سفیر افغانستان: ترامپ از معادن افغانستان نمی گذرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۷    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132271 منبع: پرینت

سفیر افغانستان در آمریکا اعتراف کرد که معادن سرشار افغانستان توجه ترامپ رییس جمهور این کشور را جلب کرده و وی در صدد است تا برنامه ای برای بهره برداری این معادن روی دست گیرد.

حمدالله محب سفیر افغانستان در آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت: ترامپ متوجه منابع غنی لیتیوم و گاز و ذخایر معدنی افغانستان است.

وی در اینباره توضح بیشتری نداد اما خاطرنشان ساخت که معادن افغانستان برای آمریکا مهم است ترامپ از این معادن نخواهد گذشت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محب
ترامپ
نظرات بینندگان:

>>>   اى مردم غيرت كنيد اين دزد ها و غارتكر ها را از كشور ما بيرون كنيد . صدر أعظم المان هم كفته افغانستان براى ما أهميت اقتصادي دارد .

>>>   این خوش خبری را به ننگین سپنتا و کرزی مداری برسانید که قرارداد های امنیتی و سترادیژی این دو خائین ملی بلاخره برای امریکا ثمر می دهد و برای مردم افغانستان فقر و کار شاقه با معاش بخور و نمیر به ارمغان میاورد. این تجربه را تمام کشور های افریقائی صد ها سال قبل از سر گذشتاندند. به جز فقر، زمین سوحته، آب ها و محیط زیست آلوده با ده ها نوع مواد مسموم کننده و مریضی های ناشی از این مواد چیزی دیگر برای شان باقی نماند.

>>>   درین گفته کجا شکی وجود دارد اینها به استخراج این معادن مصروف اند شما خبر ندارید

>>>   سفیر ماطرز صحبت کرذدنش هم لوده مانند است همین حرف رابه یک شکل دیگر می تولانست ارائه کند

>>>   معادن نفت عربستان صعودی در اثر سرمایه گذاری انگلیس و امریکا به
تولید آغاز کرد امروز از برکت آن این کشور غول قدرت نظامی سیاسی و اقتصادی در منطقه است .
داکتر حبیب کانادا

>>>   خداوند جزاي شما غافلين نا لائق و بي تدبير را بدهد
اين ارتقا هيچ لازم نه بود بايد همه تان به شمول كل مرغ كلان
ترف غني لوده بي عقل همه تان. خود كشي كنيد

>>>   یک چیز را برایتان واضح میگویم.
نه امریکا بخاطر معادن افغانستان آمده است و نه هم افغانستان آنقدر معادن نفت و گاز دارد که امریکا بخاطر آن صد ها ملیارد دالر مصرف کند.
امریکا سلاح تولید میکند و سلاح تولید شده شامل عواید نا خالص ملی کشور میشود و این سلاح ها به سراسر دنیا به شمول افغانستان فرستاده میشود و استفاده میشود و مصرف میشود و سالانه تریلیون ها دالر در چاپ خانه های پول امریکا چاپ میشود و خورد و بورد میشود و در داخل امریکا و سراسر دنیا در گردش می افتد.
کشور هایی که توان پرداخت تجهیزات امریکا را دارند، مثل عربستان و کشور های خلیج و کوریای جنوبی و جاپان و هند و کشور های دیگر، در مقابل سلاح از آنها پول میگیرد و کشور هایی که مثل افغانستان پول ندارند، مصارف بودجه و سلاح های استفاده شده آن را از کمک های جهانی و مصارف نظامی آن را از کمک های کشور های ناتو تمویل میکند.
معادن یک کشور توسط ریل و کشتی ها و پایپ لاین های نفت و گاز انتقال میشود.
اما در افغانستان تا حال از هیچکدام آنها استفاده نشده است.
چند معدن سنگی که توسط زورمندان محلی استخراج میشود و توسط موتر های سنگ کشی انتقال و در داخل کشور و یا به پاکستان و یا ایران بفروش میرسد، قیمت همه آنها به صد میلیون دالر نمیرسد. در حالی که سالانه بودجه عادی و نظامی افغانستان ، چندین ملیارد دالر است که توسط جامعه جهانی و کشور های ناتو تمویل میشود.

>>>   آقای داکتر حبیب از کانادا، قدرت نظام در عربستان سعودی فقط به دست یک فامیل قدرتمند و خیلی هوشیار قرار دارد، که
( با همه دیکتاتوری مقابل مردم خود)وطن خود را دوست دارند و از هر امکانات برای آبادی کشور شان استفاده می کنند. از همین لحاظ کوشش کرده اند که قرارداد ها با کمپنی های کشور غربی باید طوری باشد، که به نفع کشور عربستان هم تمام شود.
آیا در افغانستان کسی را درین دولت می شناسید که هم وطنش را دوست داشته باشد و هم آنقدر فهم سیاسی داشته باشد، که با کشور های غربی داخل معامله شوند و قرارداد هائی جهت استخراج معادن به نفع افغانستان امضأ کنند؟
همین حالا معادن ما در هلمند بدون قرارداد و اجازۀ دولت افغانستان توسط امریکا و انگلیس تاراج می شود، بدون اینکه یک دالر در بودجه دولت پرداخته شود. تنها به جنگسالاران رشوت میدهند.
آیا متن قرارداد های امنیتی و سترادیژی را که کرزی و چوکره اش ننگین سپنتا دو سال تمام روی آن کار کردند، خوانده اید؟ بعد می توانید حدس بزنید، که ایا استخراج معادن ما در آینده توسط غربی ها به نفع ما یا به نفع آنهاخواهد بود.

>>>   ما که نمی توانیم ازش استفاده کنیم بزار که آمریکا استفاده کنه البته بشرتیکه برای ماهم صودی داشته باشه درغیراین صورت ترامپ یاهرسگی امثال ترامپ کور خونده
حمید ازتهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است