با تشکیل بسیج مردمی جلوی کشتار ها را بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132263 منبع: پرینت

ساختارهای قومی در حمایت از نیروهای امنیتی در مقابل مخالفین مسلح صدا بلند کنند.

به نقل از نور، عبدالغفور لیوال سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در نشست مسیر بسیج ملی علیه دهشت افکنی در کابل گفته است که ساختارهای قومی راه تحرک ملت و بسیج ملی خودشان را بسنجند و جلوی قتل عام فرزندانشان را بگیرند.

لیوال جنگ افغانستان را جنگ مواد مخدر و حلقات بیرونی خوانده گفته است که برای نجات از این بحران از همه مهم تر اراده و اتحاد ملت است که می تواند مفید واقع شود.

برخی از بزرگان قومی نیز در این نشست حمایت‌شان را از نیروهای امنیتی اعلام کرده و از مردم خواستند تا در راستای مبارزه با مخالفین مسلح حکومت با هم متحد شوند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لیوال
بسیج مردمی
نظرات بینندگان:

>>>   یکی دیگر راه جلو گیری از جنگ اینست که لیوال صاحب بجای افغان ها جوانان پاکستانی رابه تحصیلا عالی خارجی بفرستد

>>>   در سایر کشورها، سفیر ها و نماینده های دیپلماتیک معمولا از آدم های شایسته و فعال گزینش می‌شوند تا در مناسبات بین‌المللی نمایندگی درست از منافع ملی کشور شان با توجه به پیچیدگی های سیاست خارجی دولت ها بتوانند. اما در افغانستان هر کی تقلب کار بود و از فرط تنبلی بر کنار شد و یا هم عضو خانواده قدرت بود به عنوان سفیر و یا هم عضو نماینده سیاسی تقرر حاصل می‌کنند.
نفرین به این آلودگی و فساد سیاسی!

>>>   .... و برنامه چنین است:

"سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد:

ما شاهد جنگ های شدید وخونین درشمال خواهیم بود-جنگ بلندمدت وطولانی. جنگی که زمین ها وآبادی های دیگری را درشمال دراختیار مهاجمان از جنوب قرار خواهد داد وباعث جابجایی های جدید جمعیتی خواهد شد. کارو انکشاف وسازندگی را در شمال وشمال شرق متوقف خواهد کرد وآن مناطق را به ویرانه مبدل خواهد ساخت. درفرجام برخی از استراتیژی ها وپروژه های مطرح شده در کتاب"سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد. اگر اقوام مظلوم افغانستان به ویژه تاجیک ها با دورزدن رهبران مزدور ومعامله گرخود در یک حرکت سیاسی-نظامی هدفمند متحد نشوند در برابر این تهاجم نمیتوانند مقاومت کنند این استزاتیژی جدید باید معطوف به دفاع وتعرض هدفمند باشد تا بتوانند این نظام تک قومی ی بیرحم را به صورت ریشه یی تغییردهند.

لطيف پدرام"

حالا اگر تاجیک، اگر هزاره، اگر ازبک، اگر پشتون عدالت پسند و نجیب استیم، این ندای مستدل که بازتاب دهندۀ واقعیت تلخ و داغ جامعۀ ماست را باید بشنویم، بخوانیم و برای یک مبارزۀ طولانی، پیگیر و بی امان متحد شویم.

من نمی گویم زیان کن، یا به فکر سود باش
ای ز فرصت بیخبر، در هرچه هستی زود باش

>>>   از همه عزیزانی که نفرین نامه پیشتر را مورد عنایت قرار دادند و در نفرین حکومت فاسد، قومگرا و غذار شریک شدند، ممنون و سپاسگزارم. این سپاسگزاری را با بازنشر تبصره های شان به جا می آورم.

