رویدادها و تحولات سوریه در شنبه 26 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۹    ۱۳۹۶/۱/۲۶ کد خبر: 131761 منبع: پرینت

** منابع امنیتی سوریه عصر امروز از انفجار یک موتر بمب گذاری شده در پایگاهی نظامی در شمال استان لاذقیه در غرب این کشور خبر دادند.
هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی این حادثه و نحوه وقوع انفجار گزارشی منتشر نشده است.

** انفجار یک موتر بمب گذاری شده میان اتوبوس های اهالی فوعه و کفریا در منطقه راشدین حلب شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.
برخی منابع از کشته شدن دست کم 30 نفر در این عملیان تروریستی خبر داده اند.
انتقال اهالی دو شهرک در محاصره کفریا و الفوعه سوریه به محله الراشدین حلب در قبال خروج تعداد زیادی از تروریست ها از مناطق المضایا و زبدانی در حالی مورد توافق طرفین درگیر قرار گرفته که تروریست ها همچنان در مسیر حرکت اتوبوس های اهالی این دو شهر که بیشترشان زن، کودک، افراد مریض و مسن هستند، سنگ اندازی می کنند و با انجام عملیات انتحاری و تروریستی جان آن ها را به خطر می اندازند.

** ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با تاکید بر نبودن هیچ اختلافی میان دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روس، همچنین اشاره به این موضوع که پوتین می‌تواند ترامپ را وادار کند تا جایگاه روسیه در اوکراین، گرجستان و سوریه را به رسمیت بشناسد و دو طرف می‌توانند قراردادهای مهمی با هم امضا کنند؛ اعلام کرد که اسراییل باید در جنگ سوریه دخالت کند.
تل آویو اخیرا نیروهای خود را در نزدیکی مرز سوریه افزایش داده است.

** قطر، یکی از کشورهای گروه غربی-عربی ضدسوری در شش سال گذشته، از روند مذاکرات صلح سوریه که به ابتکار روسیه، ایران و ترکیه در پایتخت قزاقستان برگزار می شود، حمایت کرد.
سرگئی لاوروف امروز پس از دیدار با همتای قطری خود در مسکو، اعلام کرد که روسیه و قطر بر ضرورت تامین ادامه شرایط آتش بس در سوریه و حل و فصل سیاسی مسائل این کشور اتفاق نظر دارند.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی با محمد رحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر در مسکو از اصرار روسیه برای اعزام هر چه زودتر کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منطقه خان شیخون برای تحقیق در باره حادثه شیمیایی و پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص خبر داد.

** یگان هایی از ارتش سوریه پس از خروج آخرین تروریست از شهرک مضایا در ریف دمشق در این شهرک مستقر شدند.
توافق خروج اهالی چهار شهرک فوعه و کفریا در حومه ادلب و مضایا و الزبدانی در استان ریف دمشق از روز گذشته (جمعه) طبق توافق دولت سوریه با عناصر مسلح این کشور اجرایی شده است.

** پنج هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا با سنگ اندازی چند باره تروریست ها، بیش از 72 ساعت است که در اتوبوس ها محبوس شده اند.
برغم رسیدن 75 اتوبوس حامل پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب به منطقه راشدین حلب، کار تبادل این شهروندان با تروریست های ساکن شهرهای مضایا و زبدانی در استان ریف دمشق همچنان ناتمام مانده است.

** به گزارش رسانه های خارجی، شلیک یک راکت از جنگنده - بمب افکن های روسی به سوی منطقه ای که سرکرده های ارشد گروه ترورریستی احرار الشام تجمع کرده بودند، موجب هلاکت 22 سرکرده این گروه تروریستی در استان ادلب شد.

** بنا بر گزارش امروز شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان، در حمله هوایی هفته گذشته ایتلاف آمریکا در سوریه به دلیل اطلاعات نادرست نیروهای دمکراتیک سوریه، 18تن از نیروهای هم پیمان واشنگتن کشته شدند و اکنون تحقیقات در مورد پیامدهای این حادثه در حال انجام است.
کشته شدن این تعداد از نیروهای هم پیمان آمریکا در سوریه اکنون نگرانی هایی را درباره شمار کشته شدگان غیرنظامی در حملات هوایی ایتلاف (به سرکردگی آمریکا) بخصوص با توجه به حملات موشکی هفته گذشته به سوریه به وجود آورده است.

** محمد البرادعی دبیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی کوتاه با تاکید بر لزوم احترام به حقوق ملت سوریه، نوشت: آیا در این صحنه جنگ و درگیری های عذاب آور، کسی هست که حقیقتا در حمایت از حق حیات مردم سوریه و نیز احترام به انسانیت سخن بگوید.

** منابع نظامی کرد از ورود نیروهای دمکراتیک کرد و عرب سوریه به شهر راهبردی الطبقه واقع در حومه غربی شهر رقه پایگاه اصلی گروه تروریستی-تکفیری داعش در سوریه خبر دادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است