رییس جمهورغنی: نیمروز به چابهار وصل خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۸    ۱۳۹۶/۲/۱ کد خبر: 132014 منبع: پرینت

محمداشرف غنی رییس جمهور، در سفرش به ولایت نیمروز بعد از ظهر روز گذشته در مراسمی که با حضور اقشار مختلف مردم، بزرگان، فعالین مدنی و متنفذین آن ولایت دایر گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

در این مراسم که در تالار آزادی مقام ولایت نیمروز دایر گردید، انجنیر محمدسمیع والی نیمروز ضمن عرض خوش آمدید دوباره به رییس جمهور و هیات همراه اش، در خصوص فعالیت های ادارۀ محلی در عرصه های مختلف معلومات ارایه کرد.

وی گفت که هماهنگی میان همۀ اقوام ساکن در ولایت نیمروز وجود دارد و همواره به یکصدا از برنامه های حکومت حمایت و پشتیبانی می نمایند. والی نیمروز افزود که ادارۀ محلی در عرصۀ انکشاف متوازن به همه ولسوالی های این ولایت توجه نموده است.

انجنیر سمیع علاوه کرد که رشد عواید نیمروز در دوسال گذشته باعث انکشاف اجتماعی و اقتصادی در این ولایت شده است. وی از اقدامات ادارۀ محلی نیمروز در امر آوردن اصلاحات، مبارزه با غاصبین زمین، حکومتداری خوب، حاکمیت قانون، رعایت حقوق بشر و تشکیل یک پوهنتون خبر داد.

وی پیشنهادات را در بخش سروی بند خاشرود، ارتقای درجه بندی ولایت، افزایش سهمیۀ برای حجاج و تثبیت احصائیه ولایت نیمروز مطرح کرد.

در این مراسم، باز محمد ناصر رییس شورای ولایتی نیمروز طی سخنانی، از رییس جمهور کشور بخاطر افتتاح بخش سوم بند کمال خان تشکری کرده، گفت که امروز به ارادۀ ملی خود کار بزرگی را برای مردم نیمروز انجام دادید و این اقدام تانرا ستوده و به آن افتخار میکنیم.

وی ضمن حمایت از برنامه های حکومت افزود که مردم آماده اند تا به قیمت خون خود در آبادی و تکمیل بند کمال خان مایه بگذارند.

وی پیشنهادات را در خصوص افزایش تشکیلات به ویژه در بخش نظامی، پیگیری عاملین قتل های زنجیره یی و اعزام هیئت جهت بررسی وضعیت امنیتی این ولایت به رییس جمهور مطرح کرد.

همچنان، عبدالغفور زوری از متنفذین، شیما صدیقی فعال عرصۀ زنان و شماری دیگر به گونۀ جداگانه صحبت کردند و از رییس جمهورغنی بخاطر سفر به ولایت نیمروز و افتتاح فاز سوم بند کمال خان قدردانی نمودند.

سخنرانان گفتند که پس از نیم قرن انتظار مردم به پایان رسید و یکی از پروژه های مهم و سرنوشت ساز اقتصادی افتتاح گردید. آنان خواهان مهار و مدیریت آبهای بند خاشرود آن ولایت گردیدند.

آنها تصریح کردند که آغاز کار این پروژۀ ملی تحقق آرمان های دیرینۀ مردم نیمروز را به دنبال دارد و میتواند در رشد و انکشاف اقتصادی، افغانستان را کمک کند. همچنان آنان خواهان سروی و آغاز کار بندهای دیگر نیز در این ولایت شدند.

سخنرانان، مشکلات و پیشنهادات ولایت نمیروز را در عرصه های صحت، معارف، بیکاری، خشونت علیه زنان، نبود زمینۀ تحصیلات عالی و تخصیص بورسیه های تحصیلی، نبود برنامه های اقتصادی و حرفه یی، نبود پروژه های کاریابی و ارتقای ظرفیت، نبود مکان های ورزشی و کلینیک های معیاری، برشمردند و خواهان رسیدگی به این مشکلات شدند.