این نفرین:
نفرین بر شما و شرفی که ندارید!
چرا چنین نفرینی را عنوان ساختم؟
آنچه در پی می آورم، بهرۀ اندیشیدنیست که پایانش مرا برآن داشت تا این عنوان را برگزینم. اگر در پایان آنچه می خوانید، شما هم در این نفرین با من شریک نشدید، من از آنهایی که نفرین شان کردم، پوزش خواهم خواست.
نزدیک به پانزده سال است که طالب عملیات انتخاری میکند. شخصیتهای سیاسی را به قتل می رسانند. در مراکز دپلوماتیک به کشتار می پردازند. بازارها را هدف قرار می دهند. مظاهرات مدنی را به خون می کشند. مسافران را گردن می زنند و اطفال را حلال می کنند. هتلها را به خون مهمانان زنان، مردان و کودکانی که بیخبر از همه جا آمده و مسافر اند، رنگین می سازند. به بانکها یورش می برند. شفاخانه را آماج وحشت و جنایت می سازند و می کنند هرآنچه حتی درندگان وحشی از کردنش ابا می ورزند.

درین پانزده سال صدها رویداد انتخاری و حمله به مراکز نظامی و ملکی روی داده است. پرسش اینست:
آیا درین پانزده سال مراجع امنیتی حتی یک تحقیق همه جانبه از حوادث دارند که کم از شیوۀ انجام عملیات انتحاری دشمن را مشخص بسازد؟ اگر چنین تحقیقی وجود دارد، مثلا می توانند بگویند که پس از فلان تحقیق و شناخت متودها و روشهای انتحاری و عملیاتی دشمن، چه کاری برای جلوگیری از آن کرده اند تا طالب را مجبور به تغییر تاکتیک و روشن ساخته باشد؟ بیایند و نشان بدهند که پس از اولین، دومین، سومی و حتی صدمین عملیات انتحاری مراجع امنیتی ما دست به تحقیق زده باشند تا راههای عملیات طالب را بند ساخته باشند و طالب مجبور شده باشد تا شیوۀ جدیدی که برای اینها ناشناخته باشد، طرح کرده باشند. آیا حتی یک ورقپاره به نام مقررات و هدایتنامه برای افراد ملکی و نظامی تهیه کرده اند که در آن تدابیر امنیتی و مصوونیت در داخل قطعات نظامی و مراکر دولتی توضیح و تطبیق شده باشد؟ آیا برای مردم ملکی چگونگی حمله و تروریستها توضیح شده است و به آنها شیوه های نجات یا حفاظت از خودشان در مواقع حملات انتحاری توضیح شده است؟ آیا این دولت در برابر خون و حیات و ملکیت و ناموس مردم ذره یی احساس مسوولیت کرده است؟ ایا رییس دولت شدن حق بابای کسی و تاج پادشاهی پدر کسی است که به میراث گرفته باشد و دولت خدادادی را صاحب شده باشد یا این دولت در برابر مردم، مسوول است؟ حتی دولتهای خداداد پادشاهی خود را در برابر شریعت و مردم خود را مسوول می دیدند. آیا اینها احساس مسوولیت کرده اند؟

اگر پاسخ به پرسشهای بالا آری است، سندش در کجاست؟ هر عقل سلیمی می داند که اگر در برابر حملات انتحاری طالب اقدام می شد، امروز عملیات طالب محدود می شد، نه گسترده.
البته این در صورتیست که مسوولین را مزدور اجانب و ستون پنجم دشمن ندانیم.

حالا، وقتی هیچیک از این کارها نشده است و نمی شود و همه میدانیم که نشده است، آیا به من حق می دهید و با من شریک می شوید تا به این مسوولین بیخبر از خدا به شدت هرچه تمامتر و به بیکرانگی سرزمین و دشت و کوه و آسمان این وطن بگوییم:
نفرین خدا و خلق خدا بر شما و شرفی که هرگز ندارید!

همصدا می شوید؟

و این هم بخشی از همصداییهای نوشته شده از دیروز تا امروز:

Rakin Sultana
درود بر شما جناب رحیل صاحب.
اول که نفرین و انزجار برین دولت فاصد میفرستم. در صورتیکه به همهگان هویدا است که این خبیث ها همان طلبانی هستند که جنایت میکنند. آیا به کرات به اثبات نرسیده در کدام حمله انتحاری دست دولت دخیل نیست؟ . پس هیچ توقعی نداشته باشیم تا دار و دسته نوکران امریکایی در قدرت است همین حال و احوال مردم است. باید بر درد گریه نکنیم درمان درد را دریابیم. راه نجات را پیدا کنیم.

