زمین لرزه بخش هایی از هرات را لرزاند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۶/۱/۱۷ کد خبر: 131364 منبع: پرینت

وقوع یک زمین لرزه که مرکز آن شهر مشهد ایران ذکر شده است، روز گذشته شهر هرات را هم برای لحظاتی لرزاند.
سایت زلزله نگاری امریکا قدرت این زلزله را د ۶.۱ درجه ریکتر اعلام کرد.

این زلزله حوالی ساعت یازده قبل از طهر رخ داد و نگرانی گسترده خانواده ها را درپی داشت.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات باختر گفت که این زمین لرزه تلفات جانی و خسارات مالی به شهروندان هرات درپی نداشته است.

پس از وقوع این زلزله بسیاری از شهروندان هرات برای ساعتی، خانه ها و محل کارشان را ترک و به بیرون از منازل و دفاتر شان بسر بردند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زمین لرزه
زلزله
نظرات بینندگان:

>>>   بخش نخست
چرا مردم بی گناه در باتلاق تیورندغرق شوند ؟
از کتاب : ( رها در باد )
زمان ریاست خاد و ریاست جمهوری نحیب دو بار به اتهام فرار و فعالیت ضد دولت با دو کودکم، در یکی از خانه های وزیر اکبر خان که متعلق به ریاست خاد و شخص نجیب بود براي دوهفته زیر نظارت قرار داشتیم، اما در آن خانه از سوی عبدالرحمان پیرمرد خانه سازمان به حقایقی دست یافتم و یکی آن درمورد انگل های قبایل پشنونستان بود، روزی که گاو دوشان دیورند آنجا آمده بودند از بابه رحمان پرسیدم این ها اینجا چه می کنند؟ گفت:
«اینجا ماه یکی دو بار داکتر نجیب و سلیمان لایق می‌آیند و برای سران قبایل پشتون بسته‌های دالر و کلدار بابت مسأله پشتونستان می‌دهند. هفته‌ای یک بار حبیبه که یک دختر سبزه و بسیار زیباست، اینجا می‌آید و چند ساعت با داکتر نجیب در همین اتاق مخصوص است. به گمانم که داکتر عاشق این دختر است. نجیب و همسرش شب‌های جمعه با مردان و زنان کوهستانی اینجا می‌آیند؛ گوسفند می‌کشند؛ کباب و شراب می‌خورند؛ مست که شدند، همه با نجیب یکجا در حمام سونا برهنه می‌شوند. توبه، توبه خدایا، زمانه آخر شده. زن‌های برهنه و مرد‌های برهنه یکجا. خدایا توبه کردیم.»
روز جمعه اسحاق توخی آنجا آمد و برای ما گفت: «اینجا مهمانخانه است. امروز قبایلی‌ها دعوت استند. شما از اتاق‌تان بیرون نروید.»
ما از پشت شیشه‌های پنجره بیرون را نگاه می‌کردیم. دیدیم که خان‌های قبایلی با کلاه‌های بلند بوریایی و شمله‌های پشتونی، پس از صرف طعام چاشت روی چمن‌ها نشستند. خادیست‌ها از بوجی‌ها، بسته‌های پول را بیرون کشیدند و روی میز بزرگی گذاشتند. پس از آن نجیب و سلیمان لایق با شمله‌های پشتونی پشت میز خطابه ایستادند. سلیمان لایق با دادن چند شعار برای پشتونستان آزاد، با خواندن نام‌های این شمله‌داران، به نوبت در کف دستشان بسته‌های پول می‌گذاشت.

یه این باور دست یافته بودم که لایق و نجیب خون مردم گرسنه و بینوای ما را کف دست انگل‌های قبایلی پاکستان می‌گذارند. چون سیاست شوروی از زمان صدارت محمدداوود تا پایان حکومت های فبایلی ادامه خواهد داشت . چه انگلیس‌ها و چه روس‌ها منافع خود را در میان قبایل پشتون دو سوی مرز می‌جویند و اینها را با پول خرید و فروش می‌کنند و باتلاق دیورند گاو شیري اين شمله داران وطن فروش از تبار عبدالرحمن خاني شده است كه كفاره گناهان شان را مردم بيگناه مي پردازند
ادامه دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است