والی قندوز به خانواده های طالبان، اکرامیه پرداخت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۶/۱/۲۲ کد خبر: 131568 منبع: پرینت

والی قندوز به خانواده طالبان پول اکرامیه نیروهای امنیتی را پرداخته است.

به نقل از طلوع، عمرخیل در نشستی با بزرگان این ولایت گفته است که "قسم می خورم که از ۵۰ تا ۶۰ نفر آنان که کشته شده بودند، ورثه شان آمدند، از من پول شهیدان را گرفتند، تمام شان در همین جنگ مردار شده بودند ما هم به ملت گفتیم که خیر است دامن دولت کلان است."

شماری از نظامیان پیشین می گویند که این اقدام والی قندوز غیر قانونی است و باید در اینباره پاسخگو باشد. همچنین این اقدام والی قندوز خانواده های قربانیان نیروهای دولتی را بر آشفته ساخته است.

سرپرست دفتر وزارت امور داخله از بررسی این رویداد خبر می دهد و می گوید اگر افرادی در این قضیه ها دست درازی کنند و حق شهدا را بخورند، طبعا زیر پیگرد قرار می گیرند.

اکرامیه هر نیروی دولتی، پس از آن که کشته می شود 100 هزار افغانی است. پولی که حتی برای برخی از خانواده های بازمانده قربانیان نیروهای دولتی هم دسترسی به آن کار ساده ای نیست؛ پرسش اصلی این جا است که چگونه این پول برای کسانی می رسد که در برابر نیروهای دولتی می جنگند؟

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی قندوز
عمرخیل
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان ارتش سرخ کسانی که در رکاب شوروی علیه مردم افغانستان میجنگیدن و کشته می شدند حتما انان را هم شهید خطاب کنید چرا که به بیگانگان خدمت می کردن. کسانی که امروز با کمک قوای اشغالگر هم وطنان خود را قتل عام می کنند چه فرقی با زمان کمونیست دارند انان هم غلام بودن و اینها هم غلام هستند .
حبیب الله یوسف زی

>>>   تا احمق درجهان باشد مفلس درنمی ماند.
چه یک معقوله بجااست دراین عصرخیلی صدق میکند تااین ملت بی خبرباشد یک گروپ وحشیان بالای مان رهبری وحکومت میکنند وگروپ دیگرشان برای وحشیان آدم کش کمک های هنگفت پولی میکنند باز اشرف غنی شعارمیدهد ای وطن میسازمت بانسل جوان ای ملت چه وقت ازخواب عمیق بیدارمیشویم که همه انسانهای.... فروش برگردن های مان سواراست وبه هرسمت که بخواهد جلومیزند.
حق شناس

>>>   نفهمیدیم ایشان والی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در کندز است یا والی نام‌نهاد طالبان در این ولایت!
معترف

>>>   ما با يك مشت جاني، جنايت كار، وجدان فروش و دشمن مردم رو به رو هستيم. كدام وجدان قبول مي كند كه پول دولت و حق سرباز ارتش به دشمن اين خاك داده شود؟ چرا كسي تكان نمي خورد؟ چرا كسي پرسان نمي كند؟ چرا هر چه وجدان تيره و تار است بر سر ما حاكم است؟ وأي دريغ كه اين همه مبارزه صورت مي گيرد و خون هاي پاك براي پاسداري از رژيم دشمن پرور ريخته مي شود! آستاندار كهندژ بايد محاكمه شود!
شرق

>>>   نه به بازماندگان سرباز ها کمک کرده است و نه هم به بازماندگان طالبان.
پول ها را در جیب خود مانده است و به دولت راپور میدهد که نا غلطی به بازماندگان طالبان کمک کرده است.

