برادران مسعود غیرت مسعودی ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۱/۳۱ کد خبر: 131993 منبع: پرینت

هیچ کسی در این دنیا بیگناه نیست از ملای مسجد تا رییس جمهور. اما مرز میان گناه و بی گناه فقط به اندازه یک تار موی فاصله است که توسط زور تعین می شود. زور همیشه بر حق است و کم زور همیشه گنهکار.

وقتی پیروان و بازماندگان احمد شاه مسعود از بیچارگی و مظلومیت خود فریاد می زنند که" گناه من چیست؟"، قبر شهید مسعود به لرزه می افتد.

شهید مسعود گناه خویش را خوب می دانست که چیست و به شهادت خود راضی و افتخار می کرد. او می دانست که گناه بزرگ او" دفاع از افغانستان در برابر مداخلات پاکستان و شکستن سنت تمامیت خواهی قبیلوی است، تا روزیکه او زنده بود پاکستان نتوانست افغانستان را به صوبه پنجم و یا " لوی پاکستان " تبدیل کند.

اما گناه برادران شهید مسعود چیست که حتی ضرر شان به مورچه هم نمی رسد، نه غیرت احمد شاه مسعود را دارند و نه بینش او را و نه تهدیدی هستند بر منافع پشتونیزم و پاکستان؟

گناه آنها یک چیز است چسبیدن به تخلص "مسعود". فاشیزم ازین تخلص خیلی نفرت دارند. زیرا این تخلص تاریخ افغانستان را در آخر سده بیستم تغییر داد و حالا بیش از ۵۰ کشور جهان تلاش دارند که این کشور را به عصر گذشته برگردانند، موفق نمی شوند. همه چیز تغییر کرده و پشتونیزم نمی تواند همه چیز را به کمک حامیان خارجی خود کنترول کنند.

به باور من تجارت سیاسی به این تخلص و بدون باور براه شهید مسعود، خودش یک گناه بزرگ است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
نظرات بینندگان:

>>>   مرا از خنده کشتی کاکا.

>>>   شما اجر کار تان را از خدا بخواهید مرا بگذارید تا يكجا با (فاروق وردك، أتمر، احدى، ستانكزى، يون، اصولى، لالى و ساير وطنپرستان) به مردم مظلوم خود! خدمت کنم.
حاجى غنى خطاب به احمدضيا

>>>   AmeenZada
از ما مردم تاجیک ازبیک هزاره کرده بی غیرت ترین و خواب رفته ترین بی پروا ترین بی عمت ترین بزدل ترین خود فروخته ترین در روی جهان پیدا نمیشود جناب افضل عزیز باز هزاره ها کمی خوب تر اند چون همیشه صدایشان بلند تر بوده این را کسی قبول کند یا نکند این واقعیت مردم این سه قوم است

>>>   تاریخ شاهد است که مرحوم احمد شاه مسعود دست به جنایت جنگی زده است و همه این موضع را به خوبی میدانیم من کسی را متهم نمی کنم بی دلیل و بی جهت چرا که سند های وجود دارد که جنایات ها را به خوبی اثبات می کند . دوستان میتوانند در این مورد مطالعه کنند و اگاه شوند که مرحوم احمد شاه مسعود کی بود و چه کرد تاریخ درباره ایشان قضاوت خواهد کرد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   Zalmay Salehzadh
در سياست كه به فكر مصلحت انديشي و بهم خوردن نظام و ويراني كشور شدي باختي.
برو يك كراچي دستكي بخر پياز كچالو بفروش.
صد بار كه نظام كشور بهم خورد، يك بلدوزر دگه را تو بخر بزن خراب اش كن، باز بسازش، باز بي عدالتي ديدي باز خراب اش كن، اما نگذار كه يك ساعت مردم ات برده و اسير باشند.
چون كشور و نظام ساخته ميشه اما عادت مردم را از بردگي و گدايي تغير داده نميتواني..

>>>   من برا ی شما می گویم اول اینکه کو دتا و غیره از افغا نستا ن گم شده و هر گز نمی شود زیرا ما وشما در تحت مستمره غرب هستیم
به هچ صو رت امکا ن ند ارد دیگر ان وقت های سا بق را خو اب بیبند حا ل ارما ن غر ب و شرکا ی ان بر اورده شد

>>>   ای جوان !
دیر شد خوابت کنون بیدار شو
بر فسون دیگران هـوشیار شو
راز دان شـــــهرت اغــــیار شو
جـان من بیــدار شو ، بیدار شو
این گران جانی و خفتن تا بکی ؟
خفتـن و گپ ناشنـفتن تا بکی ؟
(هلال الدین بدری )

