اسپنتا: در راهبرد آمریکا تغییرات بنیادی باید بیابد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132041 منبع: پرینت

اگر راهبرد آمریکا درباره پاکستان تغییر نکند جامعه جهانی در روند دولت سازی و حکومتداری در افغانستان با شکست روبرو می شود.

به نقل از یک، داکتر رنگین دادفر اسپنتا، مشاور شورای امنیت حکومت پیشین خواستار تغییر بنیادی راهبرد آمریکا در خصوص پاکستان شده است.

اسپنتا گفته است که "در سال‌های پسین بجای قطع کمک‌ها سی مبلیارد دالر یعنی سالانه دو میلیارد دالر را به کشور که بانی، حامی، عامل و منبع هراس‌افکنان است کمک شده، اگر امریکا می‌خواهد به افغانستان کمک کند، باید این کمک‌ها به پاکستان را قطع کند."

سپنتا هشدار می‌دهد اگر امریکا رویکرد تازه‌ای را در مورد اسلام آباد روی دست نگیرد جامعه جهانی در روند ملت سازی و حکومتداری در افغانستان با شکست رو به رو خواهد شد و دستاوردهای یک ونیم دهه‌ی گذشته از بین خواهد رفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سپنتا
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   سپنتا خان ننگین، دوسال تمام برای باقرارداد های امنیتی و سترادیژیک با امریکا تبلغ کردی، توجیه و تحریف کردی، و با فراخوان لویه جرکۀ فرمایشی توسط کرزی و خودت به این قراداد رسمیت به سطح ملی دادید. حالا که افغانستان را به مستعمرۀ امریکا تبدیل کردید، باید در گوشۀ بی ننگی بخزید و صدای تانرا دیگر بلند نکنید.

>>>   تغیر بنیادی همین حالا قابل تصور است.
بعد از سفر مشاور امنیتی دونالد ترامپ به پاکستان، پاکستان سیاست خود را در قبال افغانستان تغیر داده است و هفتاد عسکر را یکجا در قول اردو شاهی به گلوله بستند.
البته به کمک خود وزیر دفاع و داخله که یک روز قبل اش به ولایت بلخ سفر کردند.

>>>   با نظرات هردو برادر هموطنم و مخصوصآ بانظری در مورد اسپنتا کاملا موافقم.
این و وامثال از کله و مغز خودشان حرف نمی زنند.

>>>   اگر اسپنتا برادر حامد كرزى و كرزى برادر طالب است پس اسپنتا نيز برادر طالب مى باشد.
اگر اين تكنو كرات به اين معادله باور ندارد بايد صف اش را جدا سازد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است