رویدادها و تحولات فلسطین در سه شنبه 29 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۲    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131914 منبع: پرینت

** بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمله لفظی شدید به اسرای فلسطینی که اعتصاب غذا کرده اند، از آن ها به عنوان 'قاتل' یاد کرد.
وی همچنین به شدت از روزنامه نیوریورک تایمز آمریکا به علت این که از مروان البرغوثی به عنوان نماینده و رهبر فلسطینی یاد کرده بود، انتقاد کرد.

** عیسی قراقع رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطینی امروز خواستار برگزاری نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد اسرای فلسطینی شد.
این مسوول فلسطینی از رهبران کشورهای عربی و اتحادیه عرب خواستار مداخله جدی در مساله اسیران فلسطینی در سایه تداوم سرکوب ها و شکنجه ها در اسارتگاه های رژیم صهیونیستی شد.

** رژیم صهیونیستی در پی ادامه اعتصاب غذای نامحدود اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم، موج جدیدی از سرکوب رهبران اسرای فلسطینی را آغاز و 6 تن از این رهبران اعتصاب کننده را از زندان 'هداریم' به زندان 'جلمه' منتقل و در سلول های انفرادی حبس کردند.
در حدود 1300 اسیر فلسطینی از روز گذشته مصادف با روز اسرای فلسطینی، دست به اعتصاب غذای نامحدود در زندان های رژیم صهیونیستی زده اند.

** رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند این رژیم اعلام کرد که با اعتصاب کنندگان مذاکره نمی کند.
گیلعاد اردان وزیر امنیت عمومی اسرائیل امروز تاکید کرد که مذاکره ای در کار نیست. از سوی دیگر مروان برغوثی آغازگر این اعتصاب غذا به سلول انفرادی در زندان دیگری منتقل شد.

** در حالی که اعتصاب اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از روز گذشته آغاز شده، نظامیان اشغالگر این رژیم بامداد امروز هفت فلسطینی دیگر را در کرانه غربی بازداشت کردند.
از سوی دیگر در پی درگیری بین نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان ساکن در شهرک های العیزریه و ابو دیس در جنوب شرق قدس تعدادی از فلسطینیان زخمی شدند.

** در واکنش به آغاز اعتصاب عمومی از سوی اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، اسرائیل کاتس وزیر اطلاعات و راه و ترابری رژیم صهیونیستی خواستار اعدام تمامی اسیران فلسطینی شد.
این وزیر صهیونیست در حالی خواستار اعدام اسرای فلسطینی شده که نظامیان و ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی تقریبا همه روزه اقدام به دستگیری و کشتار فلسطینیان در سرزمین های اشغالی می کنند.

** همسر مروان البرغوثی رهبر اسیر فلسطینی و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، از شخصیت ها و رهبران فلسطینی خواست به اعتصاب غذای اسرای دربند رژیم صهیونیستی بپیوندند.
به گفته وی، همه گروه های میهنی و اسلامی در اعتصاب غذای اسرای فلسطینی با َشعار دفاع از 'آزادی و کرامت' شرکت خواهند کرد.

** نظامیان رژیم صهیونیستی با تظاهرکنندگان فلسطینی در شهرک بیت لحم در کرانه باختری در جریان راهپیمایی همبستگی با اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی به شدت درگیر شدند و به سوی آنان گاز اشک آور شلیک کردند.

** گروه های مختلف ملی و اسلامی فلسطینی از جمله فتح و حماس و جهاد اسلامی در لبنان با تجمع در مقابل مقر صلیب سرخ در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا با اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی که دست به اعتصاب غذا زده اند، اعلام همبستگی کردند.

** شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری اشغالی روز گذشته در همبستگی با اسیران دربند زندان های رژیم صهیونیستی که اعتصاب غذا کرده اند، تظاهرات کردند.

** یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه بر اهمیت طرح مساله اسیران فلسطینی در محافل بین المللی و رسوا کردن سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است