در ۱۵ سال، ۱۸ هزار پولیس کشته شده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۹    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132270 منبع: پرینت

در جریان ۱۵ سال گذشته ۱۸ هزار سرباز پولیس در درگیری با مخالفان مسلح دولت کشته شدند.

پاسوال آقا نور کینتوز؛ قوماندان امنیه هلمند، این موضوع را در برنامۀ گزارش دهی به مردم در شهر لشکرگاه بیان کرد.
به گفتۀ او، در این مدت یاد شده، شش هزار میل سلاح مفقود و تخریب شده‌است.

کینتوز، تاکید دارد که، حقوق تمام سربازان پولیس که در برابر مخالفان مسلح کشته شده‌اند، به خانواده‌های شان داده شده؛ اما در چند سال اخیر سهواً حقوق برخی این افراد در اختیار ادارات ملکی قرار داده شده که به گفتۀ او، در یک سال گذشته ۷۰ تن را بدلیل غفلت وظیفوی و فساد اداری به سارنوالی معرفی کرده‌است.

کینتوز، هر چند از هیچ شخصی نام نبرد؛ ولی تاکید کرد که، برخی از این افراد براساس وساطت شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی رها شده‌اند.

به گزارش فارسی رو، با این حال، حیات‌الله حیات، والی هلمند که در این برنامه حضور داشت، گفت: در سال گذشته سربازان پولیس ملی ۱۱۲ پوسته و نیروی‌های اردوی ملی ۳۸ پوسته را بدون مقاومت رها و به طالبان تسلیم کرده‌اند.

هلمند، از ولایت‌های نا امن در جنوب کشور است که در حال حاضر به شمول برخی مناطق شهر لشکرگاه، بیشتر از ۵۰ درصد خاک این ولایت در اداره کامل مخالفان مسلح دولت قرار دارد

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس
هلمند
نظرات بینندگان:

>>>   دكتر پدرام به حق از يك رويكرد جديد براى دفاع از خود تاكيد مى كند و شاهد باشيد كه دير يا زود مجبور خواهيم شد تا در پهلوى مبارزات سياسى ، گزينه يى جبرى نظامى را روى ميز بگذاريم .

سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد:

ما شاهد جنگ های شدید وخونین درشمال خواهیم بود-جنگ بلندمدت وطولانی. جنگی که زمین ها وآبادی های دیگری را درشمال دراختیار مهاجمان از جنوب قرار خواهد داد وباعث جابجایی های جدید جمعیتی خواهد شد. کارو انکشاف وسازندگی را در شمال وشمال شرق متوقف خواهد کرد وآن مناطق را به ویرانه مبدل خواهد ساخت. درفرجام برخی از استراتیژی ها وپروژه های مطرح شده در کتاب"سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد. اگر اقوام مظلوم افغانستان به ویژه تاجیک ها با دورزدن رهبران مزدور ومعامله گرخود در یک حرکت سیاسی-نظامی هدفمند متحد نشوند در برابر این تهاجم نمیتوانند مقاومت کنند این استزاتیژی جدید باید معطوف به دفاع وتعرض هدفمند باشد تا بتوانند این نظام تک قومی ی بیرحم را به صورت ریشه یی تغییردهند.
لطيف پدرام

>>>   انچه رخ داده طبیعی است انسان در نزد قدرت های بزرگ وگردانندگان جنگ به اندازه ای مورچه هم ارزش ندارد انهای که در جنگ های اول ودوم جهانی وبعد از ان صدها ملیون انسان را به دیار عدم فرستاده اند این ۱۵ هزار وبیست هزار امر عادی ودرد به خیر است ازین پانزه ویابیست هزار پولیس یکی هم حتی از ولایت بزرگان وگردانندگان حکومت نیستند ای کاش این جانیاز ها جان های عزیز خویش را جهت یک هدف مقدس قربان مینمودند شاید نیت انها این بوده که ازخاک مقدس کشور دفاع مینمایند در حالی که این خاک مقدس را جناب کرزی وهمراهان وگردانندگان حکومت موقت ار همان ابتدا نامقدس ساخته وپای دشمنان دین ووطن را اینجا کشیده بودند کشوری که دران ۴۶ مملکت حضور نظامی داشته اختیار زمین وهوای ان در دست اجانب باشد کجایش مستقل است که ازان دفاع گردد اینها همه قربانی نقشه های استعماری وهیزوم سوخت جنگ های منطقوی وجهانی شده اند
شاه نعمت الله نهصد سال قبل همین حالت هارا پیش گوی نموده بود ایشان فرمودند!
در خراسان ومصر وشام وعراق
فتنه وکارزار می بینم
قدرت کردگار می بینم
حالت روز گار می بینم
و...
قدرت دین ضعیف می یا بم
مبتدع افتخار می بینم
و...
من نه خود از نجوم میگویم
قدرت کردگار می بینم
شیخ علی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است