کودتای نافرجام علیه حکومت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۱    ۱۳۹۶/۲/۴ کد خبر: 132186 منبع: پرینت

پلان سقوط حکومت غنی و عبدالله در نتیجه یک اشتباه مشورتی به وسیله داکتر عبدالله افشا شده است.
گزارشنامه افغانستان افشا کرد: طرح سرنگونی دولت قبل از برکناری احمد ضیا «مسعود» به وسیلۀ رهبران سیاسی و جنگ سالاران مجرب و رزم دیده عمدتاً وابسته به جمیعت اسلامی ومتحدان این تشکیلات بزرگ سیاسی و نظامی، درجلسه های اضطراری متناوب، آماده شده بود.

در طرح سقوط دولت، چهره های ارشد از جمله جنرال دوستم، استاد عطا محمد نور، احمد ضیاء «مسعود»، صلاح الدین «ربانی»، عتیق الله «بریالی»، امیراسماعیل خان، استاد عبدالرب رسول «سیاف» رهبر شورای حراست وثبات و عبدالهادی ارغندیوال به تفاهم رسیده بودند.
فیصله اولی این بوده که همه این رهبران ناگاه خروج خود از دم ودستگاه حکومت را اعلام کنند تا کشتی حکومت خود به خود به گِل بنشیند.

درگزارش واصله آمده است که هم آهنگ کننده اصلی این حرکت، دگرجنرال عتیق الله «بریالی» بوده و پس از مشورت های متوالی با والی بلخ و جنرال دوستم، استاد حاجی محمد محقق و اسماعیل خان و دیگران را درجریان گذاشته بود. عبدالهادی «ارغندیوال» رهبر حزب اسلامی (دولتی) نیز وعده همکاری داده بود.
براساس پلان مطروحه، هسته های عملیاتی برای همه ولایات تشکیل شده بود تا در یک موعد مقرر، با یک حمله برق آسا وهمزمان، کنترول اداره های محلی را در دست خود گیرند.

رهبری مناطق شمال شرق به استاد عطا و فرماندهی ولایات فاریاب، جوزجان وسرپل به طور متفق بین قوماندانان جمیعت وجنبش تقسیم شده بود. مدیریت عملیاتی کل حوزه غرب کشور به دوش امیر اسماعیل خان و رهبری حرکت «براندازی» در ولایات قندهار، زابل وارزگان به دوش محمود «کرزی» و گل آقا «شیرزوی» و حوزه ننگرهار درحیطۀ فرماندهی حضرت علی وحاجی ظاهر «قدیر» قید شده بود.

درشرح گزارش آمده است: تفاهم بین عطامحمد «نور» صلاح الدين «رباني»، احمد ضيا مسعود، استاد سياف، عتيق الله بريالي و شماری ديگر از فرماندهان شمالی انجام یافته و همه با هم تفاهم روی سقوط حكومت وحدت ملی توافق کرده بودند.
در حالیکه برنامه همه جانبه در آستانۀ اجرا بود، امرالله «صالح» از حضارمجلس می طلبد که باید این تصمیم جمعی به دکتر عبدالله نیز ابلاغ شود که با عدم رضایت بخشی از مجلس مواجه می شود؛ اما اکثریت حضار به فیصله می رسند که باید دکترعبدالله درجریان گذاشته شود.

طرح و تطبیق برنامه براندازی رژیم در پایتخت طوری آماده شده بود که تا فرارسیدن هشتم ثور 1396 جمع کثیری از فرماندهان و نفرات عملیاتی و مسلح به کابل وارد شوند و حرکت اصلی و رسمی، بعد از یکی دو سخنرانی رهبران مجاهدین، ناگهان از درون «خیمه لویه جرگه» آغاز و سپس موج حرکت به جاده های کابل کشیده شده و تمام مراکز مهم در تصرف عوامل کودتا در آورده شود.

