سران حکومت عاملان انتحارها و انفجارها هستند
بجای اینکه سران و نهادهای امنیتی ما به فکر برقراری امنیت باشند، مشغول معاملات و زد و بندهایی هستند که عملا در درون حکومت می بینیم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۱/۱۶ کد خبر: 131306 منبع: پرینت

افغانستان یکی از کشورهای اصلی قربانی ماین در جهان بشمار می رود.
همزمان با روز جهانی ماین پاکی، سران کشور همچنان غرق در زدوبندهای درون حکومتی و جمع آوری پول برای پرکردن جیب های اختلاسگران و دزدان حکومتی هستند.
بجای اینکه در این روز از خانواده های آسیب دیده از انفجار ماین ها در افغانستان دلجویی می شد، اشرف غنی راهی سفر خارجی شده و عبدالله در حال بازدید از زنان و کارکردهای شان در کابل می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، جواد حسینی رییس حزب عدالت و توسعه گفت: تفاوتی که میان عراق و افغانستان وجود دارد این است که در عراق مدیریت وجود دارد. امنیت رهبری می شود و گروه های تروریستی در درون حکومت جایی ندارد. ولی در افغانستان متاسفانه باید گفت که گروه های تروریستی در نهادهای سیاسی، اداری و امنیتی افغانستان جای دارد. ممکن است بخشی از حکومت، بخشی از کسانی باشند که عملیات انتحاری را در افغانستان به یک نحوی سازمان دهی می کنند. در اینجا نیروهای امنیتی ما به فکر امنیت نیستند.

وی افزود: قبل از اینکه سران و نهادهای امنیتی ما به فکر برقراری امنیت باشند، اینها مشغول معاملات و زد و بندهایی هستند که عملا در درون حکومت می بینیم. اختلافات، چور و چپاول، توزیع قدرت، توزیع امکانات، چیزهایی است که در حکومت مشاهده می شود. وقتی که رهبران امنیتی ما، سران امنیتی، سران حکومت ما در فکر امنیت نیستند و بیشتر به فکر اختلافات خود هستند، این خود باعث تقویت روحیه گروه های تروریستی در افغانستان می شود. گروه های تروریستی از این اوضاع احساس قوت و احساس پیروزی می کنند. آنها وقتی می بینند که درون حکومت همه چیز درهم و برهم است، نیرو می گیرند. در حال حاضر نزدیک به سی میلیون نفر در آنجا در حال عزاداری می باشند اما میزان امنیتی که در آنجا وجود دارد بسیار بیشتر از افغانستانی است که جمعیت های عزاداری به چند صد نفر می رسد.

حسینی، در خصوص عاملان انتحارها و انفجارها در کشور می گوید: ما متاسفانه در هر جای افغانستان شاهد هستیم که انتحار صورت می گیرد. حمله و انفجار صورت می گیرد. در همه جا ما با این ناامنی ها روبرو هستیم. صد متاسفانه سران حکومت وحدت ملی، جزء عاملان این انفجار ها و انتحارها است. ده ها بار یا بیشتر شده است که طی دو سال، حکومت اعلام کرده است که انتحاری ها را در حین عمل انتحار دستگیر کرده ایم و در برخی موارد سازمان دهندگان آن را دستگیر کرده ایم. اما ملت ندیده است که آنها را محاکمه کنند و اصلاً مشخص نیست که اینهایی که دستگیر کرده اند در زندان هستند یا بازهم رها شده اند و در کشورهای خارجی گشت و گذار می کنند و پس از مدتی آنها را به میدان های جنگ می فرستند. بنابراین موضوعات می توانیم بگوییم سران حکومت وحدت ملی خودش جزو عاملان این انتحاری هستند.

وی، با انتفاد از رهبران حکومت در قبال ناامنی ها گفت: رهبران حکومت وحدت ملی به جای اینکه بیایند و این اوضاع را مدیریت کنند و از انتحارها جلوگیری کنند، توجیه می کنند و می گویند در همه جای جهان اینگونه انتحاری ها صورت می گیرد. در حالیکه اینگونه نیست و در دیگر نقاط جهان طی سال ها امکان دارد یکی دوبار انتحاری صورت گیرد و شاید پنجاه نفری کشته شود. در حالیکه در افغانستان همه روزه انتحار داریم و هزاران نفر در سال با این انتحار و انفجار کشته می شود و حتی جان افراد خاص نیز در خطر می باشد. به جای اینکه تعهد و ایمان داری خود را در قبال مردم به نمایش بگذارند آنها را توجیح می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سران حکومت
انفجار ماین
نظرات بینندگان:

>>>   Omid
ناجوانا از سلسله كوه هاى سليمانى بطور قاچاق و به اسم پناهجو داخل كشور شدند حالا به درد سر شهروندان اصلى كشور تبديل شده اند، كجاست دفتر كميسارياى عالى سازمان ملل متحد در امور پناهجويان كه همه كشور ها را در اخراج اجبارى پناهجويان واقعى يارى ميرساندكه ما را هم در اين راستا همكارى كرده از شِر اصولى ها، لالى ها، يون ها، طاقت ها و.... بى غم كند، درخواست پناهنده گى اينها سالها قبل رد شده بود كه بايد سالها قبل دوباره به سلسله كوه هاى سليمانى برگردانده ميشدند.

