رویدادها و تحولات یمن در دوم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۲۹    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132074 منبع: پرینت

** مریتچل ریلانیو نماینده صندوق کودکان سازمان ملل در یمن روز شنبه به رنج ها و سختی های میلیون ها کودک یمنی اشاره کرد که کشورهای جهان چشم بر روی این رنج ها بسته اند.
وی در گفتگو با رادیو سازمان ملل، با تاکید بر تاثیر جنگ بر کودکان و خانواده های قربانیان؛ به فاجعه انسانی بزرگی اشاره کرد که بیش از 6 میلیون یمنی را در معرض گرسنگی قرار داده است.

** محمد علی الحوثی رییس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله یمن، تهدید استان الحدیده را توطئه آمریکایی - عربستانی برای افزایش مصایب مردم یمن و بدتر کردن اوضاع اقتصادی و نابودی این کشور دانست.
الحوثی روز گذشته از سازمان های بین المللی خواست تا تجاوز عربستان به یمن را جنگ ویرانگر بنامند و گفت که صحبت از قطعنامه بین المللی 2216 شعاری برای توجیه تجاوز عربستان و همراهیانش به یمن است که پس از آغاز حمله های هوایی و تجاوز به یمن مطرح شد.

** یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزهای مکرر جنگنده های سعودی و آمریکایی به شهرهای این کشور، به مواضع نظامیان سعودی در جیزان عربستان حمله کردند و سبب کشته و زخمی شدن چندین نظامی، همچنین انهدام خودروی آن ها در روستای ام الحجل منطقه جیزان شدند.

** خالد الیمانی نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل اعلام کرد که هیاتی متشکل از چند وزیر این دولت برای بررسی راه های همکاری نظامی٬ امنیتی و اقتصادی با آمریکا به زودی عازم واشنگتن می شود.
هیات دولت مستعفی یمن همچنین قرار است با مقامات دولت آمریکا٬ سازوکار مقابله با آن چه را که 'مداخله ایران در امور یمن' خواند٬ بررسی کند.
الیمانی در چارچوب فرافکنی و منحرف کردن نگاه ها از شکست های پی در پی تجاوز سعودی – آمریکائی علیه یمن و فرار متجاوزان از مسوولیت کشتار مردم بی گناه این کشور به ویِژه کودکان و زنان٬ ادعای ساختگی مداخله ایران در امور یمن را تکرار کرده است.

** ارتش و کمیته های مردمی یمن رزمایش 'تیشه محکم' را با هدف کسب آمادگی برای مقابله با جنگ ساحلی احتمالی عربستان و ایتلاف عربی - آمریکایی در غرب این کشور برگزار کردند.
در این رزمایش که از روز گذشته آغاز شده و در روزهای آینده ادامه خواهد داشت، انواع عملیات تهاجمی، غافلگیرانه و روش های مقابله با هر سناریوی تشدید تجاوز علیه یمن تمرین شده و توان رزمی نیروهای یمنی مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت.

** وزیر دفاع آمریکا که اخیرا در ریاض با شاه و دیگر مقامات عربستان دیدار داشته، طی اظهاراتی از لزوم تقویت توان نظامی سعودی در جنگ یمن سخن گفته و این در حالی است که سازمان های حقوق بشری بار دیگر از سازمان ملل متحد خواسته اند تا نام ایتلاف حمله کننده عربی - آمریکایی تحت سرکردگی ریاض به یمن را در فهرست پایمال کنندگان حقوق کودکان در عملیات مسلحانه درج کنند.

** مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس عصر روز جمعه در اظهاراتی، ضمن اشاره به تمایل لندن به افزایش همکاری های تسلیحاتی با متحدانش پس از خروج از اتحادیه اروپا، بار دیگر از فروش سلاح به عربستان حمایت کرد.

** ارتش و کمیته های مردمی یمن جمعه شب با حمله شدید و غافلگیرکننده به مراکز نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در استان جوف در شمال غرب یمن، خسارت های زیادی به این نیروها وارد کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است