رویدادها و تحولات یمن در ششم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۴    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132278 منبع: پرینت

** دو سالی است که از تجاوز ایتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان در یمن می گذرد و رفتارهای غیرانسانی و ضد حقوق بشری این کشور مسلمان نشین سبب کشته و زخمی شدن بسیاری از یمنی ها و آوارگی آن ها شده است، هیأت سیاسی عربستان سعودی در اتحادیه اروپا در توییتی مدعی کمک 548 میلیون یورویی به شهروندان یمنی شد.
به ادعای این هیات، مرکز امداد و کمک رسانی ملک سلمان از سال 2015میلادی تاکنون 548 میلیون یورو به حدود 26 میلیون یمنی کمک رسانی کرده است.
این در حالی است که بیش از 12 هزار یمنی بر اثر حملات نظامی تجاوزکارانه ایتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان در یمن جان باخته اند.

** دیوید بیسلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در نشست ژنو که از سوی سازمان ملل برگزار شد، بر گرسنگی و سوء تغذیه حاکم در سراسر یمن که این کشور را با فاجعه انسانی مواجه ساخته، تاکید کرد و گفت که هرگونه مانع تراشی در کار بندر الحدیده، تلاش ها برای جلوگیری از گرسنگی در یمن را با مانع مواجه می سازد.

** وزیران داخله، خارجه و دفاع شورای همکاری خلیج فارس روز پنجشنبه در ریاض پایتخت عربستان جلسه مشترکی به ریاست محمد بن نایف بنعبدالعزیز ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر کشور عربستان تشکیل می دهند.
عبداللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هدف از برگزاری این نشست را تقویت همکاری و هماهنگی مشترک میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زمینه های سیاسی، امنیتی و دفاعی برای اجرای قطعنامه شورای همکاری خلیج فارس ذکر کرد.

** هشام شرف وزیرخارجه دولت نجات ملی یمن از شرکت کنندگان در نشست کمک رسانی به یمن در ژنو خواست تا برای حفظ ارزش پول ملی یمن از مانع تراشی های متجاوزان به یمن در مسیر اقتصادی و تجاری علاوه بر درگیری سیاسی جلوگیری کنند.

** رابرت ماردینی مدیر کمیته صلیب سرخ در منطقه خاورمیانه بامداد با تاکید بر نیاز 70 درصد مردم یمن به کمک های بشر دوستانه، اعلام کرد که بودجه امدادرسانی به یمن را در سال جاری چند برابر کرده و به 90 میلیون دلار رسانده است.
وی تاکید کرد که وضعیت انسانی در یمن به سرعت روبه وخامت است و باید جامعه جهانی تلاش های خود را برای کاهش مصایب مردم یمن افزایش دهد.

** جنگنده بمب افکن های عربستان طی ساعات گذشته بخش هایی از استان حجه یمن را مورد شدیدترین حملات قرار داده و دستکم در 11 نوبت بمباران کردند.
در حالی حملات هوایی جنگنده های عربستان در استان الحدیده یمن, ادامه می یابد که چندی پیش مقامات سازمان ملل متحد و روسیه در خصوص هرگونه حمله ب این بندر توسط نیروهای ایتلاف سعودی هشدار دادند.
این بندر شاهراه ورود بیش از 80 درصد غذای یمنی ها به شمار می رود.

** یگان های موشکی ارتش یمن شامگاه سه شنبه با شلیک یک فروند موشک بالستیک مواضع نظامیان سعودی را در شمال صحرای میدی واقع در جنوب غرب عربستان هدف قرار داد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است