد و هنوز هم این... های در لباس میش دست از سر این ملت بدبخت بر نمی دارند و به چور چپاول مصروف هستند

>>>   7 ثور کودتای ننگین که توسط کمونستهای وطن فروش به وقوع پیوست اغاز بدبختی های مردم افغانستان ازهمین روز اغاز شد
فیضی

>>>   خداوند این حزب بدنام خلق و پرچم را به نسبت اعمال متجاوزکارنه، ترور، ویرانی و..... شرمنده و ذلیل داشته باشد. سبب اصلی همه بدبختی ها ، ویرانیها، جنگهای داخلی، به میان آمدن تنظیمهای بی شمار حاصل همین وطنفروشان بود.
چنار گل

>>>   تمام بعتبختی که امروز بلای مردم ما آمده است نتیجه کودتای 7 ثور است... بر حزب وطن فروش خلق و پرچم .
جاوید

>>>   با یقین کامل که ما در هر کار عجولانه قدم میزنیم . زیرا نه روسها ونه امریکایی ها ونه اجنبی های دیگر برادران سکه ، دلسوز وبرای صلح وثبات خاک و مردم افغانستان دست بکار شده اند وهرکدام برای مقصد خود دلبری میکنند . مردم بلادیده افغانستان که صد درصد مسلمان اند وعقیده راسخ بخداوند(ج) وپیغبرگرامی حضرت محمد (ص) داشته ودارند می بینیم که چطور در مقابل پول متأسفانه دین ، دنیا و حتی ناموس خود را میفروشند وچه بد بختی بالای مردم مظلوم نازل کرده اندکه نتیجه کمونست ها و حالا ازدیگران را مشاهده میکنیم . باید خوب نتیجه گرفته باشیم واتحاد اسلامی خودرا ازدست ندهیم. درغیر آن این بد بختی به پیش میرود وما مردم مهاجر دور از وطن دوباره زادگاه خود را نخواهیم دید و در دیار غربت دفن خواهیم شد مگر مسؤول واقعی آنعده خائنینی هستند که دست به همکاری این گروه ها داده و دوام میدهند . ولی منعم حقیقی انتقام را بلاخره ازاین شیاطین و منافقان میگرد. گفتنی زیاد است نمیخواهم درد سر بدهم زیرا فایده ندارد . فقط حال دل خود را گفته بخود تسلی میدهم .
باعرض حرمت . ظاهر پوپل از شهر سدنی آسترالیا

>>>   7 ثور و 8 ثور غم انگیز ترین و سیاه ترین روز در تاریخ افغانستان است تجلیل از این روز بنام کامیابی توهین به انسانیت اسلام و شهدای افغانستان است . رحیمی از کویته پاکستان

>>>   فرخنده باد سی و چهارمین سالگردِ
انقلاب ملی و دموکراتیک ثور

>>>   شهید سردار محمد داوود خان رئیس جمهور وطن دوست پدر افغانستان هر گز دیگر مادر نذاید مثل شهید سردار محمد داوود روحش شاد یادش گرامی باد

>>>   رفیق ایکه شعار
(فرخنده باد سی و چهارمین سالگردِ انقلاب ملی و دموکراتیک ثور)
را سر داده شاید متوجه نبوده که 7 ثور انقلاب نبوده از ملی بودن و دیموکراتیک بودن آن که اصلآ همه انسانیت منکر است .
همیش اعضای حزب دیموکراتیک خلق فریاد میزدند که انقلاب زحمتکشان و دهقانان . ولی به اصطلاح کور شدیم و در 7 ثور یک دهقان و کارگری را دیده باشیم که با شما (هورا) جفیده باشند.
اگر وطنجار را دهقان میگویید، پس بنازم افغانستان را که حتی دهاقینش تانکیست بوده اند .
صدای وطنجار خیلی زنانه بود. تصور نمایید که خودش تا چه حد نامرد بوده.
رفیق زمانگل چارپلاق

>>>   انکه میگوی 7ثور اغاز بد بختی بود جان برادر اگر 7ثور نمیبود حلا جناب شما با گاو ملک قریه تان یکجا قلبه میکردی ولی حلا شکر بیدار شدی اینه گپ میزنی

>>>   در این روز فرخنده روسها را در خانه هایتان ....ساختید، آیا همین قدر شرم بس نیست؟ همین به استطلا جنگسالاران بود شما را، خواهران، برادران تانرا از چنگ خون آلود روس نجاد داده و وطن فروخته شده تانرا دوباره آزاد ساخت.

>>>   جاویدان باد خاطرات تابناک شهدای انقلاب 7 ثور . مرده باد نوکران ارتجاع سیاه پاکستان و کاسه لیسان امپریالیزم جهانی

>>>   دوستان عزيز!
كودتا ثور با وجود همه بدبختي هاي كه در قبال داشت، يك دستاور خيلي مهم براي مردم به ارمغان اورد و ان نابودي قوم خائن محمد زي بود. طوري كه تاريخ شهادت ميدهد همه مشكلات و جنك هاي داخلي و خارجي دوصد سال كذشته افغانستان ناشي است از معامله كري، وطن فروشي وخيانت همين قوم مزدور. روح ان مردان تاريخ زند باد كه با نثار جان هاي شان نسل جديد افغان را از شر ادمكشان محمد زي نجات دادند و لعنت هميشكي خداوند برقوم محمد زاي باد كه بخاطر رسيدن به قدرت و امتيازات دنيوي مردم بيجاره افغانستان را هرنوع كه خواستند عذاب كردند.
حاجي لالا از غزني

>>>   روز های هفت و هشت ثور دو روی یک سِکه اند.
هفت ثور روز آغاز بدبختی های مردم افغانستان و هشت ثور ادامه آن است، که تا امروز دوام دارد.
نادر

>>>   خداوند این ماه ثور را هیچ پیدا نمیکرد
مسیح الله از هلند

>>>   او ساده ها، د 7 ثور خو کدام خارجی به این ملک نه آمد، د 8 ثور خو پاکستانی و عرب را سر خود آوردید.

