آمریکایی ها در جریان حادثه قل اردو بودند
بارها به آمریکایی ها از سوی مجلس نمایندگان صدا برآمد که این مملکت به پیمان امنیتی شما ضرورت ندارد، بلکه به امنیت، اقتصاد و کار نیاز دارد اما آنها اهداف خود را دنبال می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۴    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132268 منبع: پرینت

طالبان، سینه ده ها سرباز را جمعه گذشته در قل اردوی شاهین در ولایت بلخ شکافتند. در حالیکه روزانه صدها تن از سربازان نیروهای امنیتی کشته می شوند اما از سوی رهبران حکومت توجیه می گردد که سربازان افغانستان در خط مبارزه با تروریزم و هراس افکنی جهانی قرار دارند. روزانه سربازان به اضافه اینکه در برخی از حملات سازمان دهی شده از سوی گروه های شورشی و هراس افکن در نقاط مختلف کشته می شوند و این یک رویداد وحشتناک برای شهروندان افغانستان می باشد. از جمله رویداد قل اردوی 209 شاهین، چهارصد بستر و حملات دیگری از این دست. شهروندان افغانستان می خواهند حکومت به جای محکوم کردن و اعلام عزای عمومی فکری اساسی برای این اوضاع کند و افرادی از سران تروریستان که در زندان ها هستند را اعدام کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امان الله پیمان عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با «آرزو» در خصوص عوامل اینگونه حوادث هولناک گفت: دست های مرموز و پیچیده ای در داخل نظام وجود دارد، کسانی هستند که فکر می کنند در جنگ و ناامنی، ادامه قدرت و اقتدارشان می تواند بیشتر شود. کسانی دیگری هم که از قدرت کنار می روند یا کنار زده می شوند هم بیشتر فکرشان این می شود که باید ادامه این جنجال ها را در افغانستان بیشتر تجربه شود تا اینکه فرصت های بعدی و شانس های بعدی برای شان میسر شود که متاسفانه قل اردوی شاهین هم از اینگونه عوامل است و از همینگونه مسایل است.

وی، معتقد است، ایجاد اینگونه ناامنی ها کاملا برنامه ریزی شده است و دست های داخلی عوامل اصلی آن هستند و آمریکایی ها نیز کاملا در جریان می باشند. جای سوال است که این چهره های مرموزی که فرقه ها و قل اردوها را منهدم می سازند از کدام آدرس آمده اند؟ چگونه به اینجاها وارد شده اند؟ اگر مثالی از حادثه چهارصد بستر بزنیم، کنار چهارصد بستر مرکز سی آی ای قرار دارد اگر آمریکایی ها به خاطر چهارصد بستر هم مسایل امنیتی را زیر نظر نداشته باشند به خاطر سی آی ای ذره ذره و کوچکترین رفت و آمد و افراد را تحت کنترل خواهند داشت. حالا در این حادثه می بینیم که افراد به راحتی به آن منطقه وارد شده اند و جالب اینجا است که فقط زخمی ها را، داکترها را هدف قرار می دهند و در مرکزیت سی آی ای که در چهارصد بستر قرار دارد حتی یک مرمی هم فیر نمی شود.

پیمان، در خصوص چگونگی راه یافتن مهاجمان به قل اردو بیان داشت: پاسخ این مساله بسیار واضح و مشخص است که چه کسانی در آنجا دست دارند. فرمانده قل اردو ماجراهایی را در گذشته داشته است و فردی است که به هیچ صورتی نمی تواند یک قل اردو را حمایت و رهبری کند. ما باید برای مردم افغانستان روشن کنیم کسانیکه مردم افغانستان را بی رحمانه می کشند این بچه های مردم افغانستان کشته می شوند، هر روز ما در یک جمع آوری بالفعل و علنی جامعه جهانی و در راسش آمریکایی ها قرار داریم. چرا آمریکایی ها نفهمیده اند که در قل اردوی شاهین قرار است این اتفاق افتد؟ با این وضع آمریکایی ها هنوز هم طالبان را در لیست سیاه قبول نمی کنند. در حالیکه طالبان، داعش و تمامی تروریست ها اعضای یک خانواده هستند. داعشی هم که حالا بوجود آمده است یک شاخه از طالبان است. بنابراین دشمن اصلی مردم افغانستان همین طالبان هستند که این شاخه های تروریستی از آن منشعب شده اند.

