کودتای هفتم ثور کاش هرگز اتفاق نمی افتاد
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۱    ۱۳۹۶/۲/۸ کد خبر: 132324 منبع: پرینت

یک برادر توپ، تانک و امکانات شوروری را به دست گرفت، برادر دیگر پول و سلاح آمریکا و بعضی از کشور های عربی را اخذ نموده یکی دیگر خود و هزارها هموطن من را کشتند و تمام زیربنا وطن را از بین بردند.

از هر دو طرف هم برادران ما کشته شدند. دو ابر قدرت جهان آن وقت هم بخاطر رسیدن به اهداف خویش از مردم افغانستان استفاده همه جانبه خودرا نمودند. وقتی رقابت جهانی دو کشور درنتیجه شکست یک طرف در آن مقطع زمانی به پایان رسید، دیگر آن کشور های که حامی طرفین درگیر در افغانستان بودند، یک باره مردم افغانستان را فراموش نموده منطقه را ترک کردند و کمک های خود را نیز به اندک ترین سویه آوردند. چرا که آنها به اهداف خویش رسیده بودند و دیگر نمی خواستند پول خود را بیهوده به مصرف برسانند. در نهایت انقلاب اسلامی در 8 ثور پیروز شد و مجاهدان کشور قدرت سیاسی را به دست گرفتند اما متاسفانه برای تقسم قدرت بین هم نتوانستند تفاهم کنند و به جنگ های کوچه به کوچه کابل پرداختند. در اثر این جنگ های بیهوده شهر کابل ویران شد و هزارها هم وطن ما در نقاط مختلف کشوربه شهادت رسیدند تعداد زیادی هم زخمی و آواره گردیدند.

این جنگ های برادر کشی چندین سال ادامه داشت, دیگر مردم خصوصا مردم کابل از تمام طرفین متنفر و خسته شده بودند. در جنگ های داخلی تمام هست و بود افغانستان از بین رفت، کابل به خرابه تبدیل شد، اردوی نسبتا منظم متلاشی شد، طیاره، تانک، توپ و دیگر وسایط مربوط دولت یا تخریب گردید و یا پارچه پارچه به کشور های همسایه فروخته شد.

جنگ بخاطر قدرت طولانی شد، وضع اقتصاد کشور نهایت خراب شده بود و مردم افغانستان نان خشک را به مشکل پیدا می کردند. این رقابت بی مفهون و تباهکن مجاهدان و همچنان مداخله آشکار کشورهای همسایه باعث به میان آمدن حرکت طالبان در کشور گردیده و به این صورت مردم ما با یک مرحله سیاه دیگر روبرو گردیدند. طالبان هم بهتر از دیگران نبودند. در زمان طالبان طرز اداره کشور که پنج قرن به عقب برگشته بود، انسان های زیاد کشته شدند، هزارها تن از مردم افغانستان به کشورهای مختلف مهاجر گردیده و در شرایط نهایت خراب زندگی می کردند.

مکاتب به روی طبقه دختران مسدود گردید، خانم ها خانه نشین شدند، حقوق زن و آزادی های فردی پایمال شد. متاسفانه با گذشت 13 سال از برقراری مرحله جدید دموکراسی در افغانستان هنوز هم خونریزی در کشور ادامه دارد و وضع امنیت روبه وخامت است.

کاشکی انقلاب 7 ثور صورت نمی گرفت. کاشکی مردم ما در مقابل انقلاب 7 ثور از مبارزات مسلحانه استفاده نمی کردند و در عوض آن مانند گاندی از مبارزات وسیع مدنی استفاده می شد و از خونریزی و بربادی زیربنا وطن جلوگیری می شد. کاشکی در آن زمان هموطنان ما جهت مهاجرت به کشورهای همسایه تشویق نمی شدند. کاشکی رهبران و چیز فهمان افغانستان با درک از وطن و مردم رنج دیده به حرف های فریبنده خارجی ها باور نمی کردند. کاشکی رهبران کشورم به عهد وعده شان پایبند می بودند. کاشکی از متلاشی شدن اردوی کشورم مانع می شدند. کاش که طیاره، توپ، تانک و دیگر وسایط دولت که با پول من و تو خریداری شده بود از طرف وطن فروشان به کشور های همسایه پیش کش نمی شد.

کاشکی پلان و طرح داکتر نجیب اله ریس جمهور اسبق افغانستان در مورد مصالحه ملی و تسلیم دهی مسالمت آمیز قدرت توسط طرفین مخالف آن زمان قبول می گردید و به این صورت از تباهی وطن و از خونریزی های 23 سال اخیر جلوگیری می شد.
کاش...

فضل الدین چقماق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
7 ثور
نظرات بینندگان:

>>>   هفتم ثور هزار مرتبه بهتر از هشت ثور بود لعنت به بیسوادان هشت ثور

>>>   گـــــــاش هـفـت ثور تا آخر زمان دوام میکرد تا گرفتار این تکنوکرات های غربی واین جهادیون دریا نوش نمیشدیم

>>>   اگــــــــــــــر هفت ثور هرگز واقع نمیشد هم رهبران واعضای جریان اخـوانی قبلا درپاکستان به حمایت نصیرالله بابر لانه کرده بودند وبر ضد حکومت اسلامی ومردمی داود خان دسیسه وطغیان میکردند آنها ابتدا جنگ را با حکوت داود خان شروع کرده بودند درپنجشیر وکنر ولغمان شرارت های کرده بودند که حکومت داود خان آنهارا سرکوب کرد
ر

