اشخاص بی کفایت باید از راس امور دور شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132132 منبع: پرینت

ما پس از هر فاجعه بالای سر چند کشته و زخمی می رویم و سپس کمیسیون و هیات برایش می سازیم که اینها معنا ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، صفی الله هاشمی، عضو مجلس سنا در برنامه "همگام" درخصوص حمله بر قول اردوی 209 بلخ گفت: اردو یک موضوع تخصصی و مسلکی است و بارها از ضعف نهادهای استخباراتی و تاکتیک هایی که اینها انجام می هند صحبت می شود.

هاشمی می گوید: در نهادهای امنیتی کفایت و درایت در برابر مسایل لازم است اما ما پس از هر فاجعه بالای سر چند کشته و زخمی می رویم و سپس کمیسیون و هیات برایش می سازیم که اینها معنا ندارد چرا که کسی مسوولیت کشته ها را بر عهده نمی گیرد. مردم چگونه به عزت، ناموس و جان خون باورمند باشند و بتوانند فارغ زندگی کنند.

عضو مجلس سنا، معتقد است که در مسایل امنیتی و کشوری اصل نظارت و تطبیق قانون علمی نشده است و اظهار می کند: این مسایل به رهبری اعلای قوای مسلح بر می گردد. دلیل عمده این بی کفایتی ها، عدم مسکلی بودن افراد و بی تجربگی آنان است که ظرفیت و توانمندی استفاده از امکانات و کمک ها را ندارند.

وی، درخصوص بی کفایتی مسوولان نهادهای امنیتی بیان می کند: مدیران در چوکی هایشان لم می دهند و در حال استراحت هستند و چهار سرباز و افسر هر روز خونشان ریخته می شود و تکرار این مساله نشان می دهد که این اشخاص بی کفایت و ناتون باید از راس امور دور شوند و افراد دلسوز و مسلکی بجایشان بیایند.

هاشمی می گوید: در شورای ملی کسانی هستند که دلسوز اند اما با تاسف همچنان معامله گری ها صورت می گیرد که باعث کندی پیشبرد وظایف می شوند و در پشت پرده دست هایی بازی می کنند که نمی خواهند کار به اهلش سپرده شود و وظایف به شکل درست پیش برود.

عضو مجلس سنا افزود: باید متوجه باشیم که ضربه اصلی را چه کسی می خورد، هر قدر معامله گری کنیم و بر وقایع سرپوش بگذاریم و از محاکمه جنایتکاران جلوگیری کنیم یادمان باشد که به تمام مردم ظلم کرده ایم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس سنا
نظرات بینندگان:

>>>   چرا اشرف غنی همه پست هارا تغیرو تبدیل میکند بجز پستهای وزارت داخله وداع وامنیت ملی حاضرنیست که هیچ تبدیلی صورت بگیرد حتی اگرهمه مردم افغانستان هم قربانی شود ویا هم خوداین شخص اشرف غنی دراین کشتارهادست دارد

>>>   این ادعا «در شورای ملی کسانی هستند که دلسوز اند» دروغ محض است در این شوربا قلی هیچ دلسوزی وجود ندارد. مرگ به همه تان از رئیس تا خدمتگار

>>>   لطفاً همه بنويسيد و حاضر شويد بخاطر طفل معصوم خود حاضر شويد!
خواست های ما در راه پیمایی فردا:
1- برکناری وزیر دفاع، لوی درستیز و قومندان قول اردو 209 شاهین
2- اعدام زندانی های طالبان و داعش به تعداد شهدای قول اردو 209 شاهین
3- لغو شورای عالی صلح
4- دور نمودن نام کرزی از میدان هوای کابل

>>>   وقتی که زی باشید هر جنایت را انجام بدهید مشکلی نست

>>>   Ariaie
مردم يك هفته دست از كار برداريد و سرنوشت خود را تغير دهيد!
در كشور هاى ديگر براى يك فرمان ويزه صد ها هزار در خيابان مى ايند در حالى كه هيچ ارتباطى به انها ندارد، اما شما داريد به تدريج از بين ميرويد ، ايا مرده ايد كه براى نجات خود كارى نمى توانيد؟!

>>>   آیا سهم ما در کشور فقط شهادت است!
61 شهید از بدخشان و 55 شهید از تخار درحادثه ننگین و برنامه ریزی شده فاشیستهای خونخوار حکومتی در سپاه ارتش شاهین بلخ.