رییس جمهور غنی در این مراسم طی سخنانی، از مردم ولایت نیمروز بخاطر حمایت و پشتیبانی شان از برنامه های حکومت تشکری کرده گفت که شما مستحق امنیت، ثبات و رفاه هستید. وی تصریح کرد که ولایت نیمروز نماد وحدت ملی است، زیرا شهروندان از ۳۴ ولایت کشور در این ولایت با وحدت و همدلی کنار هم زندگی میکنند.

رییس جمهور کشور گفت که تحرک مداوم در همه بخش ها خواست هر طفل، زن، موی سفید، عالم و جوان افغان می باشد و دولت متعهد است که برای تحقق خواست های مردم از طریق پروژه های انکشافی رسیدگی کند.

رییس جمهور، اهمیت بند کمال خان را برشمرده گفت، بند کمال خان افتخار تنها برای نیمروزیان نه، بلکه افتخار افغانستان است و احیای سیستان آرزوی هر افغان می باشد. وی علاوه کرد که نوبت احداث هر بند در هر نقطۀ افغانستان خواهد رسید و در این راستا ارادۀ قاطع داریم.

رییس جمهورغنی اظهار داشت که نیمروز با چابهار وصل خواهد شد که تغییر قابل ملاحظۀ در انکشاف اقتصادی منطقه رونما خواهد نمود. وی افزود: کار پُل دوم ابریشم نیز به زودی آغاز میشود که نیم هزینۀ آنرا دولت متقبل گردیده است.

رییس جمهور با اشاره به موقعیت استراتیژیک جغرافیایی افغانستان گفت، افغانستان به آسیای مرکزی، جنوبی و اروپا وصل است و همۀ دروازه ها به روی این کشور باز می باشد. وی افزود که رفاه در همکاری های منطقوی تأمین میگردد و هرکس که دست همکاری پیش کند، ما همکار هستیم.

رییس جمهور غنی افزود که سهمیۀ حجاج ولایت نیمروز افزایش خواهد یافت و نیز هیئت امنیتی جهت بررسی به ویژه قتل ها و جرایم به این ولایت اعزام خواهد شد.

رییس جمهور به زنان نیمروز اطمینان داد که با آغاز برنامه های توانمندسازی زنان و میثاق شهروندی در آن ولایت، مشکلات این قشر به شکل بهتر بررسی و راه های حل جستجو میگردد. وی گفت که باید در برابر خشونت علیه زنان مبارزه شود زیرا این در فرهنگ اسلامی ما جای ندارد.

رییس جمهورمحمداشرف غنی بیان نمود که تا هنوز احصائیۀ دقیق از نفوس افغانستان وجود ندارد و همۀ شهروندان با آغاز پروسۀ توزیع تذکره های برقی، باید تذکره بگیرند تا نفوس واقعی تثبیت گردد.

محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از این مراسم در جلسۀ امنیتی که با حضور والی و منسوبین نظامی ولایت نیمروز در مقر آن ولایت تدویر گردید، اشتراک کرد.

در این جلسه، مسوولین امنیتی درخصوص وضعیت امنیتی آن ولایت به رییس جمهور گزارش دادند. آنها اطمینان دادند که با تمام توان علیه دشمن مبارزه می کنند و به هیچ فرد و گروه اجازۀ اخلال امنیت و آرامش مردم را نمی دهند.