>>>   باعرض سلام: دوستان ارجمند 7ثور و 8 ثوراین2 روز سیاه بصورت مترادف ازطرف شوروی سابق طرح وپلان گذاری شده بود 7ثورتوسط کمونیستهاشروع شد. اماوقتیکه روسها بعدازگذشت 4-5سال شکست خودراتوست ملت مجاهدافغانستان احساس کردنددست به نیرنگ دیگری زدندتابعدازشکست قطعی وفرارشان ازافغانستان منافع ونفوذشان درافغانستان حفظ باشدکه همانابااحمدشاه مسعودمذاکرات مخفیانه رااغازکردند.
این مذاکرات تحت نظرمستقیم جنرال گروموف قوماندان عمومی نیروهای اشغالگرشوروی ودستگاه استخبارات شوروی یعنیK.G.B صورت میگرفت شوروی هاجنرال دوستم وجنرال مومن راملزم به اطاعت ازاحمدشاه مسعودساختندکه دروقت حکم روسهاواقدام احمدشاه مسعودبرای اجرای فرمان روسهاپهلوی احمدشاه مسعودقراربگیرند. که متاسفانه این مثلث شوم شکل گرفت وروسهابعدازچندسال باخاطرارام ازافغانستان خارج شدندومهره های دیگرخودرادرلباس مجاهدین جا دادندکه درلحظات استعفای داکترنجیب براساس فرمان روسهااقدام کردند وحکومتی که دراستانه سقوط بودازطرف سازمان ملل را سقوط دادند. به نظر بنده این یک خیانت بزرگ بودبه جهاد ملت عموماو مخصوصا مردم شریف پنجشیر وخیانت به خون پاک شهدا. وسیلی های این خودسری هارا ملت افغانستان خورد وهنوزهم میخورند. بنابرین این2روزشوم یعنی7و8 ثوررابادوران10ساله عدالت ستیزوشوم کرزی را حضورملت قهرمان افغانستان تسلیت وتعزیت عرض مینمایم. روسیاهی و رسوایی خاینین ملت را درهرلباسی که باشندازدرگاه احدیت ارزومندم.
قره باغی

>>>   باعرض احترام .خدمت دوستان عزیز7ثورسرآغازژیم فاشستی واستالینزم وسرکوب وویرانگری سرزمین افغانستان که درهیچ مقته اززمان وهیچ مقته درمکان چنین جنایتی به وقوع نه پیوسته وازبطن چنین فاجعی که طالبان هم زاده همان تجاوز وسرکوب که سالها دامنگیرملت مظلوم افغانستان خواهدبودکه طالبان هم پدیده شوم تجاوزاستعمارمیباشد.احسان الله انعامی ا

>>>   محترم چارچلاق خان
ایا تعریف انقلاب را میدانید؟
ایا تعریفی از ملی و دموکراتیک با خود دارید؟
اگر ندارید فرق نمی کند شما تنها نیستید در این جامعه عقب مانده باید زیاد تر مطالعه کنید. هوشیار باشید وبازی عوام فریبان را نخورید.
موفق و کامگار باشید

>>>   بنده از روز هفتم وهشتم ثور حمایت میکنم زیرا هفتم ثور ازبین بردن حکومت سلطنتی فرزندان نادرخان است . وهشت ثور روز پیروزی ملیت های اقلیت وسهم آنهادر سحنه های سیاسی کشور است.
(نقــــوی

>>>   7 ثور سياه ترين روز درتاريخ افغانستان ميباشد از همين روز روز بدبختي ودربدري و تباهي افغانستان شروع شد. چند نفر افراد بيسواد وكم سواد وكودن خودرا دردامن شوروي وقت انداخته حلقه غلامي برگردن بستند وبا يك كودتاي ننگين 2 مليون از هموطنان عزيز مارا به بسيار بيرحمانه يازير چين تانك هاي شوروي كردند يادرزندان ها زير كيبل وبرق به شهادت رسانيدند ويا درپليگون ها زير بلدوزر كردند وياهم توسط تانك ها وبم هاي ناپالم قطعه قطعه كردند و2 مليون انسان ديگر اين سرزمين را بيدست وپا كردند و 6 مليون افغان ديگر را آواره .مهاجر وبدبخت ساختند اقتصاد كشور را به صفر ضرب زدند ريشه علم ودانش را از بيخ بركندند نظام عسكري ونظامي مارا باتربيه ظابطان ماشيني بخاك يكسان كردند سيستم زراعت ومالداري مارا باگذاشتن مليون ها ماين بكلي ازبين بردند سيستم تعليمي مارا ازريشه كشيدند (هركسي عضو بدنام خلق يا پرچم ميشد ) بدون هيچگونه دانشي برايش دپلوم اعطا ميگرديد. بلاخره كشور مارا صد سال به عقب بردند اين 7 ثور لعنتي زمينه ساز تمام بدبختي هاي آينده نيز گرديد وعاملان اين 7 ثور (گروه مزدور خلق وپرچم) با بسيار بيحيايي بعد از اينكه درمقابل حملات مجاهدين وآزاده گان تاريخ تاب مقاومت درخود نديدند با بسيار مكارگي وبيشرمي وطي يك پلان منظم نصف آن خودرا به جمعيت اسلامي ونصف ديگر آن به مجاهدين حزب اسلامي تسليم نمودند ونصف شهر كابل را به يك حزب ونصف ديگر را به حزب ديگر تسليم كردند وزمينه جنگ هاي داخلي را فراهم كردند كه دراصل مسول همه جنگ هاي داخلي نيز همين كمونستان شدند نجيب گاو بدون اينكه دولت را رسما به مجاهدين تسليم ميكرد فرار را برقرار ترجيح داد تا اينكه دستگير شد وبه جزاي اعمالش رسيد

>>>   هشت ثور بربادی مردم افغانستان
هشت ثور امدن عساکر پنجاه مملکت کافر در افغانستان
هشت ثور چور و چپاوول دارایی عامه
هشت ثور انحلال اردوی افغانستان توسط باداران جهادی ها
هشت ثور تخریب کابل عزیز
هشت ثور آمدن پاکستانی ها به به قدرت رسیدن شان
هشت ثور مهاجرت ملیون ها نفر به خارج
هشت ثور به قدرت رسیدن غاصبان زمین های دولتی
هشت ثور بربادی ملت مرگ بر جهادی های خایین
زنده باد حزب دموکراتیک خلق افغانستان
هیچ فرد حزب و یا رهبری حزبی یک نمره زمین ندارند ببینید فهیم عطا مجددی ربانی ...برادران مسعود صیاف ....صد ها دجهادی دیگر را که بنام مجاهد چقدر سرمایه جمع نموده اند

سکندرخشم مزاری

>>>   بنازم فرزندان اصیل این وطن را که بدون هیچ نوع امتیاز سر و مال خودرا در راه پیشرفت و ترقی کشور شان نذرانه کردند و لعنت به کسانی که همیشه بنام دین و اسلام علیه منافع ملی ما قرار میگیرند و خود زراندوزی میکنند. صدقه نام شهدای راستین و گمنام وطن که دشمنان سیاه دلت در اریکه قدرت هستند و مانند زاغ نجوای بی فرهنگی خودرا زیر نام دین ادامه میدهند. فکر آن را هم نه کنند مردم وطن و خدا با شما است نه با این لاشخوارهای که بنام مجاهد خودرا یاد میکنند و در قرن 21 به شیوه های قرن اوسطایی با پدیده ها برخورد مینمایند.
احمدی

