حمله مزار، جزو یک بازی بزرگ است
این یک بازی بزرگ است، دیدیم که آمریکا بمب مادر خود را در ولسوالی اچین استعمال کرد، اگر این بمب برای از بین بردن داعش بود، باید آنها از بین برده می شدند ، باید داعش و یا طالب از این بمب می ترسیدند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۳    ۱۳۹۶/۲/۵ کد خبر: 132210 منبع: پرینت

به دنبال حمله اخیر خونبار هراس افکنان طالبان، بر یکی از پایگاه های ارتش در ولایت بلخ، حکومت امروز را ماتم ملی سراسری اعلام کرده و بیرق ها و پرچم های افغانستان در ادارات داخلی و حتی نمایندگی های سیاسی حکومت در بیرون از افغانستان به صورت نیمه برافراشته درآورده شده است. طالبان خون آشام دو روز پیش در روز جمعه با استفاده از امکانات ارتش و با نقاب سربازان افغان، بر این پایگاه در حین ادای نماز جمعه حمله کرده و جان بیش از یک صد و پنجاه ارتش را گرفتند و یک صد و شصت نفر را هم زخمی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خبر تودی» گفت: تعداد اعضای یک قل اردو می تواند از هزار نفر تا پنج هزار نفر باشد و اینها هم در نماز جمعه هستند و چون وقت رخصتی این سربازان می باشد، دشمن یک چنین برنامه ای را ایجاد می کند، چطور آنها از از دو دروازه می گذرند و در دروازه سوم سلاح هایشان را می گیرند اما جلیقه هایشان همراهشان است.مشخص می شود که دشمن از قبل یک پلان و طرح گسترده را انجام داده اند، اینها ارتباطات قوی و تنگاتنگ با اعضای قل اردو دارند.

وی، در خصوص مقصرهای اتفاق افتادن چنین مواردی بیان داشت: در این موضوع چند بخش مقصر هستند. رییس جمهور کشور در سطح اول مقصرها قرار دارد. این حادثه از حادثه چهارصد بستر خونین تر بود. اگر رییس جمهور این سربازان را به عنوان فرزندان خود می دانست، وظیفه کسانی که در پیشگیری از آن کوتاهی کرده بودند را به تعویق می آورد.

نماینده مجلس، ادامه داد: هفت حمل یک روز سیاه در پارلمان افغانستان است. چرا که خون شهیدان چهارصد بستر و دیگر خون هایی که در هلمند ریخته بود، در بغلان ریخته بود، در قندوز ریخته بود، در بادغیس و درسایر نقاط افغانستان ریخته بود را ما نادیده گرفته ایم. ما باید از همان ابتدا از همان ابتدا که این گونه حملات و انفجارها رخ داده بود، آن عده افراد را از وظیفه تعلیق می کردیم. بخصوص وزیر دفاع که با وجود آن همه امکانات که در این وزارت دارد بازهم نمی تواند این بحران ها را مدیریت کند. اما می بینیم که در دفاع ما ارتباطات و ستون پنجم ها موفق می شوند. یک موضوع دیگر این است که رییس جمهور بازهم و در باره این حادثه هم خاموش نشست. پارلمان هم هیچ کدام از این مسوولان امنیتی را نتوانستند، از وظیفه شان تعلیق کنند، رییس جمهور باید دیشب آنها را رخصت می کرد، اما این کار را نکرد. همان شبانه باید شورای امنیت را دایر می کرد، وقتی شنید این موضوع پیش آمده، شورای امنیت را دایر می کرد، جلسه اضطراری را دایر می کرد، هر کسی که ضعف را در وی می دید آنها را رخصت می کرد، اما متاسفانه رییس جمهور این کار را نکرد و اجازه داد بازهم این افراد به کار خود ادامه دهند و به دامن زدن این اوضاع ادامه دهند.

هاشمی، در ارتباط با نقش دیگر کشورها از جمله آمریکا در این حمله ها بیان داشت: یک موضوع دیگر این است که این یک بازی بزرگ است، دیدیم که آمریکا بمب مادر خود رادر ولسوالی اچین استعمال کرد، اگر این بمب برای از بین بردن داعش بود، باید آنها از بین برده می شدند ، باید داعش و یا طالب از این بمب می ترسیدند و دیگر پلان های خود را انجام نمی دادند، اما هنوز یک هفته از این بمب گذاری اچین نگذشت که داعش و طالبان برنامه خود را در شمال افغانستان آن هم در سطح قل اردوی شاهین 209 را انجام داده اند. پس مشخص می شود که استعمال بمب نه برای از بین بردن داعش و نه طالبان بوده است. یک بازی است برای ادامه بحران و از کجا معلوم این حمله ها در ادامه این بازی نبوده باشد؟