رییس جمهور غنی پس از استماع گزارش امنیتی ولایت نیمروز، از تلاش ها، قربانی ها و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کرد و به همۀ مسوولین امنیتی هدایت داد که در حفظ آرامش مردم کوشا باشند و اجازۀ فعالیت به دشمنان مردم را ندهند.
گفتنی است که رییس جمهوری اسلامی افغانستان و هیات همراه، دوباره به کابل برگشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیمروز
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   Abdul Hai Khurasani
متن كامل موافقتنامهء محمد اشرف غنى و احمد ضياء مسعود از نگاهى ديگر
نكاتى چند در باره ى اين موافقتنامه :
الف
اين موافقتنامه مغاير روح قانون اساسى بوده و محور اصلى آن تثبيت تقسيم قدرت بر مبناى قوميت و مغاير روند مشاركت دموكراتيك سياسى در كشور تنظيم گرديده است.
ب
موافقتنامه نشان مى دهد كه اشرف غنى احمدزى با طرح توطيهء زيركانه به هدف شكست تيم اصلاحات و همگراهى حتى به قيمت تغيير قانون اساسى و ايجاد معاون سوم اماده است تا در تيم مقابل شكاف ايجاد نمايد.
ج
موافقتنامه بين دو نفر امضاء شده و شخصيت احمد ضيا مسعود مطابق متن و مفاد اين توافق يك شخصيت حقيقى است و هيچ اشاره يى به تشكيلات جمعيت اسلامى افغانستان نشده است .
د
از آنجا كه هيچ مكانيزمى جهت حل اختلاف پيش بينى نشده و هيچ نهادى اجراء اين موافقتنامه را تضمين نكرده است ، تنها مى توان اشرف غنى را به خلف وعده و اخلاق ماكياولى متهم نمود و بس .
ه
نكته بسيار مهم اين است كه با توجه به موافقتنامه سياسى كابل ميان داكتر عبدالله و اشرف غنى و تقسيم مساوى قدرت مفاد اين موافقتنامه منطقاً منتفى گرديده و با تأسيس رياست اجرائيه اعتبار سياسى خود را از دست داده است .
و
اشتباه احمد ضياء مسعود در اين است كه ايشان بعد از توافق سياسى كابل بين دو تيم مى بايست در همان هفته اول تكليف خود را با حكومت وحدت ملى مشخص مى ساخت .
ز
عملكرد رئيس جمهور اشرف غنى نشان مى دهد كه او به تمام معنى در قامت يك ماكياوليست تمام عيار با معيار دو گانه عمل مى نمايد، به عبارت ديگر براى تثبيت تفكر فاشيستى خود حاضر است در جاى كه لازم باشد قانون اساسى را زير پا بگذارد و در جايى ديگر با اتكاء به همان قانون اساسى تمام تعهدات خود را به يكسو مى نهد و تنها برايش استراتيژى مهم است و نه تعهدات و موافقتنامه هاى شفاهى و كتبى !
نوت
اميدوارم سرنوشت احمد ضيا مسعود و اين موافقتنامه درس و تجربه اى خوبى باشد تا شخصيت هاى ديگر سياسى موافقتنامه هاى مغاير قانون اساسى و فاقد اعتبار حقوقى در تاريكخانه هاى ارگ امضاء ننمايند .
جه قبول كنيم چه نه ؟ تنها منبع مشروع تقسيم قدرت سياسى كه اعتبار حقوقى و ملى و بين المللى دارد ، همانا توافق سياسى كابل با تضمين وزارت امور خارجه امريكا مى باشد كه مسير آن از كاخ سپيدار مى گذرد .
بهتر است احمد ضيا مسعود با درك شرايط شخصى و سياسى بجاى واكنش هاى تكتيكي و احساساتى در پى تدوين سياست راهبردى و نهاد محور با هدف تحقق چشم انداز روشن و تمدنى و هويتى ما باشند .

>>>   دزد را دزدبگیر مقرر کردند!
همین پارلمان یا شورای ملی معامله گر، سازشکار و بدنام فعلی در افغانستان و همچون وزیر دزد، حراف و بدنام! ( در امور پارلمانی )!
کبوتر با کبوتر زاغ با زاغ
کند همجنس با همجنس پرواز
و همچنان
هرچه بگندد نمکش میکن
وای بحالی که بگندد نمک!

>>>   ملت ایران خواهان حقابه کامل از هیرمند میباشند عدم توجه باین موضوع دارای مشکلات فراوانی خواهد بود.محمد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است