رویدادها و تحولات یمن در چهارشنبه 23 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۲    ۱۳۹۶/۱/۲۳ کد خبر: 131653 منبع: پرینت

** کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به افزایش احتمال مرگ شمار زیادی از مردم یمن، نیجریه و شاخ آفریقا بر اثر گرسنگی، اعلام کرد که فاجعه انسانی بدتر از آن چه در سال 2011 به دلیل کمبود سرمایه گذاری، کاهش شدید موادغذایی و گرسنگی رخ داد و بر اثر آن 260 هزار تن در شاخ آفریقا جان باختند، در راه است.

** وزیران امورخارجه گروه هفت (فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا، جاپان، انگلیس و آمریکا) در پایان نشست سالانه خود در شهر لوکا ایتالیا با اظهار نگرانی از وضعیت بحرانی انسانی در یمن به دلیل تداوم جنگ نسبت به خطر گرسنگی در این کشور هشدار دادند و از طرف های درگیر در یمن خواستند تا برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیر نظامیان، فورا جنگ را متوقف و به گفت‌وگوی سیاسی تحت فرماندهی سازمان ملل باز گردند.

** وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن در دیدار روز گذشته (سه شنبه) خود با هماهنگ کننده سازمان ملل در صنعا، پیام مشترک فوری خود به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و رییس و اعضای شورای امنیت را که در آن ادعاهای عربستان و آمریکا در خصوص افزایش تجاوز به ساحل غربی یمن و اعلام استان الحدیده از جمله بندر الحدیده به عنوان منطقه نظامی را باطل می خواند، تقدیم وی کرد.

** ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن ممانعت از ورود سه کشتی حامل مواد غذایی به آب های منطقه ای یمن، آن ها را مجبور به دور شدن از بندر الحدیده کرد.
براساس نتایج گزارش تکمیلی اخیر سه سازمان بین‌المللی وابسته به سازمان ملل درباره امنیت غذایی در مدت زمانی ژوئن 2016 تا مارس 2017 وضعیت امنیت غذایی در یمن بحرانی است.

** ارتش سودان از کشته شدن پنج سرباز سودانی و زخمی شدن 22 نظامی خود در درگیری با نیروهای یمنی خبر داد.

** یمن بامداد چهارشنبه یک فروند موشک بالستیک از نوع 'قاهر 2' را به سمت مواضع نیروهای متجاوز در منطقه المخا واقع در غرب این کشور شلیک کرد.
ارتش و کمیته های مردمی، پیشروی نیروهای متجاوز را به سمت منطقه جبل النار در المخا در هم شکستند که بر اثر آن دهها نفر از جمله یک افسر و شماری نظامی سودانی کشته شدند و هفت خودروی نظامی نیز آتش گرفت.

** ارتش و کمیته های مردمی روز سه شنبه تجمع مزدوران سعودی را در شهرستان صرواح هدف حمله قرار دادند که در پی این حملات 10مزدور سعودی کشته شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است