نمایش مسخره صلح، سیه روزی ما را نشان می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۶/۲/۵ کد خبر: 132224 منبع: پرینت

همه دولت ها و حکومت ها بعد از ختم دوره ماموریت خویش دو چیز را از خود به جا می گذارند، یا افتخار خدمتگذاری و صداقت یا لکه ننگی در تاریخ.

از طریق رسانه ها دیدیم و شنیدیم که تعدادی از سربازان شهید شده در قول اردوی 209 شاهین مزار را بدون کفن به خانواده های شان تسلیم دادند، شنیدیم که تابوت در مزار شریک یکجا با کفن کمبود بوده است. این لکه ننگ هرگز از دامان این حاکمیت پاک نخواهد شد.

از سویی دیگر مردم ما طی سال های گذشته از فعالیت‌ ها و حملات مشکوک طالبان و دیگر شبکه‌ های تروریستی نیز دریافته‌ اند که ناف این گروه‌ ها هنوز به آمریکا و انگلستان پاکستان و بعضی از کشورهای دیگر وابسته است و در پس پرده، معاملات خاینانه ای نیز وجود دارد.

عملیات‌ های انتحاری مشکوک این گروه‌ های تروریستی در حساس‌ ترین مناطق سنگربندی شده شهر کابل مزار شریف و شهرهای دیگر در حالیکه کوچک‌ ترین ضربه‌ ای را متوجه نیروهای خارجی نمی‌ سازد، رساننده ساخت و پاخت‌ های برنامه‌ شده اینان با گروه‌ های تروریستی است. خارجی ها هنوز هم از طالبان و باند های دیگر تروریستی جهت پیشبرد اهداف منطقوی و فرامنطقوی استفاده می کنند و از تبدیل افغانستان به لابراتوار و پایگاه نظامی دایمی‌ سود کافی می برند.

بنیادگرایی نوع جهادی و طالبی داعشی کماکان تکیه‌ گاه اصلی کشورهای غربی در افغانستان است چون این گروه‌ ها که در حال حاضر علیه مردم افغانستان می جنگند مزدور پیشه هیچگونه حس ملی و انسانی ندارند و قبول بردگی به هر قدرت خارجی در ذات‌ پلید شان عجین گشته است.

نمایشات مسخره دولت پوشالی موجود زیر نام صلح، خبر از بدبختی‌ های بیشتر و سیه روزی عمیق تر ملت ما می دهد. مردم ما با تجربه دریافته‌ اند که بازگشت صلح با استقرار دولتی متشکل از آدم کشان حرفوی مزدور نمی توان به صلح دست یافت. به فرض محال این باندها دست به اتحاد و صلح زنند، این به معنی سفت‌ تر شدن، پنجال خون چکان جنایتکاران بر گلوی توده‌ های ما خواهد بود و آن وقت متحدانه و با دو دست افغانستان را به صاحبان خارجی ‌شان تقدیم خواهند کرد.

نا آگاهترین افراد هم امروز می دانند که طالبان، القاعده داعش و شبکه حقانی جیره‌ خواران پست آی اس آی اند. هر فرد و نیرویی که اینان را «برادر» و «افغان» می داند خود جواسیس حلقه به گوش بیگانگان و دشمن استقلال و دمکراسی در کشور است.

ما اعتقاد راسخ داریم تا زمانی که دستان خون‌ آشام تمامی بیگانگان و غلامان داخلی‌‌ شان از دامن میهن غرقه در خون ما کوتاه نشود کسب استقلال، آزادی، صلح، امنیت، ترقی و سعادت خواب و خیالی بیش نخواهد بود. پس استقلال، دمکراسی، وحدت ملی و رفاه مردم در نبرد همگانی تمامی ملیت‌ های وطن ما بر ضد این وطن فروشان جلاد منش می تواند تجلی یابد.

ما باید از خیزش‌ های قهرمانانه مردم کشورهای دیگر در برابر جنایتکاران و رژیم های سفاک شان درس ها بیاموزیم.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   سعیدی صاحب ! همین «اموختن» را از ما نخواهید دیگر اوامر تان به سرو چشم!

