کرزی همچون حکومتی موازی، اعلان موضع می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132315 منبع: پرینت

شکی وجود ندارد که حکومت وحدت ملی مورد نقد و نکوهش جدی است.

شکی وجود ندارد که حکومت وحدت ملی تجربه موفق یک ساختار سیاسی برای افغانستان از خود نشان نداده است اما بی انصافی گروه ها و شخصیت های سیاسی منتقد حکومت در برخی موارد، ناکامی های حکومت را توجیه پذیر می کند.

به خصوص شخص حامد کرزی و گروپ سیاسی متعلق به او اصلا اعتقادی به وجود حکومت در افغانستان ندارند و هنوز فکر می کنند که خود عهده دار نمایندگی مردم اند. بار بار دیده شده است که ایشان چون حکومت موازی در کنار حکومت وحدت ملی احراز موقعیت و اعلان موضع کرده اند.

شاید انتقاد ایشان نسبت به برنامه و عمل حکومت موجود توجیه داشته باشد ولی به هیچ صورت نمی توان از منظر فرهنگ سیاسی و رفتار دیپلماتیک، نشست ها و ملاقات های ایشان را با مقامات رسمی کشورهای دور و پیرامون توجیه کرد، آنهم به صورت این چنینی که رسانه ای هم می شود.

گروپ سیاسی که خود یک عالم اتهام را یدک می کشد، حاضر نیست حداقل به خاطر احترام به حاکمیت ملی و آبروی سیاسی سرزمین، دست از معامله و شلیته گری سیاسی بردارد.

متاسفانه رفتارهایی از این دست، دست آویزی محکم به حکومت می دهد تا هرچه دلش خواست انجام دهد، وقتی که یک رییس جمهور مخلوع جایگاه خود را نمی شناسد، وقتی اپوزیشن سیاسی به فرهنگ آزادی بیان و فعالیت سیاسی مشروع بلد نیست و وقتی که در هیچ جناحی باور استراتیژیک نسبت به قاعده مندی مبارزه سیاسی وجود ندارد.

کرزی منظورش از راه اندازی چنین حرکت هایی در قدم اول روحیه بخشی به اطرافیان و هواداران خودش است تا امید را برای بازگشت او و یا جناح او به قدرت از دست ندهند و همچنان می خواهد به آمریکاییان که به ظاهر سر خصومت با ایشان گرفته، نشان دهد که او هنوز برای رقبای آمریکا پذیرش و جایگاه دارد و علاوتا این احتمال هم بعید نیست که کرزی هنوز منحیث مهره آمریکا در نقش متفاوت بازی می کند.

شاید بتوان پذیرفت که با زیر فشار گرفتن حکومت وحدت ملی و جلوه دادن ناکارآمدی آن، برای ورود دوباره زمینه سازی کرد ولی مقصد دوم کرزی مشت به خلا زدن را می ماند چون آمریکایی ها به خوبی می دانند که کرزی تا کجا توان دویدن دارد و اگر حس کنند که خطرناک می شود، محو و مهار کردنش برای آنها نیز چندان هزینه بردار نباشد.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
حکومت وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   اقای کرزی شما... ترین شخص در تاریخ افغانستان هستید و .....ملی میباشید شما باید اعدام شوید
بصیر نظری

>>>   روشنتر از آفتاب و گویا تر از کتاب است که کرزی مربی و کو اوردیناتور
طالبان و جانب دار انهاست .صدها اسناد در حافظه ای مردم و ارشیف
رسانه ها وجود دارد . درین نزدیکی ها کرزی در مصاحبه با صدای امریکا
بصورت محکم گفت که هر منظقه ای را که طالبان تصرف میکنند آنها هم از
افغانستان هستند نه باید ارتش از تصرف آنها خارج کند یعنی مقابله و جنگ
با انها جایز نیست . سبحان الله فاعتبرو یا الوالالباب .
کرزی واضح و آشکارا در صدد برامده است که روابط خارجی طالبان را تآمین
کند که در تبانی با مسکو فعال شده است .این اظهارات و اعمال او بر ضد
منافع و مصالح و امنیت کشور است و مردم او را قابل پیگرد قانون و محاکمه
میدانند . در قدم اول او باید با چند نفر همکاران نزدیک داخلی اش در حصر
خانگی قرار گرفته و ارتباط های بیرونی او ممنوع گردد.
عزیزالله کوهی و همنظران

>>>   Yussufi
حامد كرزي هر جا ميرسد " سم پاشي" ميكند. در فرهنگ فارسي زير واژه سم پاشي به معني عام ميخوانم: تبليغات بد و گفتن سخناني كه باعث فتنه و فساد واختلاف ميان مردم شود...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است