>>>   کــــــــــــــاش 8 ثـــــــــــــــور هـرگـز اتـــفـــــــاق نمی افتـــــــاد !
>>>   ای کاش اتفاق نمیوفتاد که قهرمانانی همچو داود خان که کل منتقه ازش هراس داشت از افغانستان قهرمانانه دفامیکردوهمین تور نجیب لاه ی شهیدزود ازدنیابروند و همین تور میلیون ها هم وطن ما شهید و آواره شوند همین حالا هم اگر هموطنان ما بیدار شوند خوب وبد را بشناسند واز قوم پرستی دوری کنند وگل دشمن را نخورند واز خائنین جنگ سالار که به نام جهادسوء استفاده میکنن دوری کنند زود است
حمیدازتهران

>>>   اقای چقماق!
انچه گفته امدید درست وبجا بود واقعا کشور عزیز ما میدان جنگ ابر قدرت ها شد وملت ما هیزوم سوخت این اتش خانمان برانداز گشتند وتباهی وبربادی فراوانی ببار اورد وبیش از یک ملیون کشته وتعداد بیشماری معیوب ومعلول گردیدنداما انچه جنگ های داخلی نامیدید درین مورد هم پلان ها وبرنامه های از قبل تعیین شده وخصمانه ترتیب گردیده بود قدرت های که ملت ما را برای ضعیف نمودن رقبای بین المللی خود استعمال نموده بودند از همان ابتدا در فکر عیار وکنترول خود این نیروها هم برامده بودند یکی ازان اسبابی که تهیه دیده بودند متفرق کردن واضافه کردن گروه های متعدد نیرو های رزمی علیه اشغال روسها بود که تنظیم های پیشاور را به ده تا چهارده وبلکه بیشتر ازان تقسیم نموده وهریک را بصورت علیحیده تمویل وتسلیح میکردند درین میان فرزند اعتباری واصیل شان از طریق ای اس ای حزب اسلامی جکمتیار بود که تقریبا ۶۵ در صد از کمک های نظامی ومالی را در اختیار انها قرار میدادند ومیخواستند با به قدرت رسانیدن انها جنگ ها را ادامه داده این اتش را به اسیای میانه بکشند وبه مجرد سقوط داکتر نجیب سیل از به اصطلاح نیروهای جهادی عرب وبنگال وچچین و...در کابل امدند ومیخواستند به اظهارات خودشان ان سوی مرز های افغانستان جهاد نمایند وقتی دولت ربانی مانع این کارزار انها گردید همه در پهلوی حکمتیار قرار گرفته جهت سرنگونی دولت ربانی دست بکار شدندوبلاخرهمسعود وربانی را به همین جرم مجازات نمودندکه هنگام ضعف وناتوانی روسها مانع پیشرفت سایر خارجی ها درمنطقه گردیدند
محترما!
قضایای جهانی انقدر ساده نیست که همچو من بیخبران بتوانند درک نمایند واز راز واسرار موسسات استخباراتی مطلع گردند وجنگ ها ودرگیری های بعد از سقوط حزب دموکراتیک تصادفی واختیاری نبوده همه درگیری های واقع شده تحمیلی وروی برنامه صورت گرفته است اگر تا یک زمانی ملت افغان قربانی تجاوزات روسها بودند بعد ازین نوبت بیگ برادر رسید وپلانهای انگلیس وامریکادر منصه ای تطبیق قرار گرفت که تا هنوز ادامه دارد ومعلوم نیست تاچه رمانی دوام خواهد کرد درین میان یک مدت کوتاه خارجی ها چنان پنداشتند که دوره ای مجاهدین به پایان رسانیده وتاریخشان دیگر گذشته حال که دوباره روسها قد بلندک دارند وجلو برنامه های سایر خارجی ها استادگی مینمایندیکبار دیگر به یاران وهمراهان سابق رجوع کرده اند ومهره های اولی را دارند روی مینمایند جکمتیار را می اورند وسیاف به روسها اخطار میدهد که به طالب ها سلاح ندهند واقای نور با عبدالله کنار می اید ودوستم را به نحوی زیر فشار قرار میدهند تا بتوانند اینها را علیه روس استعمال کنند ویک بار دیگر این فریب خوردگان سابق رادر خدمت بگیرند درحالیکه یک قطبی شدن جهان گاهی به نفع جهان سوم وکشور های ضعیف نبوده اگر خداوند اینها را بعض شان را توسط بعض دیگر دفع نکند فاجعه بارمی اید چنانچه در سه دهه ضعف کامل روسها انگلیس وامریکا چه بلا های نبود که بالای ملت های ضعیف نیاوردند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   هفتم و هشتم ثور دو روز ننگین و شرم اور و ظالمانه و و خلاف بشریت و انسانیت در تاریخ افغانستان
بصیر نظری

>>>   من یگ بچی غریب بودم و تمام غریبان و مظلومان به همچو یگ تحول ضرورت داشتن تا از چنگ خاندان .... نجات داده شود یگ تعداد در این خبرنامه داد میزند که هفت ثور روز تلخ بود آیا شما گشنگی اطراف های دور مملکت خبر داشتید در چغچران مردم مثل امروز اولاد های خود را از گشنگی میفروختن .
در نانوایهای کابل از ازدحام کسی خبر داشت که بچی ظاهر شاه افغانستان ازدحام را دیده بود پرسان کرد که این جا چی گپ است در جواب برایش گفتن که نان پیدا نمی شود در جواب بچی شاه بی خبر گفت که چرا کلچه نمیخورند
این تحول بجا بود زنده باد حزب دموکراتیک خلق افغانستان.
مرگ به اشرار بی فرهنگ و جاسوسان دالخوران

>>>   ....بر حزب دیمکراتیک خلق حمیدازتهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است