>>>   Walid
ازبین بردن فرزندان شمال ما جابجا ساختن تروریستان در نظام دولت همه روی برنامه تطبیق می گردد

>>>   Mirzoi
اگر این شصت ویک نفر جانشانرا بخاطر امنیت بدخشان میدادند بدون شک بدخشان امروز دو باره امنیتش را بدست می آورد ! روحشان شاد ودیگر در هرجای که بدخشانی ها هستند وظیفه را ترک ودر تامین امنیت بدخشان حصه بگیرند ؛ دیگر فرمانبر طالبان ارگ نباشند ، هر قوماندانیکه از ارگ تعیین میشود بدون شک طالب وزیر فرمان طالبان کار میکند به شمول فرمانده قول اردوی شاهین ! استاد عطا را در جادوی تیره کننده ارگ قرار داده اند واز این تیره گیهایش فاشیزم حد اعظم استفاده را میکند.

>>>   در اينده هر جا كانتينر گذاشتند با بلدوزر ها راه باز خواهد شد!

>>>   تعیینات نظامیان اکثرا به مداخله وکلا صورت میگیرد مثلا آمر حوزه از اقارب کمیشن کارن است اگر نکند استیضاح میشود مجبور است برادر یا پسر یا اقارب آنرا وزیر تعین کند تا از استضاح وانتقاد کمیشن کار درامان باشد

>>>   اشرف غنی .... و ریاکار است هدف غنی نابودی مردم افغانستان و نابودی شمال و قوای شمال است. وزیر دفاغ غنی زمینه را برای طالبان آمده کرد یک روز بعد از بازدید وزیر دفاع قتل عام سربازان قهرمان بلخ بدست برادران کرزی و غنی احمدزی طالبان ضد خدا انجام شد. تا غنی و دولت غنی باشد مردم افغانستان نابود و قتل عام میشوند. غنی و امنیت ملی از طالبان حمایت میکنند.

>>>   يك توصيه كوچكي من دارم اكر گوش كنيد به ضرر تان نيست.
فردا كه راهپيمايي صورت ميگيرد، فكر انتحاري را كردين؟
ميدانيد چي فاجعه بار خواهد بود؟
اي دولت از ريس جمهور تا وزير دفاع و امنيت طاب هستند.
ميدانيد چيست ؟
در صورت انتحاري رخ بطرف رياست جمهوري بگردانيد پير جوان خورد بزرگ نگويد هر كس جلو تان امد بكشيد.
هركس بكشيد طالب كشتيد.

>>>   هرگاه اشخاص بی کفایت را از ادارات دولتی دور نماید دیگر کسی در دولت کنونی باقی نمی ماند گویا از شانس بد افغانها از سالهای متمادی بدین سو همه بی کفایت هارا در کشور ما اورده اند در اصل اشخاص لایق وباکفایت مزدوری را قبول نمیکند چون حلقه ای غلامی در گلون اویختی دیگر اهلیت وکفایت وشخصیت وهمه داروندار خودرا در گرو نهاده ودر عوض این قلاده را بدست اورده است در سایر کشور ها که درعین شرایط ما قرار دارند حد اقل حکمروایان شان دیوانه وخنثی نیستند اگر منافع بیگانه هارا تامین میکنند برای ملت وکشور خود نیز چیزی میخواهند وبدست می اوردولی درینجا فرمان برداران مطلق را در راس میگذارند تا نقشه های استعماری وتوسعه طلبی خودرا بدون دغدغه وفارغ از تشویش تطبیق نمایند
خدا ان ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به ان ملت سروکاری ندارد
که دهقانش برای دیگران کشت
در ویرانستان ما گردانندگان امور از خود برنامه ندارند واگر برنامه ای هم باشد اینها اهلیت وکفایت انرا ندارند تا از خود حرکتی انجام دهند زیرا عزل ونصب افراد در کنترول وریمود کنترول دیگران است اینجاست که توقعات بلند پروازانه درین سرزمین بی مورد وفاقد محل تطبیق میباشد
سیه روز

>>>   هر رهبري در اين شرايط اساس ما را از اين بدبختي و سردرگمي بيرون اورد، رهبر اصلي واقعي ايشان خواهند بود.
ما در راهپيمايي فردا شركت ميكنيم و سر جان در خدمت ملت مردم ما هستيم.
حتي خون ام در جاده هاي كابل بريزد باكي نيست نسل بعد از من كه راحت زندگي ميكنند..

