حلقات خاصی مانع پیشرفت فوتبال افغانستان می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۱/۱۷ کد خبر: 131363 منبع: پرینت

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشور می گوید که حلقات خاصی در فدراسیون فوتبال افغانستان، مانع رشد و پیشرفت فوتبال می شوند و او در اعتراض به برکناری اش به فیفا شکایت کرده است.

به گزارش پژواک، پیتر شگرت، در یک نشست خبری در کابل، اظهارات اخیر مسوولان فدراسیون فوتبال را مبنی بر اینکه وی بخاطر گرفتن امتیار بلند از پست خود کنار رفته است، رد کرد.

شگرت گفت: "در مدت حدود دو سال که بعنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان بودم، با مشکلات زیادی روبرو شدیم؛ بارها دخالت های بیجا در امور کاری ام از سوی مسوولان فدراسیون فوتبال صورت گرفت و مانع برنامه هایم برای رشد فوتبال شدند."

وی در مورد برکناری اش گفت: "رییس و سکرترجنرال فدراسیون فوتبال مرا برکنار کردند، من به افغانستان آمدم و سرمربی تیم ملی فوتبال شدم و تنها دلیلم رشد دادن بازیکنان افغانستان بود و می خواستم که به دیگر جهانیان نشان دهم که استعدادهای فوتبال در افغانستان نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود."

اما مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان، بارها من را متهم کرده اند که برای دریافت پول به افغانستان آمده ام و هدف من رشد فوتبال نبوده است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال در ادامه گفت: "در این مدت، درحالیکه من مربی بودم، همواره لیست بازیکنان از سوی مسولان فدراسیون تغییر داده می شد که این کار فدراسیون خلاف خواست من و اساسنامه فیفا بود."

وی افزود: "رییس و سکرترجنرال فدراسیون فوتبال افغانستان، از من خواستند تا اسلام الدین امیری را که از سوی فیفا در فهرست سیاه بود در بازی با تاجکستان شامل بسازم؛ اما من مانع آن شدم و هرگاه آن را قبول می کردم، به احتمال زیاد تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقه مقدماتی جام ملت های آسیا حذف می شد."

شگرت، دلیل شامل شدن امیری در فهرست سیاه را شرکت نکردن نامبرده در مسابقه با قرقیزستان و اتهام فساد خواند و گفت که درحال حاضر، این موضوع از سوی فیفا تحت بررسی است و تا زمانی که فیفا تصمیم خود را مبنی بر حضور امیری در مسابقات اعلام نکند، امیری نمی تواند در هیچ مسابقه ای شرکت کند.

سرمربی سابق تیم ملی گفت:" در جریان مدتی که من سرمربی بودم، هشت بازی انجام دادیم که در شش بازی پیروز شدیم و توانستیم برای نخستین بار در تاریخ فوتبال افغانستان به مرحله سوم مقدماتی جام ملت های آسیا صعود کنیم."

پیتر شگرت خاطر نشان کرد که بخاطر برکناری اش به فیفا شکایت کرده است و هرگاه ثابت شود که این کار خلاف قانون صورت گرفته است، رئیس و سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال برکنار و دیگر حق حضور در فدراسیون را نخواهند داشت.

هارون پوپل نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: "رهبری کنونی فدراسیون فوتبال علاقه مند به برگزاری انتخابات نیست و با ایمیل های نادرست به فیفا، این سازمان را در سردرگمی قرار داده است و هرگاه وضعیت چنین ادامه پیدا کند، فوتبال افغانستان حالت تعلیق خواهد گرفت که مقصر آن مسوولان فعلی فدراسیون فوتبال خواهد بود."

وی افزود: "من خواستار برگزاری انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه ریاست فدراسیون فوتبال می باشم؛ اما مسوولان در این فدراسیون به نوعی می خواهند تا جنجال های تازه را در مورد فوتبال ایجاد کرده ومانع برگزاری انتخابات شوند."