Jila Kohyar
مگر ميشود با جنايت هاى كه اين انسان نما ها به مردم و مملكت ما روا ميدارند، با شما همصدا نباشيم؟
Bahadur Paryani
هزارن نفرين به اين خوك صفتان جاهل قرن!!

Kabul Parwan
۹۸٪ زندانی های بگرام گوینده یک زبان میباشند،
قوم لعین، قوم دجال، قوم انتحار،قوم بی ناموس که هیچ ترحم را نمیشناسند.

Salim Rasti
چه تحقيقي ؟ تحقيق براي عملي كه خود انجام داده است ، وَيَا دستياري كرده است ،

Khalilullah Rahimi
خود ارگ نقشه هاى ترور و اختناق را ميكشد

وطندار هموطن
وطندار هموطن
رحیل صاحب گرامی از برای خدا رهبر طالب در ارگ نشسته لابی طالب در شورای امنیت نماینده یی دولت امریکاس زلمیخلیل زاد شما از کی میخواهید یک جوان ژورنالیست به خاطر تحقیق در یک مصاحبه از یک خاین قبیله بنام غولاب منغل از کار بر کنار شد کدام رهبرنمای معامله گر ازین جوان دفاع کرد کسانیکه از قوم تاجک در پایتخت کار میکنند نه نان دارند نه امنیت نانش را ارگ از دستش گرفت وامنیتش را برادران ارگ با چیامکانات یک نفر چنین کاری را کند امروزه تمام قدرت وثروت مملکت در دست یک قوم است ۹۰ % قدرت وتروت در دست یک قوم است ۱۰% دیگر بالای تمام اقوام دیگر ان هم پستهای بی صلاحیت تقسیم شده فقط یکبار تلویزیونهای داخلی را ببینید ارمان به دل میشوید که اگر در اداره یی ریس یک نهاد غیر قوم غنی وکرزی باشد صلاحیت یک مدیر پشتون در یک وزارت خانه بالاتر از وزیر غیر پشتوناست درین حالت در کجای اینکشور توان کار کردن باقی مانده شما فکر کنید فقط ۶۰ نفر سرباز شهید شده در قول اردوی ۲۰۹ از بدخشان بوده چرا خوستی نیست چرا قندهاری نیست به خاطریکهبدخشی فقیر ونا توان است وحتا همان سر بازیرا هم باهزار سختی وبد بختی به دست اورده خوستی ها همه در وزارت خانه ها در سفارتخانه ها مشغول دالر درو کردن استند حالا شما بفرماهید مردم با این ناتوانی اقتصادی چکار میتوانند بکنند

Quyamuddin Jalali
رحیل صاحب شما هم میفهمید و مردم هم میدانند که دستان دولتمداران وسیاسیون فعلی يکجا با طالبان دهشت افگن به خون هموطنان ما رنگین است لهذا نه تنها یکنفرین بلکه لایق ملیونها نفرین هستند زیرا نه تنها درساحه امنیت بلکه درتمام ساحات بی برنامه وپلان هستند خلاصه یکی طالب انتهاری خشتک کشال است ودیگرش انتهاری نکتایی پوش پس مرگ به هردو

Ahmad Jawed Ahmadi
حکومت فعلی قابل قبول برای مردم افغانستان نیست باید حکومت جدید با چهره های جدید روی کار بیاید
Mirza Sayed
استاد بزرگوار را درودها .
کاملا با شما همصدا ایم ..
Mohd Farhad · 3 mutual friends
باید بخاطر داشت که حکومت های دست نشانده قبل از تشکیل صلب صلاحیت میشوند، افغانستان هم درین پانزده سال جز حکومت های دست نشانده چیزی دیگری نداشته، بنابرین دولت نامردانش پیوسته دروغ میگویند و دروغ گفتن و فریب دادن مردم را یک امر معمول در سیاست میدانند، منافع ملی به هیج وجعه مورد نظر نیست و کشور های کمک کننده هم به نفع خود سود میبرند، درصورت موانع از صلاح دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر و حقوق زن استفاده میکنند.
Wahid Ariafar
هزاران نفرین ، نفرت و لعنت .......