نماینده مجلس، معتقد است در افغانستان برای تامین امنیت از سوی هیچکس، صداقت وجود ندارد و افزود: دلیل آسیب دیدن پی در پی افغانستان، این است که در کل در افغانستان صداقت وجود ندارد، ادامه جنگ در افغانستان شاید به نفع آمریکایی ها باشد، به نفع برخی از کشورهای منطقه باشد، به نفع سیاست مدارانی باشد که به نام سیاستمدار که در قدرت افغانستان هستند. در این میان این وظیفه حکومت است که آرامش و امنیت را در افغانستان بگیرد اما می بینیم که بسیار ضعیف عمل کرده و هیچ توجه جدی به این اوضاع ندارد. حکومت افغانستان نباید فراموش کند که امواج دیگری در مسیر راه خواهد بود و این امواج از نسل جوان خواهد بود. مقاومت های مردمی و محلی شکل خواهد گرفت اما مانع اصلی برای این حکومت و این کشور طالبان هستند و این طالبان هستند که باید ابتدا از بین برده شوند.

وی، ادامه داد: کشور ما یک کشور مستقل نیست کشوری وابسته است. یک حکومتی داریم که در راس آن آمریکایی ها قرار دارد. بارها به آمریکایی ها از سوی مجلس نمایندگان صدا برآمد که این مملکت به پیمان امنیتی شما ضرورت ندارد، بلکه به امنیت، اقتصاد و کار نیاز دارد اما آنها اهداف خود را دنبال می کنند. آنها باید نماینده هایی را انتخاب می کردند که اهل کار باشند نه نماینده هایی که هر روز در گرو یک کشور خارجی باشند و برنامه های آنها را تطبیق کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قول اردو
آمریکایی ها
نظرات بینندگان:

>>>   انهايكه فكر مى كنند كه أمريكايى ها بخاطر تأمين أمنيت در كشور ما أمده اند يا كر اند يا كور اند يا ديوانه ويا هم مزدوران و غلامان حلقه به كوش أنها .

>>>   واقعن ساده لوحانه خواهد بود كه حامد كرزي را جدا از برنامه هاي قومي اشرف غني بخوانيم. براي تداوم هژموني قدرت قومي، تلاش هاي اشرف غني و كرزي در دو جبهه اما يكي است. غني جانب كشورهاي عربي و امريكا را گرفته و مشروعيت و منبع تمويل تفكر قومي خود آنهارا مي داند، اما از آنجاي كه تحليل گرانِ جنگ و سياست بر اين باور اند كه روسيه، بازيگر پس از امريكا در افغانستان خواهد بود، كرزي تلاش مي كند توجه روسيه را براي بقاي قدرت قومي خويش جلب كند. حامد كرزي به عنوان يك چهره متعصب و قوم گرا، همان شخصي است كه انتخابات ٩٣ را به بن بست كشيد و كاري كرد كه قدرتِ پس از خودرا به نفع يك همتبارش رقم بزند. بسيار ساده لوحانه خواهد بود كه تلاش هاي كرزي را جدا از مانيفيست قومي دانست. در آخر روز تلاش هاي كرزي، طالب، غني و ديگر گروه هاي شونيست تلاش براي قدرت و بقاي قومي است. آيا ممكن است حامد كرزي كه به زور امريكا ١٣ سال حاكميت كرد، امروز متحد روسيه شود؟ آدم هاي ساده لوح باور خواهند كرد.
هـ .معترف

>>>   وزیر دفاع بعدی باید کسی باشد که فرمان دهد .طالبان را بدون اینکه دستگیر کنند .به جنت نزد رسول الله بفرستند .مصرفش یک گلوله است خلاص.

>>>   خیانت ملی آشکار کرزی
آیا تماس های اخیر کرزی با روسیه دعوت علنی روسیه به جنگ نیابتی علیه امریکا و قرار دادن کشور به میدان جنگ میان قدرت ها خیانت ملی نیست ؟

>>>   چقدرخون ریخت تا نظام ساخته شد.چه رقم نظام باید ساخت تا دیگر خون نریزد..........

>>>   بعضی وکیلها خودش طالب است دید گاه متفاوت دارد من باور مندم تا دید گا ناسیونالیستی قومی وپشتون والی از دید گاه نخبگان پشتون ازبین نرود افغانستان درست نمی شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است