>>>   هر کس حرف از صلح با طالبان بزند .... است.

>>>   شما تاجیکها باید اعتماد دیگر اقوام غیر پشتون را جلب کنید
اگر پشتونها در طول تاریخ حکمفرمایی خود بر خراسان بزرگ انواع ظلم تبعیض را بر اقوام غیر پشتون روا داشتند گناه شما تاجیکها هم کمتر از انها نیست
شما در کنار انها حال برای بقای خود یا سهیم بودن در قدرت هرچند کم وناچیز در ان تبعیضها گاها اشتراک داشتید و در طول دوران جنگهای داخلی ستمها وعهد شکنی بسیاری با اقوام هزاره وازبک داشتید وحتی قبل از این مدت کوتاه که دولت غنی تبعیض را بر شما روا میدارد هیچگاه بدنبال جلب اعتماد دیگر اقوام بر نیامدید زیرا که فکر نمیکردیداین قوم فاشیست به شما هم خیانت کند ولی دیدید که کردند
پس توصیه من به قوم تاجیک که داعیه این را دارند که بین اقوام غیر پشتون اکثریت دارند این است که از گذشته عبرت بگیرند واعتماد اقوام غیر پشتون را جلب کنند وبا اتحاد واعتماد یک بار برای همیشه از شر این قوم ...خلاص شویم وبرادرانه در این سرزمین زندگی کنیم.....

>>>   العان می فهمید که دفاع از حق یعنی چی.ومردم هزاره برای چی تظاهرات کردند.
در تظاهرات جنبش روشنایی حمایت نکردید!!!! .
ولی انتظار میرفت مردم فهیم هزاره در تظاهرات شرکت میکردند .واز برادران وخواهران تاجیک خود حمایت میکردند .
ما غیر پشتونها باید در هر مشکلی در کنار هم باشیم
ودر غم واندوه هم شریک،ونباید اعتراض هایمان قومی وسمتی باشد بلکه همه خراسان بزرگ را فریاد بزنیم
تا این قوم نادان بداند که اقلیتی بیش نیستند در مقابل خراسانیان بزرگ.
مهاجر هزاره

>>>   مردم كابل و مخرب ترين چهره سياسى نظامى تاريخ، با ألقاب محترمانه ، توسط عده تازه به دوران رسيده، خبرنگار، و غيره نه تنها خلاف اخلاق و اصول است بلكه دهن كجى به قربانيان جنايت هاى هولنا او است. اگر خود اخلاق و احساس انسانى و ميهنى تان مانع ماست مالى تان نمى شود، حد اقل از ديد قربانيان جنايات اين عنصر نفرين شده به او نگاه كنيد!

>>>   Omar Ahmad Parwani
ابعاد پنهان یا کتمان شده سلاخی سربازان بی گناه
کاملا وحشت زده ام
انتحاری یا کودتای داخلی در قول اردوی بلخ؟
حمید بخشی می نویسد:
خبرهای تایید ناشده از فاجعه مرگبار قول اردوی شاهین , نشان از گسترگی فاجعه دارد که تااکنون رسانه ای نشده است . این خبر ها میرساند که عمق این فاجعه به مراتب گستره تر از آنچه است که به بیرون درز کرده است .
این خبر ها میرساند که عمق فاجعه به کودتاه هی می ماند که در درون این قول اردو اتفاق افتیده و همه را در درون این قرارگاه نظامی غافلگیر کرده است . امیدوارم این خبر ها نادرست باشد و عمق فاجعه ازآنچه گفته شده بیشتر و دامنه دارتر نباشد .
حکومت بعد از هر فاجعه ای از این دست بلافاصله به بزرگ سازی ابعاد بیرونی فاجعه می پردازد و عوامل بیرونی را بیشتر از حد معمول بزرگ نمایی میکند تا ضعف ها , دست داشتن افراد درون نظام را در قضیه کوجک نشان دهد.
این کار سبب شده تا حکومت به عوامفریبی و دروغگویی عجیبی دست زند تا به قدر امکان کتمان حقیقت کند و کذب خود را عین حقیقت به مردم نشان دهد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است