Hakimi Panah
نفرین
Mohammad Kabir Zamir
رحیل صاحب گرامی نیک فرمودین، اگر دامنه تحث را اندکی وسیع تر بسازیم و بگویم سیاست ها و استراتیژی کشور های اول قدرت در این وضیعت نقش بسزا دارد، اشتباه نخواهد بود و از جانب دیگر دولت مردان حاله دست و نقش سمبولیک خویش ادا مینمایند، نتیجه اینکه تا زمانیکه منافع کشورهای جهان اول از جغرافیای افغانستان منحیث تخته خیز بالای یکی دیگرانش استفاده نمایند. همین آش است و کاسه.
Asadullah Moheby
دورد الله به برادرعزيزم جناب رحيل صاحب، هزاران نفرين براين طالب وحشى و هزار نفرين بر نظام حاكم مزدور و بى كفايت.

Rahima Rahim
جناب رحیل صاحب !درود بی پایان بر شما ، احساس تان ،درک تان قابل ستایش است .درنوشته های تان به موضوع تماس گرفتیید که تا بحال اکثریت مردم کمتربالایش تمرکزکردند . تحقق یابی این اصل راه کاهش همه این تلفات جانی ومالی امردم بی گناه وزجردیده خواهد بود . امیدوارم روی موضوع بیشتر بحث شود .ریشه های اصلی پیدا شود که چرا تاکنون زمامداران ما تدابیر مسوولانه را دراین مورد عملی نکردند .

آسیای باستان
آسیای باستان
جناب رحیل گرامی این ها زاده افغانیت است مگر افغان گویان و افغانیت خواهان چیزی جز این بلد اند؟بخش دیگر اینکه این درندگان از خواهر ،مادر ،کودک و موسفیدان شان بیشتر استفاده کرده اند تا بربریت خود را تابت کنند
Fazl Rabi Boyany
نفرين وهزار نفرين براين دولت مردان وبخصوص ستون بنجم ٠

حقیقت تلخ مردم
حقیقت تلخ مردم
محترما من حیران میمانم که چطور بالای یک گروهک مافیایی که متشکل از جانوران فرا زمینی استند که همه انسان نما ولی بوی از انسانیت نمیبرند ولا ربات ها هم احساس و شرم دارند نام حکومت و دولت را میگذارید امید وارم وقتی استعمار سیاه و زرد و سرخ به توافق برسند بالای تقسیم گنج های این وطن بی صاحب تا این بلا ها برداشته شود ورنه ما از این گروهک های خود فروخته و بی شرم و حیا گله نداریم چون جلو اینها در دست بادارانش آن است.

Akram Framerz
يا شما موافقم، هزار نفرين به طالبان وحشى و حاميان و انهايكه براى بقاى طالب خدمت مى كنند

Gul Agha Juyan
نفرین بر این حکومت فاشیستهای تروریست
Noorahmad Reja
بنام خدا. در آمین گفتن ونفرین نثار کردن وهرگونه موضع گیری وافشاء گری یی که بتواند رسالت واصالت یک انسان را اداء کند باشما هم صدایم؛ وموجب خرسندی است که حضور وموضع گیری وموقف تان همیشه ثابت واستوار است؛ انهم در داد خواهی وگسترش عدالت؛ عمری تان طولانی؛ وصحتمندی تان مستدام باد.

Abdul Qahar Azizi
سلام رحیل صاحب بکلی دقیق و بجا فرموده اید. این پرازیت ها مستحق اشد مجازات و نفرین هستند.
Ahmad Jan Suhrabi
یک نه، صد نه، هزار نه بلکه ملیون ها نفرین به آنانی که با سرنوشت ملت مظلوم ما بازی میکنند.

