سفر غنی با هواپیمای آذربایجان بیانگر ضعف دیپلماسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۶/۱/۱۵ کد خبر: 131246 منبع: پرینت

سفر رییس‌ جمهور به استرالیا در هواپیمای آذربایجان با نشان و لوگوی شهر باکو ضعف دیپلماسی و وزارت ترانسپورت افغانستان را به‌ شدت نمایان می‌سازد.

این کار، غیر قانونی نیست یعنی دولت افغانستان می‌ تواند طیاره‌ ای را از آذربایجان اجاره کند اما از دید دیپلماسی رییس دولت باید در طیاره‌ ای که با نشان و لوگوی ملی دولت‌ افغانستان آراسته باشد، سفرهای رسمی‌اش را سازماندهی نماید.

این عملکرد نشان‌ دهنده ضعف پروتوکل‌ های تشریفاتی در ارگ ریاست جمهوری می‌ تواند تلقی شود. معمولا در سفرهای رسمی روسای دولت‌ ها، طیاره‌ ها باید دارای سه بایسته مهم باشند:

1. لوگوی ملی دولت؛
2. پرچم دولت؛
3. پروتوکول امنیتی و تشریفات معمول؛

هر شهروندی‌ که مربوط به این دولت است (در داخل و خارج از کشور) بر این سه عنصر رابطه‌ ای روانی دارد. بحث در آن نیست که شخصیت حامل این هواپیما کی و یا چگونه است. بحث در اهمیت رسمی و تشریفاتی بالاترین سمت نظام سیاسی یعنی رییس دولت است که از جمهور شهروندان نمایندگی می‌ کند.


افغانستان اشرف غنی آذربایجان استرالیا



ملک ستیز

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفر غنی
هواپیما
نظرات بینندگان:

>>>   شمااز محصولات وطن اشتفاده کنید ما از محصولات آذربایجانستان استفاده میکنیم
ر

>>>   همه میدانند که غنی و گلمرجان از جمهور شهروندان نمایندگی نمیکنند. آنها نتیجه یک معامله ننگین اند!!! که پس از عملی کردن وظایف سپرده شده از جانب امپریالیسم امریکا به کشورهای متبوع خود فرار میکنند!!!

>>>   سلام ستیز محترم.من یک شهر وند عادی استم .باور به انسان و انسانیت کنید ,من شرمیدم ازاین کار , اگر تصویر را نمیدیدم باورم نمیشد.واقا ان کار را فقط نهایت نافهمی در سیاست وشرم باد , به چنین انسان های نافهم , اقلادست اندر کارانی وزارت خارجه این چیز ها را میدانند واقای غنی را از نظر دیپلوماسی اگه میکردند .

>>>   کوچی بهتر از این نمی شود. کوچی و دیپلماسی ؟

>>>   این را میگویند خیال خام وهوا وهوس بلندپروازانه! کدام اقدام وحرکت انها ملی وافغانی است که سفر هاشان باشد اسم انتصاب را انتخاب گذاشته اند وریاست ارگ را ریاست جمهوری میخوانند و کشور اشغال شده وزیر استعمار رادولت مستقل وافغانی مینمایند وحکومتی که ریشه های اسلام وافغان را می خشکاند دولت جمهوری واسلامی میدانند وتشکیلی را که راس هردویش از یک قوم وتبار است حکومت ملی میگویند وتشکیلات یک گروه ویک قوم را حکومت میدانند و... با این همه ارزو می برید که نماینده ای خارجی ها چرا به طیاره ای خارجی سفر نموده است حتما انجا رفته اند تا به استرالیا بگویند که افغانهای مهاجر را از انجا بیرون کنند!!!
تبنگ چی

>>>   آقای ملک ستیز سلام! آنچه شما بدان اشاره نموده اید، دقیقاً همان است در صورتیکه چیزی را بنام (ملی) برای ما بجا مانده باشند!
اینجا عناصری وجود دارند که تمام روز، ماه و سال کمر به تخریب پایه های ملی دولت بسته اند، اینجا بطرف همه چیز ار روی تعصب نگریسته میشود، لوگو و درفش ملی کشور اهمیتشان را از دست داده اند، رئیس جمهور مملکت که یک نماد ملی در کشور است، همه روزه به گونه های مختلف تخریب میگردد.
دستانی وجود دارند که برای تکه و پارچه کردن این مملکت بهم فشرده شده اند! عناصری وجود دارند که برای از هم پاشی این کشور کمر بسته اند، پس پرواز رئیس جمهوری با چنین وضعیت با هوا پیمای خارجی چه مشکلی میتواند داشته باشد؟
میهن زرغون

>>>   مگر این مغز ....پروتکل و رسم و رسوم سیاسی را هم بلد است؟

>>>   برخى از اطرافيان رييس جمهور از شركت هوايى آذربايجان رشوه گرفته اند.