>>>   هفت ثور حد اقل برای رفاه وسعادت مردم زحمتکش ومحکوم جامعه یک برنامه عمل وپرگرام وسیع داشت اینکه همسایه شرور ما اتش جنگ را بنام دین شروع ومردم مارا فریب دادند ونه تنها مانع پیشرفت واعمار وطن شدند بلکه سبب تخریب آن شدند تمام بناهای وطن را به دستور پاکستان تخریب کردند. ونتیجه آن هشت ثور شد که عامل کشتار وقتل عام مردم کابل و ,چپاول تاراج اموال مردم تاسیسات دولتی شد سیستم دولت داری ازبین رفت ,اردو که حامی استقلال ملی, حاکمیت ملی وتمامیت ارضی ونوامیس ملی بود به دستور واشاره پاکستانی ها تخریب وسلاح وتخنیک آن را به پاکستان انتقال دادند. خانه جنگی ها,تنظیم جنگی ها, اختلافات قومی ,لسانی, سمتی,مذهبی.. وغیره در گرفت. مارف وپوهنتون ها به رکود مواجه گردید که ضایعه جبران ناپذیر فرهنگی ومعنوی در تاریخ کشور محسوب میشود.. تعداد مهاجرین هم زیاد تر از قبل شد. تعداد شهدا ومعلولین زیاد تر از هفت ثور گردید. بیگناهان زیاد تر بعد از هشت ثور به شهادت رسیدند ..ترور .واختناق بی امنیتی, تجاوز به مال ,جان وناموس مردم به مراتب بیشتر شد....
واسلام میترا گوارا. کابل

>>>   افرین سکندر جان این راکه راست گفتی امایک چیزمهم رافرامش کردی. همینهایی راکه نام بردی کافرومرتدهم شدند چون خودشان یک وقت میگفتندهرکی معاش کافررا بگیرد مرتد وکافراست.
رحیم ازهرات

>>>   افرین سکندر جان و رحیم جان ازهرات اینها خودشان مزدوران امریکا و انګلیس هستند

>>>   اگر انقلاب ویا کودتای 7 ثور صورت نمیگرفت بدون شک یک کودتا ویا انقلاب اسلامی ویا مائویستی ویا غورحنگی ویا افغان ملتی صورت میگرفت چون داغ به دل این احزاب باقی ماند بنآ به ضدیت با ان پرداخته وبه کمک خارجی ها صرف توانستند انرا بد نام سازند وهیچگاه نتوانستند انرا با زور به سقوط مواجه بسازند همه این حقیقت را میدانند که با اساس یک فیصله بین المللی قدرت رسمآ انتقال شد واین هم یگانه راه اثبات نیت شوم احزاب اسلامی که با استفاده از نام اسلام دربین مردم بیسواد افغانستان یک اندازه جای برای خود پیدا کرده بودند بود حالا تمام مردم میدانند که احزاب اسلامی بهتر بودند ویا حزب به اصطلاح کمونیستی بعصی فرق ها در میان احزاب اسلامی وحزب کمونیستی را میخواهم بیان نمایم
انها بدون سرمایه امدند وبدون سرمایه رفتند
اینها مفلس امدند وحالا سرمایه شان حساب نمیشود
انها روسها را اوردند
اینها امریکا را با متحدان شان اورده اند
انها روسها را دوباره از کشور خارج ساختند
اینها امریکائی ها را خارج ساخته نمیتوانند
انها حزب کمونست را بدنام ساختند که مربوط به یک کشور دیگر میشد
اینها دین اسلام که دین مردم افغانستان است را بدنام ساختند
انها افغانستان را نگذاشتند فروخته شود ویا تجزیه شو
اینها قراراست افغانستان را بفروشند ویا تجزیه نمایند
اکنون قضاوت به دست شماست

>>>   فرخنده باد قيام رزمندگان هفتم ثور 1357 !

امروز هفتم ثور 1391 خورشيدی ( 26 اپريل 2012 ميلادی )، مصادف است با قيام پيروزمندانۀ سربازان و افسران پايين رتبۀ ارتش افغانستان، عليه عملکرد جنون آميزنظام خودکامه ی سردار محمد داوود، اين آخرين زمامدارمستبد خانوادۀ محمد نادر خون آشام، در دفاع از حق زندگی و فعاليت سياسی رهبران، کادرها و هزاران عضو ترقيخواه ، وطنپرست و مردم دوست حزب دموکراتيک خلق افغانستان، دهها هزار هوادار و متحد سياسی آن و صدها هزار روشنفکر تحول طلب جامعۀ رنج کشيده و دردمند مان افغانستان .

کميته فعالين ح، د، خ، ا ، صميمانه ترين تبريکات و شادباشهای خود و سايراعضای صادق و معتقد به آرمان های انسانی اين حزب شهيدان و قهرمانان را بمناسبت اين رويداد بزرگی که فلک را سقف بشگافت و درتاريخ افغانستان طرحی نو در انداخت؛ جنبش سترگی که در آن سربازان و افسران تهی دست نظام، بهم ساختند و بنياد استبداد يک نظام ستم گستر را که بجز خود ، خانواده و چند عضو حزب غورزنگ ملی، برای ساير احزاب سياسی، سازمانهای اجتماعی ، شخصيت های علمی و فرهنگی حق زندگی سياسی برادر و برابر را قايل نبودند؛ درمهد آريانای کبير ودر قلب آسيای از بند رسته و پر تپش برانداختند؛ به پيشگاه همه رزمندگان شجاع ،قهرمانان و فرزندان راستين کوهپايه های افغانستان، که با رزم حماسه آفرين خويش، از هست و بود نهضت دموکراتيک جامعه افغانستان و ستاد رهبری کننده آن ح. د. خ. ا دفاع و به سلطه ننگين سر داران ، درباريان ، غلام بچه گان ، مصاحبان کاسه ليس پايان بخشيد و تلاشهای تب آلود ارتجاع سياه قرون وسطايی در کمين نشسته را،توام با برنامه های استعماری و استثماری امپرياليزم جهانخوار، در رأس ايالات متحده امريکا را در آن مقطع زمانی نقش بر آب ساختند؛ تقديم می نمايد و به روان پاک رزمند گانی که سر را بکف گرفته و جانهای شرين شان را در دفاع ازحق زند گی همه فرزندان مردم و اقشار در بند کشيده افغانستان در آن روز و مراحل بعدی، نثار کردند، درودهای گرم و آتشين می فرستد. روان شان شاد و رزم آنان پايدار باد !