زمانیکه امرالله «صالح» در نقش مأمور تماس با عبدالله شروع به کار می کند و می خواهد زمینه ملاقات دکترعبدالله را با استاد عطا محمد «نور» مساعد کند، با واکنش کاملاً متضاد و غیرقابل پیش بینی دکترعبدالله رو برو می شود. در اینجا است که داکتر عبدالله به سرعت ماجرا را به ارگ و سفارت امریکا راپور می دهد.

در گزارش توضیح شده است که تیم دکترغنی بعد از بررسی افشاگری دکترعبدالله سراسیمه شده، موضوع را علی العجاله به سفارت امریکا درکابل ارجاع داده و طی یک اقدام پیشگیرانه، خبر برکناری عاجل احمد ضیاء «مسعود» اعلام گردید وهمزمان، وزیرداخله به نظارت امور بلخ فرستاده شد.
اما علیرغم این اقدامات، بحران ادامه دارد و هرنوع واقعه ای می تواند درآینده اتفاق بیفتد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
کودتا
نظرات بینندگان:

>>>   او بیادر خو دیده ای؟؟؟
خواب هایت را پیش بی بی کلان ات قصه کن تا برایت تعبیر کند. اگر از مه می شنوی تعبیرش این است که در افغانستان جنجال تمام شدنی نیست، بخاطریکه تا زمانیکه خیالباف ها باشد اوضاع کشور هم خیالبافی می باشد.

>>>   قصه مفت است۰

>>>   كاملا دروغ است
فايق

>>>   از برگه ی صبور رحیل:
"از قرار گذارشات تمامی پرسونل موجود در قول اردوی شاهین چهار روز قبل از آمدن وزیر دفاع به در این محل به بهانه توزیع سلاح های جدید کاملاً خلع سلاحح شده بودند. تا آنجا که حتی ۱۰ نفر مسلح هم در تمامی قول اردو هنکام حادثه قتل عام وجود نداشته است. همچنان گفته میشود که تمامی گاردهای موجود در چهار اکناف این پایگاه نیز تبدیل شده به جای آنها انتحاریون را جابجا کرده بودند. حالا سوال اینجاست که چی کسی صلاحیت این همه کارها را داشته و آنرا عملی کرده است؟"

>>>   از داستان های تخیلی مامون

>>>   واقعا مامون صاحب درخلق داستان های تخیلی مهارت دارند اما اگر سوژه تکراری نباشد بهتر است چون هرمرتبه داستان کودتا باشد کیفیت آن تنزیل می یابد مثلا سه ماه قبل داستان تخیلی دیگرش هم کودتای قانونی وفلان وفلان بود در داستان های بعدی باید سوژه دیگری انتخاب کنند
یکی ازعلاقمندان تخیلات
ر

>>>   به به

>>>   خواب خيال و افوات!!! نه در اسامى ياد شده كسى اينقدر دل و كرده اين كار را دارد و نه ماموريت جنين كودتا كار جنين أشخاص است!! اينها همه زنبور هاى به نيش اند!! و بلاخره نه اين دزدان و خائنين جنين بايكاه مردمى دارند كه اين جار و جنجال را بر با كنند!! مردم اينهارا با جوب و جبلك خواهند كشتند!! به يقين كه همينطور است!!! اينها جز دسته از غلامان زر خريد ديكر جيزى نيستند!!

>>>   عبدالله وفا داری خود را با غنی عملی کرد خوب شد حزب جمیعت عبد الله را شناخت دیگر باید او را از حزب بیرون کند

