رویدادها و تحولات سوریه در دوشنبه چهارم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۹۶/۲/۴ کد خبر: 132188 منبع: پرینت

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مسکو،
خواستار تحقیق در باره رویداد شیمیایی در شهرک خان شیخون توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی و اعزام بازرسان این سازمان به سوریه شدند.

** منابع میدانی از آمادگی ارتش سوریه پس از دو هفته بمباران مناطق تحت اشغال تروریست های تکفیری برای آغاز عملیاتی گسترده در استان حلب خبر دادند.
ارتش سوریه دومین هفته از بمباران سنگین مواضع گروه تروریستی تکفیری موسوم به تحریرالشام را در حومه جنوبی، شمالی و غربی حلب به پایان رساند.

** شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله روز یکشنبه طی مراسمی در جنوب لبنان، حضور نیروهای مقاومت در سوریه را در راستای حمایت از امنیت و ثبات لبنان و مانع ورود گسترده تکفیری ها به این کشور دانست.

** صالح الحموی از سرکردگان پیشین گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در یک پیام تلگرامی به محمد الجولانی سرکرده کنونی این گروهک پیشنهاد کرد تا به خاطر شکست های سنگینش خودکشی کند.

** وزارت امور خارجه الجزایر روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اتهام های کشور مغرب درباره ورود مهاجران سوری از خاک الجزایر به داخل آن کشور را مردود دانست و در واکنش به این موضوع سفیر مغرب را احضار کرد.
در این بیانیه تاکید شده است که بر خلاف اظهارات مقام های مغرب، این افراد از مغرب به سمت مرزهای الجزایر آمده بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است