نگرانی پولیس از تشدید شرارت در انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۶/۱/۲۶ کد خبر: 131736 منبع: پرینت

احتمال تشدید ناگهانی نرخ جرایم شرارت باعث نگرانی پولیس انگلیس شده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، بر اساس هشدار پولیس انگلیس، این کشور با تشدید ناگهانی نرخ جرایم شرارت روبرو است، که کاهش مستمر بودجه در سال‌های اخیر احتمالاً در بروز این وضع بی‌تأثیر نبوده است.

در پی سال‌ها نرخ رو به کاهش جرایم مرتبط با چاقو و اسلحه، پولیس لندن از افزایش شدید و ناگهانی آمار ثبت جرم و جنایت خبر داده است، که دراین‌بین جرایم مرتبط با اسلحه ظرف 12 ماه گذشته 42 درصد و جرایم مرتبط با چاقو 24 درصد افزایش داشته است.

با افشای این آمار و هشدار متعاقب شماری از مسوولان ارشد دربارۀ اثرات سوء کاهش بودجۀ نیروهای انتظامی بحث بر سر تأمین منابع بالاگرفته است.

پولیس لندن از ابتدای هفته جاری تحقیق دربارۀ سه پروندۀ چاقوکشی مرگبار در پایتخت را آغاز کرده است.

مارتین هویت دستیار کمیسر عالی پلیس منطقه‌ای درعین‌حال گفت که لندن کماکان از امن‌ترین شهرهای مهم جهان محسوب می‌شود گرچه نرخ جرم همانند سایر نقاط انگلستان و ولز رو به افزایش است اما کماکان میزان آن به نسبت پنج سال پیش پایین‌تر است، که البته کاهش محسوس منابع مالی را نیز باید درنظر گرفت.

نیروهای انتظامی ده‌ها مرکز پولیس را تعطیل کرده و صدها نفر از کارکنان تعدیل‌شده‌اند که از سال 2010 تاکنون صدها میلیون پوند کاهش هزینه را به دنبال داشته است. سوفی لیندن معاون شهردار لندن در امور انتظامی گفت: «باوجود این آمار بسیار نگران‌کننده نیروی موجود پولیس هرروزه متحمل فشاری مضاعف هستند تا با تلاش بی‌وقفه امنیت را تأمین کنند.»

در همین حال، بر اساس گزارشی که دیروز بازرسی انتظامی منتشر کرد رویکرد پولیس لندن در برخورد با جرایم سنگین و سازمان‌یافته فاقد اثربخشی کافی بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است