>>>   احمد ضیا مسعود،و بازی با قاعده منفی
کنفرانس خبری احمد ضیا مسعود،را شنیدم و متاسف شدم. ادبیات او ادبیات سیاسی نبود؛ طوری سخن میگفت که گویی هنوز متوجه نیست، استبداد یعنی اینکه یکی در راس نشسته و هرچه دلش میخواهد انجام میدهد. گویی آقای مسعود، از این حقیقت چشم پوشی میکند، که او با فرمان غنی به آن پست نمایشی گماشته شده بود، و اینک صاحب امضا با امضای دیگر و با فرمان دیگر او را عزل کرد.
ادبیات کاربردی آقای احمد ضیا مسعود، ادبیات اقتدار هم نبود؛ زیرا آنکه از قدرت واقعی خویش آگاه است، از آغاز کار سرنوشت سیاسی خویشرا به امضای کسی چون غنی گره نمیزند و گاهیکه گره زد اطمینان می یابد که حریف بر او غالب نیست، و او را کنترل نمیکند. ورنه چرا باید تلویحن از غنی پرسید که #گناه_من_چیست؟
آیا جناب آقای مسعود، به این حقیقت توجه ندارند که در نظام استبدادی فرد محور و فاقد ساختار نظاممند باز دارنده فرد مستبدی چون اشرف غنی مبدل به شاه تام الاختیار میشود، و بالاتر قانون می نشیند؟
آیا غنی و نظام زیر سلطه ی او تا امروز کدامین گناهکار را نظر به وزن جرم و جنایت شان عقوبت داده است، و یا اصلن در ساختار کنونی نشانه ی از برخورد قانونی دیده شده است ،که آقای مسعود انتظار دارد اشرف غنی با او بر اساس گناه نکرده اش رفتار کند.
خطای بزرگ احمد ضیا مسعود،حمایت از اشرف غنی و تقویت جبهه استبداد و بیعدالتی است،و استبداد #چوچه_خور_است.
ادبیات جناب آقای مسعود،ادبیات سیاسی نبود و تهدید او تهدید کارگر و اندیشیده نیست.این کنار رفتن بسیار بهتر از ماندن در کنار نظام استبدادی غیرمشروع طالبانیست، و بهتر است آقای مسعود از این پیشامد بعنوان یک فرصت استفاده برد و دو باره به میان مردم برود.
بهار چوپان

>>>   احمق کسی است که از تجارب غلط خود نیاموزد و ان غلط را تکرار کند.
احمد ضیا و جنرال دوستم از ان قماش اند که غلط خود را بار بار تکرار کردند. اول در کنار کرزی و بعد درکنار احمدزی و نتایج مشابه نصیب شان شد. و یادتان باشد که از ین غلط ها در اینده هم خواهند کرد.

>>>   مه خو منحیث یک تاجک سر همچو اشخاص افتخار نی بلکه خجالت میکشم قسمیکه اشاره کردی حیف نام مسعود که این آدم بی کفایت،ضعیف تخلص میکند

>>>   خودت شکار تجارت سیاسی شدی ها ها ها

>>>   من ایمان دارم که زور حق است و حق پس ازکسب زور حق است
حق و زور لازم و ملزوم یکدیگر اند.
م. ش . ف کابل

>>>   جناب امیر زاده غیر از این نوشته های تحریک امیز دیګر
چیزی هم یاد داری یا نه این نوشته خودت غیر بوی خون دیګر هیچ چیزی در ان دیده نمیشود خودت در لندن زندګی خوب داری افغان ها را چرا به برادر کشی
دعوت میکنی چه فایده میبری یا از کدام ادرس مشخص
وظیفه ګرفتی

>>>   آقای نویسنده!
نمیدانم که حرف شما درست است یا فکر احمدشاه مسعود؟ مسعود مدعی یک حکومت اسلامی و طرفدار وحدت ملی و مخالف قومستیزی و قبیله بازی بود. شما و دوستان قومپرست شما احمدشاه مسعود را غلط درک کردید، شما به آرمان مسعود خیانت میکنید. چرا واقعیت را نمیگویید که ضیامسعود انسان استفاده جو، قدرت طلب و مثل صد ها تشنه گان قدرت وفاسد که در همه اقوام افغانستان چه پشتون چه تاجک و چه هزاره و ازبک و غیره حضور دارند و در طول شانزده سال اخیر به گنج های قارونی رسیده اند. ضیامسعود هم یکی از این قماش است که به پول بیت المال قصر های مفشن در کابل و دوبی بنا نموده است. بیاد دارید که ضیاجان با ملیونها دالر در میدان هوایی کابل بالفعل دستگیر شد و بعدا به کمک اوباشان و دزدان حکومت خاین کرزی نجات داده شد. من مطمین هستم که مردم شریف پنجشیر دیگر فریب این عوامفریبان را نمیخورند.
مرگ بر عوامفریبان خداناترس
حسیب

>>>   بلى گناه اش را خودش ميداند كه بخاطر گرفتن يك پست بي اساس سرنوشت ملت را بدست خود به نوكران فروخته شده سپرد كه زجرش را تمام ملت ميكشد.مهاجر

>>>   تنها احمد ضیا است که مشکل دارد ومی خواهد تا زنده است در چوکی باشد احمد ولی مسعود به چوکی موکی ضرورت ندارد صرف گاه گاهی تئوری پردازی میکند آنهم کسی شنید یا نشنید برایش مهم نیست .

>>>   با نگارش شما موافقم

>>>   داکتر هارون جان شما کاملا راست میگویید. لاکن باید گفت که احمد ولی مسعود به مراتب هوشیارتر از احمد ضیا است. زیرا وی هیچگاهی به عقب فاشیست ها و ادم های خورد دیگر نرفته و نمیرود. امید وارم که احمد ولی مسعود به مانند برارد خود احمدشاه مسعود کبیر رهبری را بدست گیرد نه اینکه به عقب فاشیست ها برود و به حدی برسد که به نزد مردم هیچ چیزی از او باقی نماند.
شاهین شمالی

>>>   جناب هارون امیرزاده برادربزرگوار حقایق ناگفته را بسیار زیبا بیان نمودید درهردوجهان رستگارباشید انشا الله.
حق شناس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است