هم ميهنان گران ارج !

قيام افسران و سربازان برخاسته ازميان طبقات و اقشارزحمتکش افغانستان، برای نخستين بار در کشور ما راه علماٌ تنظيم شده را بهدف تحقيق وظايف انقلاب ملی و دموکراتيک، جهت گذار قانونمند از مناسبات پوسيده فئودالی و نظام سياسی در حال زوال آن، بيک مرحله عاليتر و مترقی تر که جوابگوی نيازمنديهای سياسی ـ اقصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعۀ افغانستان باشد، صورت گرفت تا راه را بمنظور تأمين عدالت اجتماعی ورفاه عمومی درکشور، بازکند.

اما اين که چرا نتوانست به اين مأمول مقدس دست يابد و به اسارت و بهره کشي انسان توسط انسان ، پايان بخشد؟ چرا کشورهای غرب برهبری ايالآت متحدۀ امريکا جنگ اعلان ناشده 14 ساله را عليه آن آغاز و ادامه دادند؟ چگونه مشتی از عناصر فروخته شده، از دين مقدس اسلام و معتقدات مذهبی مردم ما استفادۀ سوء نمودند و سرانجام وطن مشترک همه مان را، بدست های ناپاک خود و استخدام اجيران جنايتکار از دول عربی، پاکستانی ها، ا يرانی ها و ساير ممالک جهان، ويران و سرنوشت افغانستان و مردم آن را در اختيار بيش از 40 کشور غارتگر گذاشتند، مزيد بر اشتباهات، انحرافات، کج روی ها، ظلم و سنمگری ها درمرحلۀ اول، داستانی است تراژيک و غم انگيز، که در اين رابطه روشنفکران مربوط به طبقات و اقشار ستمگر و ستمکش جامعه ما، هر يک بگونه های متفاوت و مطابق منافع طبقاتی و عمق بينش علمی و ديد سياسی خويش، پاسخ داده و ميدهند.

تا جاي که تا کنون ديده شده است، جمعی از روشنفکران رسالتمند، ديدگاههای خويش را در اين مورد بر مبنای دانش جهانبينی علمی و جامعه شناسی علمی و کاربرد اسلوب ديالکتيک ابراز و اين رويداد را در پيوند با رخداد های منطقه و جهان، از آغاز تا انجام، به بررسی گرفته اند.

ازجمله ، کميتۀ فعالين ح. د. خ. ا، اين ارزيابی را بصورت مستدل و مستند در طرح " خطوط اساسی اهداف مرامی و برنامۀ ح. د.خ. ا " ، منتشرۀ سايت سپيده دم بعمل آورده است. همين گونه دراين رابطه در نبشته ی " رخدادهای خونبار دوسدۀ اخير را چی بايد نوشت؟ " دربخش هشتم ( قسمت های اول ، دوم و سوم ) با استفاده از منابع معتبر داخلی و خارجی ، توضيحاتی ارائه و در سايت " سپيده دم " به نشر رسيده است.

اما تعدادی از تحليل گران بر اساس پندارهای واهی عصر حجر، با اسلوب متافزيکی در اين باره عقده گشايی کرده تا خاطر ناقرار اربابان سرنگون شدۀ داخلی و تيکه داران دين فروش پاکستانی، ايرانی و عربی و انحصارات غارتگر بين المللی را شاد و آرام سازند. اين دسته از واقعه نگاران به نرخ روز وبه ارزش دالر مقاله و داستان نوشتند و می نويسند و سفسطه گويی مي کنند.

بگذار تا اين افسانه سرايان هوس باز و داستان نويسان درباری و اپورتونيسهای تسليم شدۀ غربی(!) هر چه ميخواهند بگويند و بنويسند. سرانجام داورتاريخ در روزهای نه چندان دور به قضاوت خواهد نشست و حکمش را خارج از اراده و تصميم اين سردار و يا آن بادار، اين مولانای « ديو بندی » و يا آن آيت الله « قمی» اين وهابی سعودی و يا آن اخوانی « ازهری» ، اين قوم گرای قبيله سالار ويا آن ملی گرای " دموکرات تابوشکن(!) و عاشق سينه چاک " گلوباليسم (!) ، جامعۀ جهانی(!) ، اقتصاد بازار آزاد(!) و خادمان مونوپولهای غارتگر بين المللی ، صادر خواهد نمود.

بدون شک تاريخ نگاران رسالتمند و متعهد به آرمانهای والا و انسانی جامعه افغانستان، تاريخ حقيقی قرن بيستم را در اين سرزمين خواهند نوشت و آنگاه به پندارهای ذهنيگرانه ی واقعه نگاران اجير جهان سرمايه و راويان عصر حجر، خط بطلان کشيده خواهد شد!

زنده باد مردم آزاده و سلحشور افغانستان!
جاودان باد خاطره تابناک شهدای هفتم ثور 1357!
دستهای خونين اشغالگران و جنگ افروزان داخلی و خارجی از کشور ما کوتاه!

>>>   سلام وادب
٧ثورسراغازاشغال نه بلکه اغاز اذادي انسان زحمتګش کشور بود براي اولين بار درتاريخ ٥ هزارساله وطن مان حقوق زن با مردمساوي اعلان شد وپلانهاي زيادي براي پيشرفت وطن در دست بود،اما انهارا کافر ګفتند و مزدور بيګانه ، اما خودشان با ٤٦ کشور کافر واردشدند !!!
تالقاني

>>>   کودتای 7ثور نتیجه استبداد و تبعیض حاکم وقت بود.

>>>   آقای قره باغی کاملاً حقیقت هارا بیان نمودی
خداوند خیرت دهد
ازافغان پیپر هم عرض تشکردارم که این حقیقت بدنام 7 و 8 ثور رابدست نشر سپرد
تگابی

>>>   هفت ثور بد ترین روز تاریخ افغانستان است آنها به نام ترقی وپیشرفت علما ،دانشمندان و روشنفکران مارا در زندان ها به شهادت رسانیدند.....
آنها چاکران یا نوکران روس بودند لعنت خدا بر آنها (نثارالله اندرابی)

>>>   درحقیقت 8 ثور بدترین روز درتاریخ کشور لعنت به انهایکه این روز راتجلیل میکنند

>>>   در هر تحولی و انقلابی اگر مردم نقش نداشته باشد و هدف ملی و حرکت ملی وجود نداشته باشد نتیجه آن این است. حرکت های خود مختارانه و یک سویه ی تمامی رهبران افغانستان باعث شده که دوره های حکومت و قدرت شان کوتاه باشد؛ لهذا تاریخ گذشته افغانستان میتواند درسی خوبی برای سردمداران فعلی افغانستان باشد و بدانندکه حرکت شان،جریان شان و هدف شان بایدملی و مردمی باشد واگرنه نتیجه عاقبت شاهان گذ و سلاطین گذشته افغانستان نصیب شان خواهد شد.
س.م.ق.فکرت

