آزادی زندانیان حزب اسلامی پیش از حضور حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۶/۱/۱۵ کد خبر: 131237 منبع: پرینت

هنوز آمدن حکمتیار به افغانستان مشخص نشده چه ضمانتی وجود دارد که واقعا حکمتیار به طوری که در توافقات حکومت افغانستان آمده است دست از جنگ علیه نیروهای حکومت افغانستان و مردم این کشور بر خواهد داشت؟

آگاهان امور سیاسی افغانستان عقیده دارند که آمدن حکمتیار به کابل غیر ممکن به نظر می رسد. او حدود 22 سال قبل در حالی که با چنین توافقاتی صدراعظم افغانستان شد، ولی هیچ زمان از چهار آسیاب به طرف کابل نیامد، درصورتی که شرایط حالا بهتر از آن زمان برای آمدن حکمتیار به کابل نمی باشد.

آیا با رها شدن صدها زندانی نیروهای حکمتیار وضعیت کابل ناامن تر نخواهد شد؟ آیا این نیروها با طالبان و یا داعش همکاری نخواهند کرد؟ این درحالیست که مقامات افغانستان می‌ گویند تا دو هفته دیگر حکومت افغانستان مسوولیت‌ های خود را که در توافقنامه صلح با حزب اسلامی عملی خواهد کرد و از جمله تمام زندانیان حزب اسلامی حکمتیار را رها خواهند گردید.

آگاهان امنیتی می گویند: گرفتن امنیت حکمتیار از اشرف غنی دشوارتر است. اگر او روزی در کابل ساکن شود، شهر کابل به صورت نیمه نظامی درخواهد آمد و رفت و آمد در محل سکونت حکمتیار برای همسایه ها غیر قابل تحمل خواهد گردید.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
منجم زاده
نظرات بینندگان:

>>>   اگر امکانات آمدن گلبدین در کابل فراهم باشد، بدانید که آمدن ربانی و احمد شاه مسعود نیز میسر خواهد بود.
اما از آنجایی که هرموجود زنده بعد از مرگ به مواد اولیه تشکیل دهنده آن که عبارت از هفتاد فیصد آب و باقی آن خاک که از منرال های مختلف تشکیل شده است، تجزیه میشود، بنأ زنده شدن آن به شکل اولیه غیر ممکن است.

>>>   اګر حکمتیار بیاید و یا نیاید رها نمودن مسلمانان ضروری است

>>>   بیایید! هر چه زودتر بیایید!! دزدان دیگر همه چیز را چور کردند!!!!

>>>   کجاست گلبیدین حکمتیار مگر ارواح ... ان وارد افغانستان و انهم شهر کابل میگردد شما شاهد خواهید بود که مرده و زنده گلبیدین حکمتیار مانند ملاعمر رهبر طالبان که در جای نا معلوم از طرف ای اس ای دفن شد جسد گلبیدین هم از طرف ای اس ای استخبارات پاکستان در جای نامعلوم و زمان نا معلوم مدفون شده ورنه تا کنون حد اقل یکبار سرو کله ان قاتل ترورست کلان خو در رسانه ها دیده میشد .

>>>   نورالله وليزاده
چهاربرادر ارشد صابر ازدواج کردند و مصروف زنده‌گی خود شدند. صابر از مکتب که فارغ شد، برای این که مسوولیت خود را در قبال خانواده‌اش ادا کرده باشد، پولیس شد و در قطعات نظم عامه پولیس مشغول ایفای وظیفه شد. در بغلان وظیفه داشت و چند ماه شده بود که به خانه برنگشته بود. دو روز پیش با چهار همسنگرش از بغلان می روند کندز تا معاش بگیرند. پس از دریافت معاش، برای این که ساعاتی چند رفع خستگی کرده باشند، می روند طرف یک منطقه تفریحی در کندز. طالبان تروریست تعقیب شان می کنند و در منطقه دور از آبادی، آنان را به محاصره می کشند. گفته می شود، در میان این پنج نفر پولیس، تنها صابر با خود تنفگچه داشته که برای نجات شان از چنگ یک گروه وحشی تروریست کافی نبوده. در نتیجه، صابر و دو همسنگرش شهید، یکی شان زخمی و یکی دیگرشان را تروریستان با خود می برند. این روایتی است که از نزدیکان صابر نقل شده است.
صابراز محل محاصر به خانواده‌اش زنگ زده و گفته که ما در محاصره استیم؛ اگر زنده ماندیم می بینیم اگر نماندیم، خداحافظ!! می دانید که چقدر سخت است؟ برای خانواده صابر و برای صابر!
صابر یکی ازهزاران جوان رشید و دلیری است که ما سالانه برای دفاع از امنیت و آرامش خود از دست می دهیم. وصف حال خانواده و نزدیکان صابر، از لحظه‌یی که خبرشهادت رسید و تا رسیدن پیکر به خون خفته‌ صابر، در قلم نمی گنجد. باید مادر، پدر، برادر و خواهر صابری بود تا درد از دست دادن صابری را درک کرد و کشید!
آنانی که هیزم بیار این معرکه خون آشام‌اند، درد مادر صابر را درک نمی کنند. بسیار ساده است که از درون کاخ های مجلل، ادعای فرمان روایی بر یک ملت را کنید، به خود زحمت تعقل و تدبر ندهید و خاطرتان جمع باشد که «صابر» ها در نقش های سرباز پولیس و ارتش و در نقش مادرهای داغدیده، آماده جبران بی خردی شمااند!!

>>>   حکمتیار پر از گناه که دست آن به خون مردم بی گناه آلوده است نه به سوگند عقیده یی دارد و نه به پیمان منعقده اگر پیمانی با نیرنگ ببندد در متارکه آن خیلی قابل است تعمق و جنگ شعار وی است و تبانی بدعتی در افکار پوسیده اش قابل خطور نبوده و نه خواهد بود پس به آمدن چنین جنایتکار کسانی افتخار کنند که با وی یک جاه کشتند بستند خوردند بردند دزدیدند لواط کردند و نکاح های با اعمال زور و فشار کردند که امروز صاحب بیش از هفت زن مقبول هفتاد فرزند قندول بلدنگ و تجارت خانه ها هستند نه ما غریبانیکه به وسیله وی و حزبش بی عزت و خاک و خون کشانیده شدیم ......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است