>>>   این حکایت سر تا پا دروغ وساختگی میباشد این قصه ها وقتی مورد تطبیق میتواند پیدا کند که نیروهای خارجی در وطن نباشدنقش این نیروها وموافقه ای انها درهر تحول ضروری است بعد از سقوط طالب اداره ای کشور بدست همین نیروهای یاد شده بود چرا نتوانستند ان را ادامه دهند چون اراده واقتصاد ونیروی کامل در برابر طالب نداشتند حالا که صد برابر ضعیف گردیده اند وخارجی ها کنترول هوا وزمین کشور را در اختیار دارند این نقشه ها به خواب وخیال میماند تا واقعیت البته این تحلیل به ان معنی نیست که اشخاص متذکره نمیخواهند چنین اقدامها را در سر بپرورانند شاید ازین خیال پلو ها همه روزه پخته میکنند ومیخورند اما این خیال ها وخیال پلو ها فقط در اذهان وافکار باقی میماند درجهان کس توانای تطبیق همچو پروگرامها را ندارد تو میکوشی در افغانستان که اکثریت غلام حلقه بگوش وایجنت گوش به فرمان اند تصور این طرح همانند هوس های بزرگان یاد شده یک ایدیا ونظر ی بیش نیست
تبنگ چی

>>>   مامون جان این سناریو درفیلم ها به درد میخورد. در افغانستان که همه نقاط کلیدی ان توسط خارجی بخصوص امریکا کنترول میشود به درد نمیخورد. برو از این داستان یگان فیلم هنری جور کن که نقش معلم عطا را سلیم شاهین بازی کند

>>>   آیا شما نتیجه جنگ های گذشته که عاملین ان همین چهره های سیاه که امروز توسط داکتر صاحب اشرف غنی در حاشیه دولت قرار داده شده است و از تمام امتیازات دولت ودالرهای امریکا محروم مانده است . بازهم میخواهد که همین چهره های تاریک خودرا آشکار بسازد. که در همین پلان ناقص واحمقانه خودناکام میماند. از مردم وملت غیور افغانستان تقاضا میکنم که پشت همین قاتلان، دزدان،کمیشن کاران،ومردم پروخته شده را رها کند و در انتخاب خود دقیق وباسرنوشت خود بازی نکند. زنده باد ..... به همین چهره های سیاه وتاریک

>>>   احیناّ این خبر واقیعت داشته باشد، می بینیم که بعد از سرنگون شدن این حکومت دستنشانده همین جنگسالاران فاسد و قاتلان 65 هزار کابلی بار دیگر به قدرت خواهند رسید و افغانستان را مانند همیشه بین خود تقسیم خواهند کرد. از تمام منابع طبیعی و نیروی انسانی این کشور فقط شماره های بانکی خود را در خارج پُر خواهند ساخت و دود از دمار مردم فقیر خواهند کشید. آزموده ها را نباید بار دیگر آزمود.

>>>   مامون صاحب
تشكر از اينكه نقش عبدالله را نظر به استعداد و توانش برايش داديد و در اين هم شكي نيست كه او يكوانسان كاملا متملق استفاده جو و.... است .
اگر احيانا نين مي بود او هم بي درنگ به سفارت امريكا پناه مي برد
فايق

>>>   اول این که این موضوع کاملا بی معنی و اوازه سرچوک بوده آما اگر باشد باید متوجه باشید که زیاد ترین آسیب را همین قشر که حالا به همکاری های خارجی به شکل از اشکال امتیازات را میگردو به دنبال ای دسیسه است خواهد دیدواین خواب های شان دوباره به خاک برابرخواهدشد چون دشمن از هروقت حال مجهرو هوشیار است که راه را به آن مساعد میکند.

>>>   او آمار از سوی اطاق فکر (اتمر) بگونه احانتبار و دروغین تهیه گردیده است تا از خشم مردم نسبت به قتل عام قومی فرو بکاهد، از همه جلال آباد در قول اردوی 209 75 نفر نیست و در همه وزارت دفاع از نورستان 13 نفر سرباز نیست که در آن لیست درج گردیده بود، تفاوت میان این لیست و آن لیست دیگر در این است که لیست قبلی از سوی ....جهت مدیریت اوضاع ترتیب یافته بود و این لیست از نزدیک رفته و دیده است، سپاس از شما انجنیر صاحب عزیز

>>>   عجب خواب های رنگه می بیند > رد پای تخیل در داستان های مامون

>>>   مردم كابل و مخرب ترين چهره سياسى نظامى تاريخ، با ألقاب محترمانه ، توسط عده تازه به دوران رسيده، خبرنگار، و غيره نه تنها خلاف اخلاق و اصول است بلكه دهن كجى به قربانيان جنايت هاى هولنا او است. اگر خود اخلاق و احساس انسانى و ميهنى تان مانع ماست مالى تان نمى شود، حد اقل از ديد قربانيان جنايات اين عنصر نفرين شده به او نگاه كنيد!