>>>   آقای که بنام کمیته فعالین ح.د.خ.ا. متنی را تحریر نموده اید سلام:
واقعیت ها را تحریر نموده اید امید وارم که همیشه در تنویر اذهان وطنداران و معرفی جنایتکاران وطنفروش که از نام اسلام سوء استفاده نموده اند ،پیشگام باشید و نگذارید که پرده جهالت و خرافات روی ایده های آزاد منشانه افغانها را بپوشاند.
به امید موفقیت بیشتر تان
شریفی

>>>   تنها کشتا ر هفت ثور ناجایز است باقی همه اهداف شان اصولی وقانونی است اگر مداخلات پاکستان نمیبود حالا افغانستان کشور پیشرفته بود ، همه امتحان خودرا داده اند تکگنو کرات های غربی اخوانی ها ، کمونست ها ، کدام یک ازینها برای مردم ووطن قصد کار داشت؟ کدانم یک ازینها صرف به خود و گروپ خود خدمت کرد؟ کدام یک اینها عاشق مادیات است؟ کدام یک اینها زمین های دولتی وشخصی مردم را غصب کرد؟ کدام یک اینها بیشتر آدم کشت؟
ر

>>>   تنها راه پیشرفت و تحول افغانستان حکومت دمکراتیک سوسیالیستی افغانستان بود که متاسفانه به دلیل نداشتن درک درست از سیستم سوسیالیستی و کمونیستی , بدخواهان آنها را کافر خواندند و با کمکهای امریکا و عربها جنگ را در افغانستان رواج دادند و امروز کسانیکه دم از جهاد به کفار میزدند شدن غلام حلقه به گوش آمریکایی ها , چرا دیگر کسی دم جهاد با کفار نمیزند ؟

>>>   آن تانک که به استقامت شهر حرکت میکرد بعد معلوم شد همان تانک 815 مربوط اسلم وطنجاربوده وچیزیکه همیشه ذهنم را بخود مصروف میساخت اینکه آن تانک از قسمت سرک خاکه یا پیاده روی که قیـــر نبود حرکت میکرد ایا دران لحظــات سرنوشت ساز تخت وتابــــوت هنوز او به فکر این بوده که حرکت تانک ثقیل زنجیــری از روی قیر سرک را تخریب میکند؟؟؟ یا دلیل دیگری داشته؟ هرچه بود درعمل وهنگام وزارتش درمخابرات به شدت روحیه قومی داشت اکثرا روسای دوایر هم ولایتی او بودند به استثنای عده محدود ونیز خواهر زاده او که درگروپ کاری مابود میگفت هر زمانی بخانه اش میروم جـز سبزی بامیه چیز دیگری نخوردم وهم این ثابت بود که یک افغانی هم از پـــول وزارت ضایع یا به مفع خود کارنمیگرفت

>>>   آنهایی که شما کمونیست خطاب میکنید آیا چیزی از افغانستان دزدیدند.وحالا ببینید کسانی که خودشان را خادمان خدا معرفی میگردند با افغانستان ما چ کردند .کمونیست واقعی رهبران ج... بودند نه ترکی یا امین.اگر دکتر نجیب الله کمونیست بود پس رهبران جهادی...

>>>   بلی انقلابات در هر سرزمین صورت میگرد و نتایج شان مثبت است ولی در افغانستان برعکس است ؟ چون شرایط عینی و ذهنی در افغانستان برای انقلاب مساعد نبود و چند نفر مزدور خاین - غلام حلقه بگوش شوروی وقت یک کودتای ننگین و سیاه را به خاطر خشنودی بادارانشان ( شوروی ) به را اندختند که تا الحال ثمره آن کودتای کثیف و خلقی های مرتد و پرچمی های بیتلی که معنی ی انقلاب و از جامعه و جهان چیزی نمی دانستند کودتا را به راه انداختند که سر انجام باعث سرازیر شدن غربی ها و اروپای ها که از جمله دوست دیرینه مردم افغانستان که سال ها در انتظار آمدن به افغانستان را ( انگلیس ) داشت صورت گرفت . این خیانت بزرگ از جانب اتجاد جماهر شوروی وقت صورت گرفت که عامل آمدن و رفتن مردم به نام جهاد و گرفتن ناخون افگاری مردم افغانستان توسط همسایه های دشمن ستیز تاریخی همین کودتای خرکی بود . یک عمل نادست تباه کننده برای یک کشور میباشد که افغانستان میدان رقابت های جهانی از جمله شرق و غرب گشته است . اگر چه جهاد برحق بوده وست ولی عملکرد رهبران جهادی روی سیاه رهبران مزدوران روس بعنی حزب دیموکراتیک به اصطلاح خلق را سفید ساخت به آنهم علل به وجود آمدن مداخلات بیرونی در افغانستان عامل اش کودتای ننگین 7 ثور می باشد . در حقیقت 7ثور و 8ثور آرنده خون و تباهی برای مردم مسلمان - زحمتکش و ستمدیده افغانستان میباشند که فرار مغز ها و نابودی زیر بینا ها در افغانستات و دایم دست گدای به خارجی ها تا آمدن یک دولت ملی و انقلابی میباشیم .
زره

>>>   کمونست یا مجاهـــد بودن را بخدا بسپارید تا معلوم کند ! ماوشما درعمل افراد ببینیم کی چی کرد؟؟

>>>   این هم دست آورد دیگری از اوغانها یا الله من هر قدر کتاب مطالعه کردم یک جز از کار خوبی این قوم درنیافتم به جز وطنفروشی خیانت خاک فروشی ووووو
از دوستان میخوام که یک کم در باره عبدالرحمن خان(خط دیورند) شاه شجاع و نادر غدار (معاهده گندمک) و غیره وطنفروش ها نظر دهند ،میخام یک کم معلومات خود را زیاد بسازم
اجمل(پنجشیری)

>>>   بدون معامله گری هیچ رژیمی به وچود نمیاید این ساخت ساز ها ضروری است ازخود چیزی نداریم تغیر و تحول در یک کشور به زر و زور ضرورت دارد اینرا نداریم باید معامله صورت بگرید با کلمه خوبتر سازش ضروری است این کار هم ابتکار کاردارد در وجو همه کس نیست بعضی سیاستمداران ورزیده عمل را انجام میدهند وبه هدف خود میرسند هدفشان شخص نیست همه ملت وکشور شان میباشد تابتوانند تمام کشور رااداره کنند وقانون را درسرتاسر کشور خود حاکم بسازند:

>>>   ۷ ثور و بعد ۸ ثور هردو فاجعه آفرید

>>>   اجملک وپنچرمین ها بودند که افغانستان را به امریکائی های سیاه واشغالگران وانگلیس ها تسلیم نمودند هیچ متوجه خود نیستند...
بغلانی.