>>>   چگونه سرباز سربه کف خویش را قانع می‌سازید که دولت و مردم واقعاً حامی و پشتیبان آنهاست؟
در حالیکه حق فرزندان او به دشمن بی‌رحم و بی‌وجدان او از طرف یک مقام خاین دولتی پرداخته می‌شود. شما به چشم فرزندان صدیق این کشور که در صفوف نیروهای امنیتی صادقانه مصروف خدمت اند، چگونه نگاه می‌کنید؟ آیا چیزی به نام اخلاق، قانون، وجدان و.... باقی مانده است یا اینکه پرده میان خیانت و صداقت دریده شده است؟ مگر چه اتفاقی بیافتد تا وجدان‌های خوابیده شما بیدار شود؟ آیا همکاری و کمک به دشمن در یک نظام، قبیح‌ترین و شنیع‌ترین عمل نیست؟ آیا این عمل جز خیانت ملی به حساب نمی‌آید؟ شما این قوانین نافذه را مگر بالای چه کسی تطبیق خواهید کرد؟
ممکن در درون یک نظام، خاینیی بوده باشند که طور مخفیانه با دشمنان آن کشور همکاری کرده باشد اما هیچ‌گاهی در تاریخ کشور ما و یا جهان حداقل من نشنیده‌ام و یا نخوانده‌آم که یک مقام دولتی و یا یک والی طور علنی از همکاری خود با دشمن حرف بزند و آن را مایه‌ی مباهات بداند.
واقعاً که دولتی به نام «وحدت ملی» مایه‌ی شرم و سرافگندگی به تمام شهروندان با عزت این کشور است و ما بخاطر داشتن همچو نظامی متاسفیم و مردم افغانستان شایسته‌ی همچو نظامی نیست.
اقدام والی قندز مبنی‌بر پرداخت پول خانواده‌های شهدا نيروهاي امنيتي به خانواده‌های دشمنان نیروهای امنیتی و مردم،‌ خیانت ملی می‌باشد و این قضیه هرچه زودتر باید مورد بررسی قرار بگیرد.
هـ. م

>>>   اما ،بعضی از جوانان درباری با چنان آب وتاب در ارگ از غنی و حکومت فاشیستی اش چنان ستایش و قدر دانی میکند، که فکر میکنی ،ما شاید کج فکر میکنیم.
اما، این عمل دست نشانده سردار قبیله (غنی)نشان می دهد ،که تمام خونهای که سربازان ما در مقابل دشمن میدهند، در نزد اینها ارزن ی ارزش ندارد!
اولین کسانی که باید از صحنه محو گردند ، چهره های مزدور و طالب پرور چون امرخیل و امثال ایشان باید باشند

>>>   اکرامیه سربازان در جیب خانواده های طالبان؟
بیش از دو دهه است که طالبان بزرگترین جنایات و خیانت ها را در حق مردم و کشورش مرتکب شده است. حد اقل چند هزار شهروند بیگناه را اعدام دسته جمعی کرده و یا در انتحار و انفجار به شهادت رسانده است.#شاه_شهید، #کمپنی، #دهمزنگ، #جلال آباد و #غور و.... قتلگاه هموطنان بیگناه من است و به دست همین دژخیمان به شهادت رسیده اند. قاتل #برادرناراضی گفته شد و امروز بیت المالی را که حق فرزندان ملت و مدافعان شهید و بازماندگان انتحارها و انفجارهای طالبان است، با چه منطقی به خانواده های طالبان داده می شود؟
آیا در جامعه ای که به قاتل ترحم و به قربانی بی توجهی می شود، اوج ستمگری نیست؟

>>>   هزاران سرباز و افسر صدیق وطن در این ولایت برای دفاع از وطن قربانی شده و خانواده های مظلوم شان لقمه نان و ااعاشه بدست نمی ٱورند . همان لقه نان شان دزدی می شود و یا برای دشمنان بی فرهنگ وحشی داده می شود!!! توسط این چنین یک شی جنور که والی یک ولایت مهم و پرجمیعت است.
انتظار دارید که بر ٲن مردم ولایت خدمت کند و امنیت و رفاه بیاورد؟؟ همان مغز ... و همین والی اش؟