>>>   این کودتاه مانند کودتاه ایزک ها بود که در پوسته ایستاده بودند و مردم را دریش میکرد. ایزک ها ایزک هستند هیچ وقت در جمع مرد نمیاید بلخصوص ضیا جان ایزک ویا ولی جان ایزک.

>>>   چقدر خوب، كودتاي نا فرجام، نويسنده يا راپور دهنده مضمون، اگر ميگفتي كه حزب إسلامي كودتا ميكرد شايد يگان كس باور ميكرد چون تاريخ بار ها شاهد آن بوده، و أشخاص كه درلست خودت ذكر شده، ضرورت به كودتا ندارند، حكومت فعلي از همين أشخاص تشكيل شده، و حاجي غني تنها مسؤليت مالي و آوردن پول از خارج را دارد.

>>>   این افواهات بیش نیست تبلیغات حلقات فاشیستی درون دولت بوده بخاطر بدنامی براءت خود دست باین دروغ ها وجعلیات می پردازند.دروغ محض وبی پایه است هیچ حقیقت ندارد کدام اسنادموثق دردست نیست اگر یک ذره هم اسناد میبود ثبا پرستان کج آهنگ قبیله سالار ودولت تک قومی فاشیست اوغان ملت دهل میزدند زیرا فاشیست ها همیشه در طول تاریخ بامغز دسیسه سازی حکومت کرده ودرجعل واکاذیب سابقه تاریخی دارند وهمیشه کاه را کوه ساخته اند.درجعل وفساد اول نمره جهان شده اند.دریک دست قران ودردست دیگر شان شمشیر دارند.بخاطر بقای اریکه قدرت از هرنوع دیسیه دریغ نکرده اند وبه شیوه ماکیاولستی ولوکه شرف انسانیت ووقار شان ازدست برود دریغ نکرده اند تاریخ درحافظه دارد که برادر قبیله بخاطر قدرت برادر خودرا کور کرده درچاه انداخته. کشته زندانی کرده وطنفروشی کرده اند جاسوسی کرده اند این ها از جزی دسایس نابجا وغیر قابل باور میباشد ..واللله یعلم.عبیدالله.

>>>   دروغ محض است. کدام کسی پر خورده بود بعد اینطور خواب ها دیده که خدا کند بخیر و بدون رسوائی گذشته باشد.

>>>   گپ خوب است.
ع

>>>   اولأ این شایعه دروغ است.
ثانیأ اگر راست هم باشد، بوسیله ارگ صورت گرفته است، تا زمینه از بین بردن باقی کدر های جنبش شمال را از دولت، تحت نام کودتاچیان فراهم کرده باشد.

>>>   وزارت خارجه یا مافیایی برای قدرتمندان
معین اداری و همراهان شان در امور وزارت خارجه افسوس به دولت نابکار که از جنایات چشم میپوشد خدایا از شر معین و اعضای این مافیا در وزارت مارا برهان

>>>   تازمانیکه باداران شان راه اندازی کودتاه را به جمعیتی ها ندهند، هیچ کاری از دست شان نخواهد آمد، فکر میکنم زمان شان ختم است و بنا به متل معروف (اسپ در وقت مردن سنگ و چوب را بدندان میگیرد) جمعیتی ها حالا در همین وضعیت قرار دارند
م.ز

>>>   درموجودیت ناتو هیچکس هیچ کاری کرده نمیتواند

>>>   چشم پدرام صیبه صدقه!
محافظه کار ها زهر بخورید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است