>>>   هفت و هشت ثور هر دو کودتا ما را بدبخت و آواره کرد...

>>>   این قوم پرست ها و شکم پرست های شورای نظار مانند باز شیرگل خان چوچه مرغ های کوچه خود را خوب بلد هستند که شکار کنند(یعنی به خانه جنگی در کابل و سایر شهر های کشور) در مقابل بیگانگان همیشه پشت دور میدهند و پروتوکول امضا میکنند.
نجیبه نوری

>>>   انقلاب 7 ثور یک انقلاب واقعی بود که مردم بی سواد افغانستان نتوانست درکش کند امروز همه پیامد های سیاسی از پی همان انقلاب است

>>>   هفت ثور هشت ثور هردو سور شد سرخ شد ازخون
ثور یعنی سبز ولی بر سری ملت سیاه شد تاریگ شد
دریائ سرخ شد از خون مظلوم وسلام
یک مسافر

>>>   هفتم ثور هزار مرتبه بهتر از هشت ثور بود لعنت به بیسوادان هشت ثور

>>>   گـــــــاش هـفـت ثور تا آخر زمان دوام میکرد تا گرفتار این تکنوکرات های غربی واین جهادیون دریا نوش نمیشدیم

>>>   اگــــــــــــــر هفت ثور هرگز واقع نمیشد هم رهبران واعضای جریان اخـوانی قبلا درپاکستان به حمایت نصیرالله بابر لانه کرده بودند وبر ضد حکومت اسلامی ومردمی داود خان دسیسه وطغیان میکردند آنها ابتدا جنگ را با حکوت داود خان شروع کرده بودند درپنجشیر وکنر ولغمان شرارت های کرده بودند که حکومت داود خان آنهارا سرکوب کرد
ر

>>>   کــــــــــــــاش 8 ثـــــــــــــــور هـرگـز اتـــفـــــــاق نمی افتـــــــاد !

>>>   نمیدانم با کدام شعور و با کدام إحساس، هشت ثور را تجلیل میکنند. تجلیل هشت ثور ، توهین به هزاران شهید و معلول و مفقود کابل و ولایات دیگری کشور است. تجلیل از هشت ثور، توهین به صدها هزار بیوه و اطفال یتیم است که امروز از فقر به سوء تغذیه و بیماری های گوناگون مبتلا و در سرک های کابل به دنبال موتر های آخرين مُدل رهبران بخاطر یک رویپه پرسه می زنند. تجلیل از هشت ثور توهین به میلیونها مردم مهاجر افغانستان است که در کشورهای ایران و پاکستان و تمام جهان، با تمام تحقیر و توهین شدنها زندگی را در آن کشورها ترجیح میدهند و اما جرأت برگشتن بکشور خود را ندارند- تجلیل از هشت ثور، تجلیل از خشونت، گرامیداشت از کشتن، بستن، سوختن و شکستن است. و تجلیل از هشت ثور، توهین به شریعت غرّای محمدی است. بیائید به جای تجلیل از هشت ثور، پیراهن سیاه برتن کنیم و عزادار باشیم؛ چرا که این تاریخ، تاریخ و حادثۀ کربلای دیگریست در سرزمینی بنام افغانستان. بیائید درین روز تمام شهدای کشور را بحساب بگیرم و از پیش روی ایتام رژه رویم.

>>>   تا جايكه من فكر مي كنم تمام كروه هايكه در طول سي و سه سال أخير بر أريكه قدرت تكيه زدند نه ايديالوزي داشتند و نه كدام باليسي براي اين كشور. هر كدام به نوبه خود امدند،كشتند، ويران كردند، دزديدند، رفتند و ميروند. اما بار اين همه جنايات را مردم مظلوم افغانستان كشيدند و مي كشند. تا وقتي كه ما مردم خود را از مظلوميت خلاص نسازيم ظالم هر وقت بيدا ميشود.
والسلام
ملا نظر

>>>   با تشکر از دوستمان پارسا و نگرش ژرفشان. واقعا باید صادقانه نگریست. داستان غم انگیز سیاست در افغانستان همیشه با خون نوشته شده است که نشانه افکار غلط و ظلم بزرگان و سران ماست و نشانه نافهمی سیاسی و حقوقی ماست.
نوریه - مشهد

>>>   باید اصافه نمود که جهاد ! در زمان حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان شروع نه شده بلکه در زمان حاکمیت محمد داوود ،پاکستان اجیران خود را اماده شورش (جهاد) بر علیه داود خان کرده بود.که درینجا حکمتیار و احمد شاه مسعود اولین اقدام را جهت مخشوش ساختن اوضاع افغانستان روی دست و عملی نمودند. و با گرفتن قدرت حزب خلق این پروسه تشدید شد.و بهانه خوبی برای پاکستان و اجیران ان بوجود امد.
حبیبی