>>>   حبیب الله یوسفزی ....ی شخص فعال ای اس ای پاکستان پاکستان و جاسوسان پاکستان و اجیران پاکستان بنام گروه مزدور طالبان میخواهند که بازهم کشور ما را اشغال کنند اشغالگر پاکستان است و قبلا شوروی سابق هم بود بلی فرق بین شوروی سابق و پاکستان و اجیران ان طالبان وجود ندارد دیگر مجال اشغالگری به هیچ کشور و بطور خاص به پاکستان وجود دارد که بنام امارت اسلامی خود ساخته پاکستان وبزیر نام طالبان افغان کشور ما تحت اشغال خود دراورند هر متجاوز و هر کسیکه چشم اشغال افغانستان را دوخته باشد مانند مکناتن چشمان شانرا کور میسازیم و دست وپای شانرا قطع میکنیم کشور ما افغانستان ازاد مستقل واباد باقی و جاودان خواهد بود و دشمنان ان ذلیل و بد نام چنانیکه همین فعلا است .

>>>   یوسف تو نمی دانی طالب نوکر پاکی و عربستان است

>>>   یک گروه شناخته شده وحشی ها هیچگاهی دست از تمامیت خواهی خود نمیکشند۰ خلقی گلبدینی طالب تکنوکرات اوغان ملیتی همه متحدانه در جهت تمامیت خواهی ایشان کار میکنند۰ بر تمام غیر پشتون ها لازم است که تمام تفاوت های دیگر را با حوصله مندی کنار بگذارند و علیه این فاشیست ها متحد شوند۰

>>>   از حاتم‌ بخشی‌های عجوبه‌ی دوران,
والی کهن‌دژ که نه سر دارد و نه‌هم ته، خفاشی‌ست که در روز می‌پرد, او پول کفن و دفن شهدای نیروهای امنیتی‌را به‌طالبان می‌بخشد و دامن دولت‌‌ که به قول او خیلی کلان‌ست‌را, بر سر بلند می‌کند تا دشمنان مردم افغانستان بتوانند براحتی شرم‌گاه ملت‌را ببینند.
کهن‌دژ که یکی از ولایت‌های شمال شرق کشورست, در گذر این چندسال پسین به یکی از آرام‌ترین ولایت‌ها برای طالبان, هم‌فکران و حامیان آن‌ها چون والی آن ولایت, مبدل شده‌است, ادامه‌ی کار این طالب اندیش اما دیگر قابل قبول و تحمل مردم کهن‌دژ نیست و رهبران حکومت وحدت ملی باید در مورد این عجوبه‌ی دوران, تصمیم بگیرند.
مرتضی جلالی

>>>   اگراین جنایت ثابت شودواین جنایت کارمحکمه نشود بدانید که همین کار هم به دستورارگ طالبان صورت گرفته است

>>>   اسدالله عمر خیل در اصل یک طالب جاسوس ای اس ای است و ازینکه در دوران کمپاین انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۳۹۳ بنفع اشرف غنی احمدزی فعالیت و تقلب کرده بود به همین اساس این خاین طالب را بحیث والی قندوز تعین ومقرر کرده ثبوت طالب بودن و طرفدار بودن به طالبان را به دو مطلب خلاصه میکنم .
۱- درزمان واگذاری قندوز به طالبان جنایاتی را که طالبان در ان ولایت انجام داده بودند انسان چنین کاری را نمیکند اما همین والی کشتن مردم را بدست طالبان ترورست امر خدا گفته بود و طالبان را درین مورد مقصر ندانسته بود و با این خیانت اش با تاسف که مورد تقدیر از جانب ارگ هم شده بود .
۲- پول اکرامیه مدافعین کشور را بعوض اینکه به وارثین مدافین بشهادت رسانده شده از جانب طالبان بدهد بر خلاف همان پول حق وسهم انها را به خانواده های کشته شده مردار طالبان تروست خاین وطنفروش غلامان پاکستان رسانده و انها را کمک ویاری کرده است ایا خیانت بیشتر ازین بوده میتواند وانهم که بزبان خوداش در جمع مردم و رسانه ها با افتخار بیان کرده خاموشی ارگ و ارگانهای عدلی و قضایی سوال بر انگیز است نشود که مانند گذشته بپاس انجام خیانت این خاین ملی بازهم از جانب ارگ مورد تقدیر قرار نگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است