>>>   اين اشرف غنى چى را بلد هست كه رسم و آيين تشريفات سياسى را بداند؟ فراموش نشود كه كاكاى از كارافتاده همين شخص در اولين روزهاى كاريش دسته گل به آب داد و چون در أمريكا بيمار و بيكار مانده بود به حيث سفير مملكت بى بازخواست تعيين شد

>>>   انچه درین ویرانستان ارزو وهوسش را نداشته باشید قانونیت ومصونیت وعدالت است چند تکنوکرات بی دین امده اند تا ادای وفاداری وخدمت گذاری نمایند انهای که سالها بالای این افغان نماها سرمایه گذاری نموده هریک را ظاهرابه مقامات عالی ودرجات رفیع رسانیده اند کنون ارزودارند که اجنت هاشان انهمه زحمات ومصارف وتکالیفی را که بالای ایشان شده وهریک را خارج ار استحقاق تا مقام های بالا راه داده اند وملیارد ها دالر در اختیارشان گذاشته اند واز هیچ وپوچ مغز متفکر نمیدانم چندم دنیا ترسیم نموده اند بالمقابالمقابل توقع دارند که انها این کشور واین ملت عزیز وازاده را دست وپا بسته در اختیار انها قرار داده تمام ما یملک ومنابع زیر زمینی را دراختیار وگرو انها قرار داده انچه مهم تر از همه فرهنگ اصیل این مرزوبوم را حسب دلخواه ایشان کم رنگ ونابود سازند
همه میدانند باصطلاح خانم اول مملکت ازادانه از دین خود دفاع نموده بالای اسلام عزیز تاخت وگفت{هرگاه زنان افغان ازاد گذاشته شوند همه در دین متبوع او می گرایندو...}یک روز نشنیدیم که مجاهد نما ها وازادی خواه های نمایشی وعلما وخطباکه در منابر نصب شده انددرین باره اظهار نظر ویا از ان انتقاد به عمل اورند ومدعیان دروغین جهاد واسلام هم که دم از تحریک اسلامی وجهاد واقعی میزدند با کسانی که جرءت مندانه اسلام را تحقیر مینمایند سازش وصلح کنندازین معلوم است که خارجی ها همه ای این مهره ها را از ابتداخود ترتیب داده واین دانه های شطرنج را حسابی چیده اند
خانم کلنتون هنگامیکه وزیر خارجه ای کشورش بود در مجلس سنا بیان داشت !{ما تنها ده درصد از عواید خود از افغانستان را درانجا به مصرف میرسانیم ونود در صد متباقی رااینجا می اوریم و...}حال که ان عواید چه است وارزش واقعی ان چند میباشد شاید بعد از سی سال افشا گردد ویا هیچ هم ان ورق را دیگر باره رو نسازند
مصونیت وقانونیت هم در کشوریکه تحت اشغال وزیر فرمان اجانب باشد ممکن نیست ملت افغان از هیچ چیز بخت نیاورده همیشه استقلال وازادی باعث عقب ماندگی ورکود گردیده اگر ما راهم میگذاشتند مانند هند با انگلیس ها چند صباح دیگر رامیگذرانیدیم شاید نیم هندی ها پیشرفت وترقی میکردیم ویا اگر روسها را موقع میدادیم تا دست نشانده های خودرا درینجا نصب می نمودند بازهم از ناحیه ای ابادانی وپیشرفت بهره میبردیم حال که سرنوشت مارا بدست استعماریون گرسنه وطماع وزورگو وکوبای داده اند وتکنوکرات های بی خاصیت مارا مانند خودشان در دام انداخته اند جنازه ای همه ارمان های خیر را به گور سپاریده وفاتحه ای ترقی وپیشرفت وقانونیت ومصونیت وعدالت را باید خواندوخود درین گورستان وتاریکستان اشغال واستعمار دست وپا بزنیم
یا هو
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   از عبدالرحمن پنجابى شروع تا حال اصلاء اين دزدان ونوكران وهابيت واستعمار به اين وطن چى كرده اند؟
فقط دزدى وفقط مردم را بنام اقوام به قتل رسانيدن.
يك بال هواپيما ندارند ايا شرم نيست. ؟
بيغيرت ترين وفضول ترين ها اين ٢٠٠ سال سياه از دست اين تاجر هاى
خون مردم بيگناه.
ح ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است