ایتلاف میان کشورهای عربی شکست خورده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۶/۱/۳۱ کد خبر: 131972 منبع: پرینت

ایرنا نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب طی سخنانی در کویت تصریح کرد: امروزه کشورهای عربی در وضعیت ضعیفی قرار داشته و نتوانسته اند که نفوذ کافی را برای حل و فصل و ایفای نقش در مسایل و موضوعات سیاسی که به آنها مرتبط است ایفا نمایند.

العربی گفت : تمامی تلاش هایی که از سوی کشورهای عربی برای تشکیل یک ایتلاف و نیروی نظامی مشترک انجام شد به شکست انجامید و همزمان اتحادیه عرب دچار دو دستگی و اختلافات شدیدی است که مانع از تصمیمات یکدست و دسته جمعی می شود.

العربی به موقعیت ضعیف کشورهای عربی در عرصه جهانی نیز اشاره کرد و گفت: کشورهای عربی در زمان بروز بحران و تهدیداتی در سطح بین المللی هیچ یک از قدرتهای بزرگ را به عنوان حامی در کنار خود نمی بینند و دلیل اصلی این امر مصالح و منافع قدرت های بزرگ می باشد.

دبیر کل سابق اتحادیه عرب ضمن انتقاد از موقعیت سیاسی و رویکرد شورای امنیت سازمان ملل گفت: شوای امنیت به دلیل اختلافات اعضا همواره به صورت مفیدی عمل نکرده است و در صورتی که سیاست های خود را تغییر ندهد این روند ناموفق همچنان ادامه خواهد یافت.

العربی گفت: تمامی اقداماتی که از سوی شورای امنیت با نام تلاش برای ایجاد صلح در موضوعات مختلف انجام می شود در واقع وقت تلف کردن است.
وی همچنین با اشاره به اینکه کشورهای عربی با چالش های گسترده ای از جمله نبود حاکمیت عاقلانه و حکیم مواجه هستند، گفت : تحولات عربی درس بزرگی را برای اعراب به همراه داشت بکه باید از آن عبرت اندوزی کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عرب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است