>>>   واقعیت اینست که هر فردی را دید گاه خاصی است – اما هنوزا ستند کسا نیکه با استفا ده از عینک به ما حول خود مینگر ند .
از ا ینجا ست که نیک ویا زشت دید ن شان بستگی به عینک شان دارد . – عینک که مجزا از جسم طبیعی وسا خته این وآن
است که بنأ هر پد ید ۀ را هر فردی در وا بستگی به این وآ ن ( فردی ، گروهی – نفع و ضرر – صعود و نزول – بقا و فنا
- سفید وسیا ه )مینگر ند . - بیا ئید وا قعیت را از د ید گاه کسا نی ببررسی بگیر یم که آ زاده استند و هر پد ید ه را با
چشم طبیعی مشا هد ه میکرد ه اند .
از دهقا نی بپرسیم که زمین خو د شخم زده وز یر سا یه درخت خو ا بیده ..
از معلمی که بجز تد ر یس هر چه بیشتر و بهتر به شا گردان خود داشته .
از انجنیر یکه بجز از پیشبر د وپیشرفت تخنیک و تکنا لوجی دیگر نا ند یشید ه .
از دکتوریکه تنها در معا لجه مریضا ن خود تلا ش کرده .
از صا حب منصب ویا ا فسر یکه تنها وظیفه خو د حرا ست از وطن را مید ا ند .
و . . . . پیا مد های را که قبل وبعد از 26 سرطان – 7 ثو ر – 8 ثور – 6 میزا ن – 1 جد ی پر سید ه شود که چه هــا
دید ه اند ؟
همه مید ا نند که انقلاب با دست خا لی تو ده ها علیه استبدا د نظام بر خا سته - در حا لیکه چر خ کو د تا توسط ا ر تــــش
با توپ و تا نگ و طیا ره و با دید از عقب عینک غیر در حرکت می افتد .
همه می دا نند که مجاهد واقعی صر فأ وصرفأ بخا طر عقیده پا ک اسلامی –حفا ظت از نا موس – وحراست ازحریم مـیهن
علیه متجاوز بر خاسته . – اما تجارت پیشگان د ین و وطن بخا طر کسب پو ل و شهرت و با ا ستـفا د ه از عـــینــک غـیر
قد بلند کر ده .
با ید اذ عا ن کرد که در هر دوره ها ی قبل و بعد 26 سرطان – 7 ثور – 8 ثو ر – 6 میزا ن – 1 جد ی تعد ا د ی از
اشخا ص با طینت پا ک و با عز م را سخ بسوی تر قی و تعا لی و یه خد مت بمر د م گا م بر دا شته ا ند ، ا ما ا یــن
محد و د در مقا بل اکثر یت مغرضین عینک پو شا ن قرار میگر فتند – اکثرأ نیست و نا بود و بعضأ فراری و عد ۀ در کنج
عز لت بسر میـبر ده اند .
تجلیل از کا رکرد و ا ند یشه فد ا ئیا ن را ستـین کشوربجـا ست ا ما زخـمـها و رنجـها ی تو ده ها ی مـلیو نی کـه بر ا ن
افـز و نی دارد لذ ا با پا شید ن نمک بر زخمها ی تازه مرد ما ن این مرز و بوم را نمی خو ا هد .
جا دارد که با فرا رسید ن هر یک از تاریخ های یاد شده بغیر از 26 سرطا ن بجا ی گردن فرازی ویاد آوری از افتخارات
هر دوران که با اند یشه و کا ر کرد ها ی نا کا م عینک زد ه گا ن که بیشتر ین به ریخـتن خو ن ، فرار و هجرت ها ی
دا خلی و خا رجی ملیو ن ها فر د و بجا ما ند ن هزاران : یتیم ، بیوه ، پد ران و مادران در سوگ فرز ند ، خواهرا ن و
برادران داغدار ، بی عزتی ها ، انسان فروشی ها ، . . . و به ملیارد ها خسارات مادی شخصی و ملی ، و . . . . و
ادا مه آن که از ایـن بـبعـد تا کجا خـو ا هـد رسـید ؟ نـا شی از هما ن قـد مـها ی نخـستین هر دوره یاد شـده می با شـد
که بـهـتر خـوا هـد بود با فـرا رسیدن روز هـای تاریخی 7 ثور و 8 ثور و6 میزا ن و 1 جـدی اشک ندامت با رید ه
از مرد م عـذ ر خو ا هی شود وبفکر چاره ا ند یشی بـیرو ن رفـت از این مـنـجـلا ب بد بخـتی که د سـتـا ورد ش مـی
خـو ا نـند بـا شـند. ا لبته بی مورد نخواهد بود که تاریخ شخصیت های چون شاه ا مان الله خان با نی استرداد استقلا ل
، سردار مـحـمد داود خان با نی جمهوریت ، و د کـتور نجـیب الله که ابتکا ربیرون کردن قوای شوروی را بــد سـت
گرفت فـرامـوش نخواهـد کـرد ، آنها آ زد گا نی بود ند . آ زادیخواه ، مترقی ، وطن پرست و ملت دوست .
مها جر بی سرنوشت

>>>   اگر جهاد طرف داران پاکستان بر علیه اعضای حزب دموکراتیک که منشاُ آن از پاکستان بود بر حق است و لا جهاد طالبان نیز بر علیه حکومت ... بر هبری کرزی غنی که از پاکستان تا اکنون دکتی می شود برحق است.
یک مسلمان بی طرف حقیقت گو صاف و پاک وصیقل شده

>>>   هرکس می خواهد درمورد این موضوعات معلومات دقیق بدست آرد کتاب تلک خرش نوشته رئیس آی اس آِ را بخواند تا از حقیقت پشت پرده با خبرگردد
انجیرگل

>>>   خلاصه قدرتمندان دنیا درگیرکردن مردم افغانستان راوسیله رقابت شان قرارداده وهنوزهم بسیاری ازمردم مسلمان این سرزمین متوجه نیستیم!

>>>   کودتای 7 ثور هرگز از خاطر خانواده ام فراموش نمیشود تاریخ سیاه مردان ظالم نابکار ،کودتای 7 ثور آغار ظلم ، استبداد، قتل مردم بیگناه و......... که حاکمان کمونستی یکی پی دیگر زمام قدرت را گرفتند و به فرمان باداران خود تاریخ اتلر و چنگیز را در افغانستان یک بار دیگر زنده ساختند در سالهای آغازین تجاوز روس ها در افغانستان 13 نفر از اغضای خانواده ام را در یک شب در یک قتل عام از دست دادم هر چند ان زمان من بیش از یک سال نداشتم اما انروزها هرگز فراموش خانواده ام نمیشود.

>>>   این گروهک های تروریستی و شریر بودند که همیشه حتی در زمان ظاهر و داود خان به تحرریک پاکستان در کشور مکاتب را حریق و معلمین را شهید مینمودند. این هاروزانه از 10 تا 30 کلدار بعد مهر حاضری آی ایس آی در بالاحصار پشاور اخذ مینمودند .
آزادیخواه

>>>   به امید پیروزی مرحله سوم انقلاب مردمی هفت ثور.

>>>   من به صفت یک هموطن ببطرف تان اگرکمونییستان ببک کشورفروخته بودندحال به 56 کشورفروخته شد.اگرکمونیست آدم کشت... آدم هاکشت .مادربین سیاه و سیاهترین سوختیم .هر دو را کنار گذاشته دموکراسی را انتخاب میکنبم.
اندخویی