>>>   تاجیکها هیچ گاه در مواقع ظلم پشتونها بر دیگر اقوام در کنار انها نایستادند
حتی گاهی اتش بیار شدند ،واکنون خود در دام انها افتاده اند.
واین ترفند پشتوها از هنگامی که سرزمین خراسان بزرگ را به فغانستان تغییر نام دادند بود .به هر بهانه ای یک قوم را بوسیله تحریک دیگر قومهاسرکوب میکردند .واجازه اتحاد اقوام را ندادند وهمیشه حس کینه وبد بینی را بین اقوام زنده نگه داشتند.
ولی اکنون:ای برادر تاجیک وای برادر ازبک وهزاره وقت ان رسیده که با اتحاد بر این قوم فاشیست و واقلیت ناچیز ثابت کنیم که دیگر دوران انحصار طلبی به پایان رسیده و تمام مردم خراسان زمین از فغان وگریه به تنگ امده اند.وخواست دار مساوات وبرادری هستند.

>>>   Espanteman
به تاجیک و هزاره و ازبک پیشنهاد می‌دهم که باری در سرک پخته یا نمازخانه‌ای، جمعیت افغان‌ها را الله‌اکبر گویان به زیر رگبار گلوله بگیرند، به نحوی که ده‌ها تن از آن‌ها به خاک‌وخون افتند، سپس عاملیت انتحار را به ایران و پاکستان نسبت بدهند و با پشتون‌ها ابراز همدردی کنند، و با استغاثه فریاد بزنند که ما همه افغان هستیم، چیزی نشده، افغانی افغان دیگر را کشته است و انشاءالله همه‌چیز درست خواهد شد. می‌خواهم ببینم فاشیسم قومی آیا خواهد پذیرفت؟

آری، چنین فکری احمقانه است. درست، اما چیزی که حتی در حوزه‌ی فکر هم جنایتکارانه است، در عمل چون تیر غیب بر سر غیرافغان‌ها فرود می‌آید در حالی که نه تنها احمقانه یا جنایتکارانه به‌شمار نمی‌رود، که هنگامی که در بامیان بودم، با چشم خودم دیدم که پشتون‌ها با پخش تلویزیونی کشتار دهمزنگ، ابراز شادمانی می‌کردند از کشته‌شدن اولاد چنگیز، یعنی همان هزاره‌هایی که میزبان این‌ها بودند!

>>>   شما تاجیکها باید اعتماد دیگر اقوام غیر پشتون را جلب کنید:
اگر پشتونها در طول تاریخ حکمفرمایی خود بر خراسان بزرگ انواع ظلم تبعیض را بر اقوام غیر پشتون روا داشتند گناه شما تاجیکها هم کمتر از انها نیست.
شما در کنار انها حال برای بقای خود یا سهیم بودن در قدرت هرچند کم وناچیز در ان تبعیضها گاها اشتراک داشتید و در طول دوران جنگهای داخلی ستمها وعهد شکنی بسیاری با اقوام هزاره وازبک داشتید وحتی قبل از این مدت کوتاه که دولت غنی تبعیض را بر شما روا میدارد هیچگاه بدنبال جلب اعتماد دیگر اقوام بر نیامدید زیرا که فکر نمیکردیداین قوم فاشیست به شما هم خیانت کند ولی دیدید که کردند
پس توصیه من به قوم تاجیک که داعیه این را دارند که بین اقوام غیر پشتون اکثریت دارند این است که از گذشته عبرت بگیرند واعتماد اقوام غیر پشتون را جلب کنند وبا اتحاد واعتماد یک بار برای همیشه از شر این قوم نادان خلاص شویم وبرادرانه در این سرزمین زندگی کنیم. بدون تبعیض وبدون خیانت.

>>>   کرزی:
طالبان حق دارند اردوی ملی را قتل عام کنند چون انها افغان اند......

>>>   کسی که هنوز فریب کرزی را می خورد بدانید که تنش تن آدم کله اش کله ....

>>>   همین مفتخوران بلند نشین کم تحصیلات بی سواد سیاسی در راس قدرت باعث تباهی افعانستان و نیز سبب کندی در سرغت کار دولت طی شانزده سال در عرصه آسایش رفاه و امنیت مردم شریف کشورما شده اند.
.... در مطبوعات می برایند و در صحبت های اعتراضیه خود حکومت را تهدید می کنند که گویا مردم همه گوسفنند و شما چوپان به خواستان باشند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است