اوضاع ناامن بغلان وارونه به گوش کابل می رسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۱/۲۳ کد خبر: 131639 منبع: پرینت

با وجود تهدیدات گسترده و ناامنی های شدید بغلان، دولت مرکزی برای پاکسازی این ولایت کار آنچنانی انجام نمی دهد که مردم نفس راحتی بکشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شیر محمد جهش، روزنامه نگار در گفتگو در برنامه "همگام" درخصوص ناامنی ها در بغلان و راه اندازی نشدن عملیات خالد در این ولایت گفت: ولایت بغلان و بخصوص شهر پلخمری از مناطقی است که گلوگاه و معبر اصلی اتصال به 9 ولایت شمالی گفته می شود ، اما متاسفانه دولت مرکزی در قسمت علمیات ها برای پاکسازی مخالفین کار آنچنانی انجام نمی دهد که مردم بتواند نفس راحت بکشند.

جهش می گوید: هم اکنون شهر پلخمری، ولسوالی دنده غوری، دوشی، تاله و برفک و بسیاری از ساحات دیگر یا مطلقا در اختیار مخالفین است و یا بخش هایی از آن. عملیات نوید که چندی قبل آغاز شده است اما متاسفانه با مصروف ساختن نیروی های دولتی در یک و دو ساحه ای که از ساحه هدف بسیار دور بوده است این عملیات بی نتیجه ماند و عملیات خالد که شامل 17 ولایت کشور می شود با وجود تهدیدات امنیتی جدی و شدید در بغلان، این ولایت شامل این عملیات نشد.

این روزنامه نگار، در خصوص عملکرد مقامات مسوولان امنیتی اظهار می کند: اگر والی یا فرمانده پولیس یا هر مقام دیگری در باره راه اندازی عملیات ها سوال شود در پاسخ می گویند که عن القریب عملیات ها آغاز می شود اما هنوز روشن نیست که این زمان القریب کی می رسد!

وی ادامه داد: ختم عملیات نوید 33 هنوز اعلام نشده است اما از زمانیکه این عملیات آغاز شد، یک ولسوالی از دست دولت سقوط کرد و به دست مخالفین افتاد و تا اینکه اینها این ولسوالی را دوباره پس گرفتند بخش هایی از ساحات دیگر از دست رفت و عملیات نوید 33 هم حرف و هم حرکتش کاملا فروکش کرد.
جهش می گوید: تشویش اصلی این است که چهره هایی که در کابل هستند و کسانیکه برای بغلان تصمیم می گیرند، معلومات را به شکل وارونه انتقال می دهند و دولت را در دوراهی می گذارند که چه باید بکند. در کل برداشت ما این است که دولت در یک وضعیتی است که نمی تواند در باره بغلان تصمیم درست بگیرد.

عملیات خورشید 20 به مدت 40 روز در بغلان با حضور نیروهای حمایت قاطع صورت گرفت اما در عرض چهار ساعت تمام مناطق به دست مخالفین افتاد، این خبرنگار در اینباره بیان می کند: در آن زمان صداهایی بلند شد که یکی از فرماندهان ارتش در آنجا دست به معامله ای زده است که ساحات سقوط کند، از همان زمان مقامات محلی پیشین گفتند که زمانیکه حرف قانون به کرسی نشست و توانستیم حرف آخر را از محافل نظامی بگیریم به مردم می گوییم که چرا عملیات 40 روزه در چهار ساعت نقش بر آب شد!

وی افزود: خواست امروز باشندگان بغلان دقیقا این است که مخالفین را از دوازه های خانه ها و شهرها و شاهراه هایی که محل ترددشان است دور کنند و ساحات را تصفیه کنند و این ولایت را شامل عملیات خالد کنند و نیز در خصوص بی نتیجه ماندن عملیات ها در این ولایت اگر حکومتداری خوب نیست یا سکتور های امنیتی مشکل دارد در صفوف آن اصلاحات بیاید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر جوانان خراسان خود را تكان ندهند و جلوً وهابي ها را در أفغانستان نگيرند ، كشور شان به نام دين و سنت به همين وحشت در خواهد آمد.
اي مردم مسلمان كشورم : من ازين دنيا رفتني هستم و اما شما را هشدار مي دهم كه بزرگترين دشمن شما و فرهنگ و تاريخ شما وهابي هاست.
فريد يونس

>>>   دقیقن مه فکر میکنم بازی های در راه است و قاعده بازی در جهان و درمنطقه تغییر کرده و برائت دادن طالبان بخاطریست که میخواهند در اینده نزدیک طالبان را مانند گلبدین شامل قدرت سیاسی بسازند . از همین اکنون ذهنیت ها را برای پذیرش طالبان در کشور اماده می سازند . البته قاعده بازی وقتی تغییر کرد که روس ها توجه بالای طالبان کردند و با طالبان داخل معامله شد .

>>>   پایگاه داعش در عراق و سوریه در حال نابودی است، در حال که، در افغانستان هر حادثه را به ایشان نسبت میدهند. شاید میخواهند طالبان را تبرئه کنند.

>>>   داعش همان طالب است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است