>>>   سران حکومت به همدستی دزدان جهادی عاملان اصلی تمام جنایات در کشور اند.

>>>   چه کسانی خطرناک اند؟

از یون ها، اصولی ها، لالی ها و تمام آنهای که افکار و عقاید خود را بصورت علنی و روشن بیان می کنند، باید سپاس گزار بود… اینها تا زمانیکه در مقام های اجرائیوی قرار نگیرند، آدم های خطرناکی نیستند… چنین افرادی در همه جوامع وجود دارند و بر بنیاد اصل «آزادی بیان» هر کس حق دارد که نظریات خود را آزادانه ابراز کند؛ ولی مردم،‌ نیرو های سیاسی، جوامع مدنی و مقام های دولتی با تمام قوا تلاش می کنند که چنین افرادی در مقام های رهبری یا اجرائیوی قرار نگیرند!

برعکس، از آن رهبران و مقام های دولتی - حکومتی بترسید که ظاهرا از دموکراسی، حقوق بشر، برابری، عدالت اجتماعی و وحدت ملی صحبت می کنند، ولی در عمل تطبیق کننده افکار یون ها، اصولی ها و لالی ها اند… چنین افرادی نهایت خطرناک اند؛ قرار داشتن چنین افرادی در مقام های رهبری یا اجرائیوی باعث تباهی جامعه و مردم می شود!

لذا بسیار مهم نیست که چه تعداد «افرادی» در یک جامعه دارای افکار فاشیستی، افراطی، ضد دموکراسی و یا غیر انسانی است؛ بلکه آنچه فوق العاده ارزش دارد، این است که چنین افرادی در رهبری جامعه و یا مقامات اجرائیوی قرار نگیرند (و یا به مجردی که شناخته می شوند، باید طرد و عزل گردند)، در غیر آن، فاتحه آن جامعه و آن مردم را باید خواند...

>>>   مشکل اساسی در ارگ است و اینها همه به دهل ارگ می رقصند...
تا زمانیکه ارگ تصفیه نشود، از سرایت این امراض نمی توان جلوگیری کرد!

>>>   آیا آنانکه در جنگل های پشاور تربیه شدند باید توقع چنین موارد را داشت؟

>>>   Nasir Khalid
تا چه زمانی گلبدین در پشت پرده پنهان و کریم امین به دروغ گفتن در باره حزب اسلامی ادامه میدهد.
واقعا شرم و حیا بخصوص در کشور رخت بر بسته است

>>>   سخن من همین است که فاشیزم اوغانی ، در راستای حاکمیت مطلقه پشتونی ، در همه عرصه های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی ، لگام گسیخته فعالیت دارد . فاشیست های اوغان ، مردم غیر اوغان را ، تنها و تنها در چهره و هیات غلام و رعیت و فرمانبر می بینند، نه در هیات انسان های برابر . آنها ، برای خود ، حاکمیت مطلق می خواهند ، فرمانروایی می خواهند ، باداری و برتری می خواهند ، برای ما غلامی و نوکری و فرومایه گی . خواست آنها این است که ما تاجیک ها و دیگران ، باید همه چیز خود را به اوغان ها تسلیم کنیم ، نوکری و غلامی را بپذیرییم و در بدل هر نفسی که می کشیم ، هزاران بار دعای سر اوغان ها را کنیم و سپاسگزار باشیم ، آنگاه همه کار ها درست خواهد شد و مشکلی در اوغانستان - به نظر فاشیست ها - باقی نخواهد ماند !

>>>   دوستان عزیز فرق بین ملاه تره خیل وطالب چیست طالب هم پولیس رامی کشت ورنجردولت را اتش می زندملاه خیل هم رنجررا اتش زدوهم پولیس راکشت کی پرسان کردچرا دور میرویم دشمن در تره خیل است ماه درولایات به تعقیب ان میگردیم .دلسوز

>>>   ملاترخیل.یک.ادم.باعزت.است.هرکسی.کی.مثل.تو.در..
کابل.تکان.بوخوره..به.حساب.شان.می.رسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است