>>>   چــــو عـيـبـش بگفـــتـــي هـنــرش نيز بگـــــو! عـجــب قــضـاوتي !!
يگانه حزبي كه هزاران عضو وفادار داشت اساسنامه داشت برنامه عمل داشت در سطح داخل وخارج شناخته شده بود همان حزب بود منسجم ترين وبا انظباط ترين حزب ( مشتي بيسواد ) آفرين به اين خاك پاشيدن در چشم مردم اگر تاريخ نويس باشد خوب تاريخ براي آيندگان مي نويسي! حزبي كه تماما اعضاي رهبري آن استادان پوهنتون به سويه پوهاند و پوهندوي در كابل و در ولايات اكثريت معلمين كه براي ديگران سواد مي آموزند را تشكيل ميداد همه به آرزوهاي پاك و سالم براي خدمت به وطن خود به هر قرباني آماده بودند اما اينكه اعراب ترورست پاكستاني هاي دشمن و امپريالست هاي غربي بنابه علت دو قطبي بودن جهان توطئه كردند جنگ راه انداختند و سبب جنگ ها و مهاجرت ها شدند اين تقصير آن حزب نيست در برنامه عمل آنها كشتن و بزندان انداختن مردم نبود بلكه اصلاحات اراضي محو بيسوادي منع دختر فروشي و پيشرفت و ترقي افغانستان بود اما بيگانه ها اوضاع را خلاف ميل حزب تغيیر دادند و حكومت را مجبور به جنگ ساختند
همين حالا حكومت با مخالفينش نميجنگد؟ زنداني نميسازد؟ عمليات نميكند؟ هر حكومت از خود دفاع ميكند از زنداني هاي حكومت سابق كدامش بوده كه زنداني شده مگر عضو يك تنظيم مخالف دولت نبوده؟ كه حالا همه به آن اعتراف ميكنند جنگ و مشكلات از طرف غربي هاي آنزمان و پاكستان و اعراب بود كه امروز هم همان سلسله جريان دارد و ميگويند جهاد ميكنيم اعضاي آن حزب براي خود هيچ نميخواستند همه هدف شان خدمت به وطن و مردم بود

>>>   درود بركــــــــفـــــن كــــــش هــــــآي ســــــــآبـــــق وزير دفـــــــاع مــــلــي و عضو بيروي سياسي عضو كميته مركزي اش در خانه كرائي زندگي ميكزد

>>>   روز هفت و هشت ثور دو روز سیاه و تاریک تاریخی کشور است. هفت ثور توام کشتار و دیکتاتوری و استبداد بود ، ولی با حد اقل فساد ، چنانچه بعد سقوط قدرتشان بزرگترین قدرتمندانش توان هزینه سفرش به دیگر ولایت را نداشت و در چند تغیر رهبری کشوری و کودتاها حتا یک چوکی هم به یغما برده نشد.
هشت ثور قدرت همان مردم که عامل کشتار روشنفکران ، انفجار پل ها ، پلچک ها ، تخریب و حریق مکاتب ، کشتار استادان روشنفکران ، و جنایت و چور و چپاول مسافران بود. با به قدرت رسیدن این گروه، چور ، تاراج ، چپاول و غنیمت گرفتن ها قیامت به پا کرد ، چه...که صورت نگرفت تا...، جنگهای ویرانگر و تباه کننده میان گروهی ، گوئی قیامت بپا شده بود اردوی نیرومند و قوی منطقهٔ نابود گردید و توپ و تانک و طیارات به اشاره استخبارات پاکستان به پول ناچز به آنها تحویل و یا تخریب و بقمت ناچیز آهن پاره به پاکستان ارسال شد ، جوی خون در کابل جاری و بیش از شصت هزار تن مردم عادی شهید گردید ، فساد بیداد میکرد ، خلاصه هفت ثور روز سیاه تاریخ کشور و هشت ثور سیاه ترین روز تاریخی کشور است
مسیح مهاجر آن دوران

>>>   کاملا همینطور است

>>>   حالا آنزمان میگفتن حکومت کمونستی است داخلی خارجی افتاده بودن به جانش وهمچنین به جان مملکت وملت مدرسه مکتب پل ها را به آتش میکشیدن دوره های بعدی کاملا اسلامی بود بقول معروف 8ثور 1371 یاحالا چه ماش برنج باهم مخلوط شده دوست ودشمن باهم یکجا شدن بازهم همین آش همین کاسه پس بهفم مشکل جای دیگراست هیچ وقت زود قضاوت نکید

>>>   چراحالا دربرابراشغالگران جهاد نکرده ازاسلام، وطن وناموس دفاع نمیکنید؟
این قصرهارادربدل چه وکدام عرق ریزی ساخته اید؟
منافقت، معامله گری بالای اسلام ومردم فریبی بس است.
قاری نعمت

>>>   همه بدبختی ها ازدست شوروای نظاربالای این ملت افغان امده است خداوند همه انهاکه دراین بدبختی ها دست داشته خداوند همه انهاراسرنګون کند
(بهرام قل)

>>>   هفت ثور نشده بود که اشرار به ضد داو.د خان درپاکستان جنگ را براه انداخته بودند

>>>   نه کله و هفت کله های مزدور تا کنون در خدمت اجنبی ها اند.
گل زبان

>>>   غـم ودرد دل ما بی حسـابه
خداداند دل از هجـــرش کبـــابـه
بنـــازم دست و بــازوی توصیـــاد
بکُــش مُــرغ دلـــم بِالله ثـوایــه
مَـهِ بالا نشیـن پائیـن نظر کـن
به محــرومان نگاهی مختصر کــن
بتـا فائـزغـریب ایـن دیـاراسـت
محبـت بـرغـریبــان بیشتـر کــن
شجریان

>>>   تشویش نکن دوست عزیز! باآمدن نکبت یاری شیاد،مکاروابلیس تاریخ ،قاتل میلیون هاانسان وبانی خرابی افغانستان که ارآغازمبارزات برحق مردم این دیارمرد خیز زیرچتر انگلین وامریگا با تبانی دولت مزدور وحیله گرآن چرکستان به ... ها هفت ثور زارنشوی
گل مرجان خوشی وال

>>>   یک تن که هموطن هم گفته نمیشود اظهارنموده حزب دموکراتیک روس هار را داخل خانه خودساخته درست درخانه هرکسی دزد داخل شد همسایه اش به کمک وی میرسد امانه این 34 یازنه اش را که درطی 16 سال داخل خانه ساخته هیچ اختیار خودوخانمش بنام دمورکراسی دردستش نیست چه جواب داردفکرمیکنم درکدام قصر مفشن وبدورازمردم زنده گی میکند آه ناله مردم رانمی شنود نظرگل

>>>   7ثور یک موجزه تمدن برای افغانستان بود اما جهالت آن را خفه ساخت چنانچه می گویند خر نداند خوردنی قند و نبات ......

>>>   حکمتیارگذشته فراموش کرده ام ازگجامعلوم که در پی انتقام جوئ نه برآمده باشد تامردم افغانستان را دوباره زیرراکت هائ مادل جدید که باخودآورده است مانندمادربم که چندروزقبل ازآمدنش توسط امریکائ هاطورتخفه به مردم افغانستان تقدیم کرد قراردهد.. ازپشت پرده هیچ کس آگاه نیست .....

>>>   8ثور روز خانمان سور در کشور......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است