در مراسم تحلیف ترامپ چقدر پول جمع شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۶/۱/۳۱ کد خبر: 131961 منبع: پرینت

حضور در مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا مستلزم خرید بلیت از سوی شهروندان است. علاوه بر این شبکه‌های تلویزیونی نیز حق امتیاز پخش زنده این مراسم را خریداری می‌کنند و شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان آمریکایی برای قرار گرفتن در نزدیک‌ترین فاصله با جایگاه رئیس جمهور جدید، باید مبلغ قابل توجهی پول هزینه کنند.

ستاد برگزارکننده مراسم تحلیف "دونالد ترامپ"، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرد در مراسم 20 ژانویه، حدود 107 میلیون دالر پول جمع‌آوری شده است که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. پیش از این "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در نخستین مراسم تحلیف رکورددار جمع‌آوری بیشترین پول شده بود که تقریبا نصف مبلغ اعلام شده برای مراسم تحلیف ترامپ است.

مسوولان سازمان‌دهی مراسم تحلیف ترامپ در دو روز پایانی از مهلت باقیمانده تا ارائه عملکرد مالی این مراسم، مجموع رقم را اعلام کردند. البته هنوز مشخص نیست در آینده چه حجمی از این پول به خیریه اعطا خواهد شد.

"تام باراک"، یکی از دوستان نزدیک ترامپ و ناظر برگزاری مراسم تحلیف، در این باره گفت: پولی که از اعطاکنندگان در مراسم تحلیف جمع‌آوری شده است به رییس جمهور این امکان را می‌دهد تا آن را صرف مردم آمریکا کند.

در نخستین مراسم تحلیف باراک اوباما در سال 2009 حدود 53 میلیون دالر و در مراسم تحلیف سال 2013، 44 میلیون دالر پول جمع‌آور شد

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است