Mohammad Zahir
هزار بار نفرين باد!
Abdulhabib Habibi
هزاران ننگ و نفرين بر اين قوم بيشعور و دجال، كه جز از جنايت، خيانت، معاملگري، جاسوسي، خاكفروشي و انتحار و انفجار را نميشناسد، بايد رهبران اصيل اين مرز و بوم را جستجو و انتخاب كرد تا راه حل اصولي و قطعي را دريابيم، و از اين منجلاب بد بختي رهايي يابيم، و اين رهبران معاملگر و خود فروش و عياش خود را طرد نماييم، تا بتواتيم به سرمنزل مقصود برسيم.
l
Mohammad Nabi Haikal · 22 mutual friends
نخست هیچ انسانی حق ندارد خود نماینده خدا پندارد و به نمایندگی از وی نفرین بفرستد (نفرین خدا و خلق خدا برشما) یا درود یا به نمایندگی از خلق خدا که فراتر از نفوس افغانستان را احتوا میکند. گیریم همه همصدا شدند و این کاه بیدانه را با شما باد کردند نتیجه آن چه خواهد بود؟ انسان عاقل نتیجه کار خود را میسنجد زیرا نتیجه کار نشان میدهد که یک عمل هدفمند بوده است یا خیر!

Abdullah Hedaiat
همصدا با شما.

محمد شهاب
محمد شهاب
با درود برشما ! این مجمع که رهبری دولت را غصب نموده اند ؛ از اشرف غنی احمدزی و گروه توطئه گرهمفکرانش تا گماشته گان این نابکارها ، همه جاسوسان و وطنفروشان حرفه ای هستند که کوچکترین مسولیت در برابر مردم ما ندارند. فقط اینها برای تکمیل پروژه های خاص و پیشبرد اهداف باداران شان درین جغرافیا گماشته شده اند. اینها بی... فروخته ای هستند که کوچکترین نشان از انسانیت و انسان بودن دروجود سراغ نمی شود. لعنت به این بی ....صفت

Faqiri Gholam Sarwar
هزار نفرین ولعنت به طالب خشتک کشال وطالب نکتائی دار
Jailani Lutfi
جناب رحیل صاحب این دولت کثیف و دشمن پرور اگر همۀ آن کار ها را میکردن هم مستحق تف و نفرین بودن و استن ...
Hadi Hakimi
هزار نفرين ومليون لعنت نصيب شان باد

Shekib Hamidi
رحیل صاحب گرامی !
حتا یکی از شگفتی های جنگ علیه ترور اینست که هر قدر جانوران حجری با بگیر و ببند, وحشت و دهشت, سر بریدن و انتحار، جو ارعاب و خشونت غیرقابل تصور را بر جامعه ایجاد و با نمایش فجیع‌ترین اعمال غیرانسانی (بدار آویختن و سنگسار) و پخش عمدی صحنه‌های تکان دهنده، قصدآ بذر وحشت و ترس را در جامعه میکارند به همان اندازه در سطح ملی و بین المللی مطرح تر میگردند! بخدا گلوی شقایق را که بریدند یک هفته بعدش برای شوروای صلح پنج میلیون دالر دیگر در پرتگال دادند که به این دستار سیاهان جذام آور توزیع شود! ولله اگر سعدی زنده میبود شعر بنی آدم اعضای یکدیرند را به بنی آدم اعدای یکدیگرند اصلاح میکرد

Zarb Kaleem
رحیل صاحب گرامی!

طالب و حکومت دو گروه جدا جدا نیستند، بلکه یکی هستند و برای یک هدف کار میکنند: نسل کشی افغانان.

Abdul Qayum Akrami
نفرين زمين اسمان نثار شان باد اما اما اين نفرين شدگان نفرين شدن را نيز جز افتخارات خويش مدانند

Besir Ahmadi
همصدا بودیم ؛ هستیم و خواهیم بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است