پوپل تصریح کرد که مسوولان فدراسیون فوتبال، ایمیل هایی به فیفا فرستاده اند و گفته اند که شرایط کنونی از لحاظ امنیتی برای برگزاری انتخابات مساعد نیست. به گفته وی، این ادعا نادرست است و باید هرچه زودتر انتخابات برگزار شود.

اتهام ها علیه مسوولان فدراسیون فوتبال در حالی مطرح می شود که قبل از این، کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال، از آمادگی برای برگزاری انتخابات سخن گفته و خاطر نشان کرده بود که پیتر شگرت به دلیل تقاضای معاش زیاد برکنار شده است.

بعد از برکناری پیترشگرت، اتو فیستر آلمانی، در ۲۴ ماه دلو ۱۳۹۵ با امضای قراردادی یک ساله با فدراسیون فوتبال، به عنوان سرمربی تازه تیم ملی فوتبال تعیین شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فوتبال افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اسلام الدین امیری را به فوتبال چه؟
او برود در یک مسجد امام شود و یا در یک مدرسه سی پاره درس بدهد.

>>>   حقیقت این است که در کشور فاشیزم زده ای اوغانستان ، نفوس شماری نشده است و هیچ کسی نمی تواند با قاطعیت و اطمینان بگوید که کدام قوم چه تعداد است . اما ، به حساب " چوت انداز " هم که باشد ، می شود گفت که در اوغانستان ، قوم پشتون یک اقلیت نه چندان بزرگ است . اگر در چنین مسایل کسانی بخواهند حدس بزنند ، حدس زدن شان باید بر منطق و خرد استوار باشد ، نه اینکه فقط دروغ باد کنند و به این گمان باشند که حرف شان را مردم قبول خواهند کرد . به عقل و منطق جور نمی آید که بگوییم آن قومی که اصل و اساس و اکثریت مطلق نفوس آن در خاک کنونی پاکستان است و در این سوی مرز ، تنها در بخش های از جنوب و شرق ، یک تعداد کم آنها باقی ماندند ، اکثریت نفوس کشور ما را بسازند .
اگر فاشیست های پشتون ، راستی و واقعا اطمینان دارند که نفوس پشتون ها بیشتر از شصت درصد کل نفوس کشور است ، پس مهربانی کنند و اجازه بدهند که در اوغانستان یک سرشماری درست ، دقیق ، بدون تقلب ، تحت نظر کارشناسان داخلی و خارجی ، با یک برنامه ای که مورد قبول همه قوم های ساکن در کشور باشد ، انجام شود . آنها چرا همیشه از نفوس شماری وحشت دارند ؟ چرا نمی گذارند که این موضوع یکبار و برای همیشه روشن شود ؟

>>>   یقین داشته باشید که سر رشته این همه جنجالها در فوتبال "جنرال؟؟ اغبر" یا یکی از "...."؟؟؟!! پنجشیر است.

>>>   ورزش را نيز رنگ و بوي قومي دادند!
يك جمعي شب و روز تلاش دارند تا ورزشكاران را ترغيب كنند تا از مسابقه و رقابت ميان هم دست بكشند. آنانِ كه ميان باز محمد و هوتك، دو جوان ورزشكار مان ميانجي گري مي كنند و به بهانه هايي آنهارا از رقابت در حرفه شان باز مي دارند، بيشترين ضربه را به ورزش مي زنند و حوزه اي ورزشي را از حالت طبعي به طرف سياسي مي كشانند. رقابت ميان باز محمد و هوتك هيچ إشكالي ندارد و فلسفه اين چنين ورزش ها در رقابت نهفته است و معنا پيدا مي كند. مانع شدنِ رقابت ميان دو ورزش كار به بهانه هاي خدشه دار شدنِ وحدت به اصطلاح ملي در واقع يك ترفند است. اگر در كشوري، پايه هاي وحدت اش به اين سطح لرزان و لغزنده است كه با رقابتِ دو ورزش كار، ديوارهاي وحدت ميان مردم به اين ساده گي فرو مي ريزد، بگذاريد اين وحدتِ كاذب و سرآبي همين لحظه فرو بريزد و از هم بپاشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است