رویدادها و تحولات سوریه در ششم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۲    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132277 منبع: پرینت

**پیکر 52 شهید جنایت تروریستی الراشدین حلب پس تشییع در حرم حضرت زینب (س) در مقبره شهدا منطقه زینبیه دمشق به خاک سپرده شد.
روز 26 ماه حمل پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب که براساس توافق دولت با گروه های تروریستی از محاصره خارج شده بودند،در منطقه الراشدین حلب هدف حمله انتحاری تکفیری ها قرار گرفتند که در اثر این جنایت بیش از 160 شهروند به شهادت رسیدند و دهها تن دیگر مجروح و مفقود شدند.

**سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز در مراسم گشایش نشست امنیت بین المللی مسکو با حضور نمایندگان حدود 80 کشور از جمله هیات دفاعی ایران، احتمال تکرار تجاوزگری آمریکا به خاک سوریه را برای جان نظامیان روس که با این کشور در اجرای عملیات ضد تروریستی همکاری می کنند، خطرناک خواند و از اتخاذ تدابیر بیشتر در این زمینه خبر داد.

** اسامه نصرالله شریف معروف به ابوزید سخنگوی گروه تروریستی احرار الشام در حمله هواپیماهای جنگنی سوریه به شهرک نصیب در استان درعا به هلاکت رسید.
گروه تروریستی احرار الشام که با حکومت بشار اسد در حال جنگ است، در مناطق مختلف سوریه به خصوص در استان‌های ادلب، حلب و ریف دمشق حضور داشته و اقدام به عملیات تروریستی می کند.

** جواد ترک آبادی سفیر جدید ایران در سوریه که سه شنبه شب با استقبال مسوولان ایرانی و سوری وارد دمشق پایتخت سوریه شد، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه کرد.

** آیال زیسر نویسنده صهیونیست متخصص در مسایل خاورمیانه و آفریقا در مقاله ای در روزنامه اسراییل هیوم، اذعان کرد که رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و تبعات آن بر این رژیم نگران است.
به نوشته زیسر در این مقاله، مرزهای شمالی آرامش نمی شناسد و تنها در یک هفته گذشته، حزب الله دهها خبرنگار را برای بازدید از مرزها به این منطقه کشاند تا خود را به عنوان صاحبخانه و اختیار دار واقعی در لبنان نشان دهد.

** ارتش سوریه روز سه شنبه در حومه شرقی دمشق در عمق 6 کیلومتری مواضع داعش در اطراف نیروگاه حرارتی تشرین پیشروی کرد و کنترل مساحتی بالغ بر 20 کیلومتر مربع را به دست گرفت.
نیروهای ارتش سوریه همچنین روز سه شنبه یک تونل گروه های تروریستی احرار الشام و فیلق شام را در بخش حی القابون واقع در شرق دمشق منهدم کردند که در این عملیات 17 تن از تروریست ها کشته شدند.

** وزیر امور خارجه روسیه با رد ادعای آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات روسی به گروه طالبان افغانستان، روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لومبرتو زانیر دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که چنین ادعاهایی تلاش معینی برای انحراف توجه افکار عمومی از تغییر سیاست واشنگتن در باره سوریه با هدف گرایش برخی شرکا به حذف حکومت این کشور است و مسکو با چنین اقدام هایی مقابله می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است