درآمد 400 هزار دالری اوباما از یک سخنرانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132239 منبع: پرینت

ربیس‌جمهور پیشین آمریکا، برای سخنرانی در نشستی که در سپتامبر سال جاری برگزار می‌شود، مبلغ هنگفتی را دریافت خواهد کرد.
شبکه خبری فاکس‌نیوز روز دوشنبه گزارش داد اوباما برای سخنرانی خود در کنفرانسی در خصوص مسایل بهداشتی و درمانی در سپتامبر، 400 هزار دالر پول می‌گیرد.

شرکت کانتور فیتزجرالد که این گردهمایی را برگزار می‌کند، از رییس‌جمهور پیشین آمریکا درخواست کرده درباره طرح خدمات درمانی دولت اوباما موسوم به «اوباماکر» سخنرانی کند؛ طرحی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور کنونی آمریکا، وعدۀ لغو آن را داده است.

گزارش‌ها درباره پرداخت این مبلغ به اوباما در حالی منتشر شد که وی با گذشت بیش از سه ماه از شروع ریاست‌جمهوری ترامپ در نشستی در دانشگاه شیکاگو شرکت کرد ولی از بیان هرگونه نظر سیاسی یا انتقاد از دولت جدید آمریکا خودداری کرد.

اوباما همچنین در خصوص ادعاهای اخیر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا مبنی بر شنود مکالماتش در برج ترامپ پیش از شروع رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 سکوت اختیار کرد.

رییس‌جمهور پیشین آمریکا که قصد دارد برای بنیاد خود در شهر شیکاگو یک کتابخانه و مرکز عمومی احداث کند، نخستین رییس‌جمهور دموکراتی نیست که برای سخنرانی‌هایش مبالغ هنگفت به جیب می‌زند.

بیل کلینتون، رییس‌جمهور آمریکا طی سال‌های 1993 تا 2001، و همسرش هیلاری کلینتون از سال 2001 تا 2015 مبلغ 153 میلیون دالر از طریق سخنرانی خود دریافت کردند.

به گزارش سی‌ان‌ان، بیل و هیلاری از فوریه 2001 تا می 2015 میلادی 729 سخنرانی انجام دادند و به طور میانگین برای هر سخنرانی 210 هزار و 795 دالر کسب کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوباما
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است