افزایش گستاخی پشتون ها در پی سکوت دیگران
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132055 منبع: پرینت

سياستمدار زيرک آن است كه از فرصت ها به نفع اهداف اساسى و بلند استفاده مناسب كند.

در افغانستان هيچ چيزى ديگر پنهان نيست، نخبگان سياسى قبيله گرا در تبانى با استكبار آمده اند تا آشكارا ساير اقوام را توهين، تحقير و پامال كنند و هويت و عزت شان را بزدايند.

در چنين وضعيتى تنها به اهداف كوچک انديشيدن جفاى بزرگ است. كرنش و روحيه تسليم پذيرى رهبران تاجيک در اين 17 سال قبيله گرايان را جسورتر ساخت و اكنون حرف به جایى رسيده است كه همه نهادهاى ممثل قدرت را در تسلط خود گرفته اند و آفتابى براى ساختن يک اداره تک قومى با قدرت عمل مى كنند.

رهبران معامله گر تاجيک، ازبيک و هزاره در اين 17 سال براى حفظ منافع گذرى شخصى خود و خانواده شان زمينه نهادينه شدن قدرت فاشيست هاى قومى را مهيا ساختند و اكنون اين قدرت قومى، خشن عمل مى كند و حتی خود اين معامله گران هم از آسيب به دور نمانده اند.

بايد از تاريخ درس گرفت و اجازه نداد تا خشم فاشيزم خرمن اميدهاى نسل آينده را بسوزاند. خرد سياسى مى طلبد تا سياست هاى فاشيستى قبيله گرايان را جدى گرفت و با اتحاد عمل و نظر جلو اين لجام گسيختگى ها را با هر شيوه و سلاح ممكن گرفت.

بگذار براى دفاع از حق و شرافت خود به هر اقدامى در خور دست زد. دفاع از خود در هر قانونى مشروع است.

نجیب سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیک هزاره_پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان زیبا خانه من ، مردمان خوبش ، خواهر و برادران من . چه شاد است انکه بگوید من انسانم
حبیب الله یوسف زی

>>>   ما که تا بحال از رهبران تاحیک کدام فعالیتی را ندیده ایم که به نفع تاجیکان باشد جوانان تاجیک نخبه گان همه بیکار هستند و دامنگیر فقر تنها تاجیک های پنجشیر پروان و کاپیسا هستند که ازین نعمات مستفید میشوند و شده اند و تنها آنها از نظر رهبران تاجیک هستند و مستحق همه امکانات در داخل و بیرون از کشور که همگی شاهد این حقیقت هستند پس برای ما چه فرقی دارد که قبیله نشین حکومت کند یا تاجیک - همان قبیله نشین حد اقل خبر دارد در کشور چقدر تاجیک وجود دارد و برای آنها خدمت نشده ولی رهبران تاجیک تنها برای اقارب خویشاوندان و دوستان خود کار میکنند تاجیکان باید بگویند - ما از بیگانگان هر گز ننالیم - که بر ما هر چه کرد آن آشنا کرد .
والسلام

>>>   دفاع از جنایات خود در هیچ قانونی مشروع نیست!!!!!

>>>   لطفاء به مسائل قومى و زبانى دامن نزنيد

>>>   بنده با عمل های زشت غنی قوم گرا فاشیست موافقم زیرا این عمل شان زمینه اتحاد را بین سایر اقوام مساعد سازد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است