طرح مشاور ترامپ برای تجزیه لیبیا به ۳ بخش
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۶/۱/۲۲ کد خبر: 131554 منبع: پرینت

روزنامه گاردین از طرح یکی از مشاوران سیاست خارجی ترامپ برای تجزیه لیبیا به سه بخش خبر داد.
روزنامه گاردین نوشت: سباستین گورکا، معاون مشاور دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در امور سیاست خارجی چند روز قبل از مراسم تحلیف رییس جمهور پیشنهاد تقسیم لیبیا به سه منطقه را به یک دیپلمات اروپایی ارایه داد.

این دیپلمات اروپایی نیز در پاسخ گفت که این طرح بدترین راه حل ممکن برای حل بحران لیبی است.
گورکا زمانی تلاش داشته به عنوان نماینده ویژه در لیبیا تعیین شود که کاخ سفید هنوز آشنایی و مطالعه زیادی در باره لیبیا نداشته و هنوز برای تعیین این پست نیز تصمیم‌گیری نشده بود.

گورکا نقشه تصوری خود از لیبیا تقسیم شده را بر روی یک دستمال سفره برای این دیپلمات اروپایی ترسیم کرده بود. در این نقشه لیبیا به سه بخش و براساس استان‌های تعیین شده در زمان امپراتوری عثمانی تقسیم شده بود.

متیا تاولدو کارشناس اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی در باره این طرح می‌گوید: اگر همه آنچه درباره لیبیا می‌دانید این است که این کشور در گذشته به سه ایالت تقسیم شده بود، این نشان می‌دهد که شما هیچ چیزی از اوضاع این کشور نمی‌دانید.

به نوشته گاردین پیت هوکسترا، از اعضای سابق کنگره و فیلیب اسکاراوج، افسر اطلاعاتی سابق آمریکا که بیش از ۱۰ سال در لیبیا کار کرده از رقبای گورکا برای تصدی پست فرستاده ویژه ترامپ برای لیبیا هستند.

اسکارواج محتمل‌ترین گزینه برای تصدی این پست است و گفته می شود طرح صلحی براساس کمک دهها میلیارد دالری غرب برای این کشور در دست دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
لیبیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است