نیروهای مرزی یونان 64 پناهجو را نجات دادند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۶/۱/۲۴ کد خبر: 131674 منبع: پرینت

نیروهای مرزی یونان مستقر در شمال این کشور تعداد 64 پناهجو را نجات و به مقامات محلی تحویل دادند.
خبرگزاری رسمی یونان( آنا) چهارشنبه شب گزارش داد: نیروهای مرزی یونان تعداد 64 پناهجو که قصد ورود به خاک یونان از مرزهای شمالی را داشتند و با مشکلاتی جدی روبرو شده بودند را به ساحل منتقل و آنان را از خطر مرگ نجات دادند.

براساس گزارش همین خبرگزاری این تعداد از پناهجو که در میان آنان تعدادی کودک و زن و افراد مسن وجود دارند با قایقی بادی از ترکیه و از طریق رودخانه ' اوره' واقع در مرز شمالی بین یونان و ترکیه در حال انتقال بودند.

گزارش ها همچنین حاکی است که قاچاقچیان به دلایل نا معلومی این افراد را بر روی یک تکه سنگ در میان این رودخانه رها و به ترکیه برگشتند.
یکی از این افراد با مشاهده افزایش سطح آب رودخانه با تلفن همراه مرکز امداد رسانی بین المللی را از مشکلات خود مطلع و این مرکز مسئولان یونانی را در جریان گذاشت.

نیروهای مرزی یونان با قایق های ویژه به یاری این پناهجویان شتافتند و توانستند تعداد 64 پناهجوی گرفتار شده در میان رودخانه را نجات و پس از ارایه خدمات اولیه آنان را برای اقدامات بعدی تحویل مقامات محلی دادند.

جنگ افروزی غرب در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان،یمن و لیبی و دیگر کشورها، باعث شده که تعداد زیادی از شهروندان این کشورها برای نجات جان خود و زن و فرزندانشان خانه و کاشانه های خود را ترک و با تحمل مشکلاتی راهی کشورهای اروپایی شوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجو
یونان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است