رویدادها و تحولات یمن در 15 ماه حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۲    ۱۳۹۶/۱/۱۵ کد خبر: 131266 منبع: پرینت

** شماری از زنان یمنی امروز با برگزاری تجمع در استان اب، ادامه حملات جنگنده های سعودی- آمریکایی را علیه مردم این کشور محکوم و آمادگی خود را برای حضور در جبهه های نبرد جهت مقابله با دشمن اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع اعلام کردند که با وجود گذشت دو سال کامل از جنایت های وحشیانه عربستان علیه مردم کشورشان و تخریب زیرساخت های کشور، همچنان در برابر دشمن پایداری و مقاومت می کنند.

** حملات هوایی جنگنده های سعود به مناطق مختلف استان صنعا باعث ویرانی 935 خانه، ساختمان های دولتی و تجاری و از بین رفتن صدها هکتار اراضی کشاورزی طی دو سال گذشته شده است.

** جف دیویس سخنگوی پنتاگون با اعلام حضور نظامی آمریکا در یمن ادعا کرد که هواپیماهای آمریکایی طی 20 نوبت مواضع القاعده در یمن را طی روزهای اخیر بدون ذکر جزئیات مورد حمله قرار داده اند.
دیویس امروز سه شنبه با تاکید بر تداوم حمله آمریکا به مواضع القاعده در یمن، این شبکه تروریستی را تهدید بزرگی برای آمریکا دانست.

** یک منبع امنیتی در استان عدن واقع در جنوب یمن اعلام کرد که چهار فروند هواپیمای باری نظامی نوع 130 C آمریکا حامل مقادیر زیادی سلاح و مهمات متنوع شب گذشته در میان تدابیر امنیتی در فرودگاه عدن فرود آمدند، به طوری که هنگام ورود هواپیماها، جنگنده ها و چرخبال های ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان، آن ها را همراهی می کردند.

** جنگنده های سعودی منطقه مسکونی الجاهلی شهر ذوباب استان تعز را هدف قرار داده و بمب های ممنوعه خوشه ای را بر سر مردم این منطقه ریختند که در نتیجه آن 5 شهروند یمنی از جمله 3 زن کشته شدند.
هواپیماهای عربستانی همچنان در سایه سکوت محافل بین المللی با حمله به مناطق مسکونی شهرهای یمن، خسارات جانی و مالی زیادی به مردم این کشور وارد می سازند.

** صندوق حمایت از کودکان (یونیسف) وابسته به سازمان ملل، از افزایش وبا و بیماری های ناشی از فقدان آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی در یمن خبر داد که در اثر آن هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد.
سازمان یونیسف امروز با صدور بیانیه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که هر 10 دقیقه یک کودک در یمن بر اثر عواملی که می توان از آن پیشگیری کرد مانند سوء تغذیه، اسهال و التهاب دستگاه تنفسی جان خود را از دست می دهد.

** فدریکا موگرینی نماینده عالی امور سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا ضمن هشدار به خطرناک بودن اوضاع یمن، تاکید کرد که 7 میلیون یمنی با خطر گرسنگی مواجه هستند.
موگرینی امروز بر درخواست اتحادیه اروپا را برای دستیابی فوری طرف های درگیر به راه حل سیاسی بحران یمن با حمایت از تلاش های سازمان ملل تاکید کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است