رویدادها و تحولات سوریه در سه شنبه 29 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۱    ۱۳۹۶/۱/۲۹ کد خبر: 131912 منبع: پرینت

** یگان های ارتش سوریه در یک عملیات دقیق 34 شهروند سوری ربوده شده را از دست گروه های تروریستی در محله قابون آزاد کردند.
آزادسازی این زندانیان با آغاز حمله ای از محور خیابان الحافظ به سوی مکان بازداشت این اسیران و پیش از حمله عملیات شناسایی دقیقی انجام شد.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر لزوم از سرگیری هر چه زودتر مذاکرات سوری ژنو تحت نظارت سازمان ملل، انجام هرگونه اقدام یکجانبه برخی کشورها و طرف های درگیر در بحران سوریه را با هدف سرنگونی حکومت این کشور رد کرد.
مذاکرات سوری ژنو برای دوره پس از نشست سوری آستانه در روزهای سوم و چهارم ماه می برنامه ریزی شده است و آخرین دور مذاکرات صلح سوریه میان نمایندگان دولت و مخالفان با میانجیگری دی میستورا پس از هشت روز در ژنو پایان یافت.

** براساس اعلام امروز منابع محلی، جنگنده های ایتلاف آمریکایی طی 24 ساعت گذشته شهر بوکمال و شهرک حسرات و محله اللابد شهرک موحسن در حومه دیرالزور را بمباران کردند که در این حمله ها 16 شهروند کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

** غیرت عبدالرحمانوف وزیر امور خارجه قزاقستان، با تاکید بر اهمیت فراوانی افزایش شمار کشورهای ناظر در مذاکرات سوری پایتخت قزاقستان، گفت که دولت قزاقستان این موضوع را با کشورهای بانی مذاکرات آستانه بررسی می کند تا به این ترتیب تمامی کشورهای علاقمند به تقویت آتش بس در سوریه امکان نظارت بر روند پیشرفت مذاکرات سوری در آستانه را داشته باشند.

** انتقال ششمین گروه از تروریست های منطقه الوعر در استان حمص سوریه از این منطقه به منطقه جرابلس در شمال حلب آغاز شد.

** روز گذشته نیز بیش از400 ترویست به همراه خانواده خود از محله الوعر شهر حمص خارج شدند.
این افراد در چارچوب پنجمین گروه از مرحله سوم، محله الوعر را به مقصد شمال استان حلب ترک کردند.

** دیدبان حقوق بشر با انتشار گزارشی، حمله اخیر آمریکا به مسجد الجینه در استان حلب سوریه را جنایت جنگی خواند و ادعاهای مسوولان نظامی آمریکایی بعد از این حمله (16 مارس 2017 برابر با را بی اساس دانست.
قوانین جنگی به شدت حملات علیه غیرنظامیان یا مراکز غیرنظامی به ویژه مساجد را در صورتی که برای اهداف نظامی استفاده نشده باشد، منع می‌کند.

** وانگ یی وزیر امور خارجه چین و بوریس جانسون همتای انگلیسی وی شب گذشته (دوشنبه) در یک گفتگوی تلفنی علاوه بر تحولات سوریه، تحولات خاورمیانه را نیز مورد تبادل نظر قرار دادند.
بعد از اعلام خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه، این اولین بار است که وزیران خارجه چین و انگلیس با یکدیگر گفتگو می کنند.

** خالد ابوبکر بلندپایه ترین مقام پولیس مالزیا در یک گردهمایی در دانشگاه ایالت صباح، امروز اعلام کرد که بیش از 50 مالزیایی که با سفر به سوریه به گروه تروریستی داعش پیوسته اند در حال برنامه ریزی برای بازگشت به خانه هستند.
مالزیا تاکنون بیش از 250 تن را به اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرده و براساس آمار دولتی 95 مالزیایی به گروه داعش در سوریه پیوسته اند که از این تعداد 30 تن کشته و 8 تن دیگر پس از ورود به مالزی بازداشت شده اند.

** سوری ها در عید استقلال کشورشان یعنی 17 آوریل، سالروز خروج آخرین سرباز فرانسوی از خاک سوریه، بر مبارزه تا پاکسازی آخرین ذره از خاک خود از تروریسم و حامیان آن، همچنین مبارزه با همه نوع استعمار و تروریسم تا پاکسازی کامل این کشور از تروریسم و حامیان آن تاکید کردند.

** تروریست ها با شلیک دو گلوله خمپاره از منطقه غوطه شرقی که در تصرف گروه های تروریستی است به سوی محله التجاره در پایتخت سوریه، 12 شهروند سوری از جمله یک کودک را زخمی کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است