رویدادها و تحولات آمریکا در ششم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۹    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132280 منبع: پرینت

**ترامپ و جمهوریخواهان آمریکایی که در پی شکست طرح بهداشتی رییس جمهور آمریکا در کنگره این کشور در تلاش برای ارایه دوباره این طرح با اصلاحات تازه ای بوده اند، امروز اعلام کردند که طرح مذکور با تغییراتی که در آن داده شده از شانس بیشتری برای تصویب برخوردار است .
در همین راستا مجمع آزادی مجلس امریکا که برخی شکست طرح اولیه را حاصل مخالقت و ایستادگی این گروه از محافظه کاران آمریکایی می دانستند امروز رسما حمایت خود را از طرح تازه با اصلاحاتی که به توصیه تام مک آرتور رهبر این مجمع در آن صورت گرفته اعلام کردند.

**در پی حکم یک قاضی ایالت کالیفرنیا به رد تصمیم دولت ترامپ مبنی بر قطع کمک های مالی به شهر های موسوم به شهر های امن برای مهاجران غیر قانونی، رییس جمهوری آمریکا این حکم را نشانه عدم آگاهی نظام قضایی از قوانین کشورش خواند و بار دیگر تهدید کرد که پرونده فرمان مهاجرتی خود را به دیوان عالی کشور پیگیری خواهد کرد.

**جنجال ها و مناقشات مربوط به قانون شکنی مایک فلین مشاور امنیتی مستعفی ترامپ بدلیل قبول دستمزد از دولت روسیه امروز نیز ادامه داشت و سخنگوی ترامپ در پاسخ سوال خبرنگاران در مورد اینکه آیا به نظر کاخ سفید فلین قوانین کشور را زیر پا گذاشته است از دفاع از وی خودداری کرد و گفت که او نمی داند آیا چنین قانون شکنی صورت گرفته است یا نه .

**فاش شد که دولت ترامپ طرح خروج آمریکا از معاهده نفتا را در دست بررسی دارد و پیتر ناوارو سرپرست شورای ملی تجارت آمریکا و استیو بنن مشاور ویژه رییس جمهور آمریکا از هم اکنون پیش نویس فرمان ویژه ای از سوی ترامپ را برای اجرای این تصمیم آماده کرده اند.

**یکی از رویداد های مهم آمریکا دیدار غیر علنی جمع کامل سناتور های آمریکایی با رییس جمهور آمریکا در رابطه با بحران کوریای شمالی و اتخاذ رویکرد های مقتضی در برخورد با این بحران بود که در محافل سیاسی این کشور بعنوان نشستی بی سابقه و حساس بازتاب پیدا کرد و برخی از رسانه ها این نشست را مقدمه ای برای ایجاد زمینه های لازم به منظور رویارویی با پیونگ ینگ تفسیر کردند.

**لایحه بهداشتی ترامپ که طرح اولیه آن در اواخر ماه گذشته بدلیل عدم حمایت لازم از سوی قانونگذاران هر دو حزب کشور با شکست روبرو شده بود، امروز با اعلام حمایت رسمی محافظه کاران تندرو آمریکایی موسوم به مجمع آزادی مجلس آمریکا وارد مرحله تازه ای شد و ناظران از احتمال بیشتر تصویب این لایحه در کنگره کشور خبر دادند.

**طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ نیز که گفته می شود کاهش های عمده ای را در نرخ مالیاتی شرکت های بزرگ و کوچک این کشور در بر می گیرد امروز توجه محافل سیاسی و اقتصادی این کشور را بخود معطوف کرد و گردانندگان کاخ سفید و دولت ترامپ مدعی شدند که چنین میزانی از کاهش مالیاتی در تاریخ کشورشان بی سابقه بوده است.
بر اساس این ادعای رهبران کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا اجرای این طرح کمک خواهد کرد تا سود بیشتری از محل مالیات شرکت های بزرگتر نصیب شرکت های کوچکتر و اقشار متوسط جامعه آمریکا بشود.

**ترامپ که در پی شکست طرح جایگزینی اوباما کر تهدید کرده بود که جلو پرداخت های شرکت های بیمه آمریکایی زیر پوشش اوباما کر را خواهد گرفت بدنبال شکست تلاش هایش برای گنجاندن هزینه دیوار مرزی خود در لایحه بودجه این کشور از این موضع خود نیز عقب نشینی کرد و گفت که اجازه صدورمجوز این پرداخت ها را خواهد داد.
در همین حال سازمان ملل متحد با انتشار گزارش تازه ای به دولت ترامپ اخطار کرد که لغو و جایگزینی قوانین بهداشتی دولت قبلی آمریکا موسوم به اوباما کر نقض مقررات بین المللی محسوب می شود و دولت ترامپ را در تعارض با این مقررات قرار خواهد داد.

**یکی از تحولات مهم در محافل سیاسی آمریکا اظهارات جان رابرتز رییس دیوان عالی این کشور در انتقاد از مندرجات فرمان مهاجرتی ترامپ بود.
رابرتز فرمان ترامپ را زمینه مستعدی برای سودجویی گردانندگان دولت ترامپ در برخورد با سرنوشت مهاجرین و حتی شهروندان دو ملیتی این کشور توصیف کرد و گفت که چنین مندرجاتی می تواند در سرنوشت بسیاری از آمریکایی هایی که تبعیت این کشور را پذیرفته اند؛ تاثیر بگذارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است