هاشمی، غفلت وظیفه ای و همکاری با دشمن را از سوی مسوولان امنیتی بسیار جدی دانسته و بیان داشت: در این مورد و در موارد از سوی مسوولان امنیتی هم به صورت جدی غفلت وظیفه ای صورت گرفته، چرا که علاوه بر اینکه افراد دشمن خودشان در استخبارات وزارت دفاع وجود دارند، در ریاست عمومی امنیت وجود دارند، در استخبارات بگرام هم هستند، استخبارات بگرام هم به آنها کمک می کند، پس حتما اخبار به دشمن رسیده است و در اینجا ارتباطات بوده است. کسانی هستند که اینهار ا کمک می کنند. حالا سوال اینجا است که پس وظیفه استخباراتی که در وزارت دفاع است، در ریاست عمومی امنیت ملی است، ا چی است؟ چرا سران کشور این کسانی که در برخی حلقات هستند و اینها را حمایت می کنند، دستگیر نمی کنند. تا بحال چندین بار است که این سربازانی را که امنیت ملی یا در اردو هستند، مورد هدف می گیرند و به شهادت می رسند. آیا خون اینها تا این حد مفت است که پس از چندین بار هیچ کدام از سران کشور هیچ عکس العملی نسبت به این قضیه نشان نمی دهند و فقط با گفتن تسلیت خود را آسوده می کنند؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله مزار
شکیبا هاشمی
نظرات بینندگان:

>>>   از همین بمبی که به داعش استفاده شد،یکی برای طالبان نیز استفاده شود.

>>>   به جز از داکتر لطیف پدرام هیچ کسی از نماینده گان مردم در شورا به دلیل اینکه یکی یا دو یا سه تن از اعضای نزدیک خانواده ایشان یا در خارج کشور دیپلومات اند یا در داخل کشور مقام و منصب دولتی دارند و یا عمده تر اینکه خود در فساد و سوء استفاده از امکانات دولتی غرق اند نزد دولت دوسیه و پرونده جنایی دارند از کار کرد های غیر ملی و تباه کن ملی حاجی اشرف غنی احمدزی و شورای امنیت اش اندکترین انتقاد نمی کنند. با چهره های حق بجانب و پوندیده در جلسات پارلمان می نیشنینند و یا در تلویزیونها مانند کلان قوم که به افراد زیر دست خود می گوید :
...... ! ظاهر می شوند و یا روی گپ های ایله جاری و بی رابطه که به موضوع هیچ پیوندی ندارد گپ می زنند!

>>>   دوهزار طالب را در دشت لیلی کشتید حالا انتقامش را از شما میگیرند

>>>   اشرار بی فرهنگ را چون به پشاوربرند پس آید همان اشرار باشد
حاجی ظاهر قدیر خودش منحیث معاون اول ولسی جرگه لایحه ئی را تصویب کردند هرکمیشن کار که بیست روز غیابت داشته باشد ازمعاش وحضور درجلسه محروم میشود> اما او درمصاحبه با رسانه خارجی با جــهــر میگوید : مـن چــهـــار ماه میشود از مـعـاش خود خبرندارم تا یکسال دیگر هم ندهند اما مـن نــــــــر میدانم کسی راکه مانع ورود من شود !
v

>>>   Omar Ahmad Parwani
ابعاد پنهان یا کتمان شده سلاخی سربازان بی گناه
کاملا وحشت زده ام
انتحاری یا کودتای داخلی در قول اردوی بلخ؟
حمید بخشی می نویسد:
خبرهای تایید ناشده از فاجعه مرگبار قول اردوی شاهین , نشان از گسترگی فاجعه دارد که تااکنون رسانه ای نشده است . این خبر ها میرساند که عمق این فاجعه به مراتب گستره تر از آنچه است که به بیرون درز کرده است .
این خبر ها میرساند که عمق فاجعه به کودتاه هی می ماند که در درون این قول اردو اتفاق افتیده و همه را در درون این قرارگاه نظامی غافلگیر کرده است . امیدوارم این خبر ها نادرست باشد و عمق فاجعه ازآنچه گفته شده بیشتر و دامنه دارتر نباشد .
حکومت بعد از هر فاجعه ای از این دست بلافاصله به بزرگ سازی ابعاد بیرونی فاجعه می پردازد و عوامل بیرونی را بیشتر از حد معمول بزرگ نمایی میکند تا ضعف ها , دست داشتن افراد درون نظام را در قضیه کوجک نشان دهد.
این کار سبب شده تا حکومت به عوامفریبی و دروغگویی عجیبی دست زند تا به قدر امکان کتمان حقیقت کند و کذب خود را عین حقیقت به مردم نشان دهد .

>>>   شما نمایندگان شورا باید گنگه شوید که همین وزیر دفاع را باز از استیضاع با گرفتن رشوه در وزارت دفاع تاید کردید و امروز یخن دیگران را میگیرد و انتقادات بیجا میکنید کور خود بینای مردم هستید شما که دربین تان قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقیان شراب ارد و مواد مخدره وجود دارد حق گپ زدن را ندارید و در روز استیضاع برای گرفتن رشوت در تالار فساد حاضر هستید نمایندگی از حیثیت و شخصیت پوچ شما میکند که خود و وطن را میفروشید مردم از شما نفرت دارند شما ها بزرگترین خیانت و جنایت کرده و میکنید در بین شما وکیلان طالب وجود دارد که از سنگسار شدن سخن میزند این خانه فساد باید بسته شود و به محکمه معرفی شوند تا به جزای خود برسید
بصیر نظری

>>>   امان الله پیمان:
به جوانان بدخشان توصیه می کنم که به اردو نروید می گویند نان نداریم گرسنه می مانیم!
بروید بدخشان بسیج شوید و معدن لاجورد، طلا بیروج و سایر معادن را در کنترول خود بگیرید و کار کنید.
اشرف غنی احمدزی و عبدلله ارزش این را ندارند که شما برای شان جان خود را فدا کنید، قربانی های شما نادیده گرفته می شود و این قطعن جفاست در حق شما.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است