رویدادها و تحولات بحرین در 14 حمل 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۷    ۱۳۹۶/۱/۱۵ کد خبر: 131226 منبع: پرینت

** شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با تاکید بر این که از همه اتهام های وارده علیه خود مبراست، از حصول گشایش بزرگ دموکراسی برای همه شهروندان بحرین بشارت داد.

** دیوان عالی بحرین حکم صادره در باره حبس شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را از ۹ به ۴ سال کاهش داد.
عبدالله الشملاوی وکیل مدافع شیخ، اعلام کرد که حکم اولیه صادره برای موکلش طی سال گذشته در دادگاه تجدید نظر تحمل ۴ سال حبس بود که به ۹ سال افزایش یافت و اکنون دیوان عالی شیخ علی سلمان را از اتهام اقدام به تغییر نظام حاکمه با توسل به زور مبرا دانسته و این حکم را کاهش داده است.

** حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین امروز قانون مربوط به اصلاح قانون اساسی درباره افزایش اختیارات دستگاه قضایی نظامی این کشور را رسما امضا کرد که طبق این قانون محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی امکان پذیر خواهد شد.
هدف از این قانون، محاکمه همه افراد اعلام شده که به تاسیسات نظامی، نیروها و دستگاه های نظامی و امنیتی بحرین حمله می کنند و همچنین حمایت از نظامیانی دانسته شده که در جنگ های خارجی مشارکت دارند.

** رژیم آل خلیفه روز گذشته آمادگی خود برای صدور شناسنامه بحرینی اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس اعم از افراد مقیم یا سرمایه گذار به منظور تسهیل در معاملات خود با موسسات خدماتی بحرین را اعلام کرد.
به گفته محمد القائد رییس اجرایی شورای اطلاعات و دولت الکترونیک، این امر بر اساس دستور شاهزاده سلمان آل خلیفه ولیعهد و معاون نخست وزیر بحرین برای ارایه تسهیلات بیشتر به افراد مقیم و سرمایه گذار در بحرین به مردم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس داده می شود.

** هفت سازمان حقوق بشری درباره شکنجه برنامه ریزی شده در بحرین، علی رغم درخواست های ارائه شده در جلسات سال 2012 آن ها و کمیته حقیقت یاب مستقل بحرین؛ خواستار توقف این شکنجه ها شدند.

** مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن راه اندازی یک پویش سراسری، تصمیم دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای فروش 19 جنگنده اف - 16 به رژیم آل خلیفه را به شدت محکوم کرد.

** رژیم بحرین تابعیت شیخ عبدالله الدقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و دو تن دیگر را لغو کرد.
مسوولان بحرین مدعی شدند که این احکام را علیه شهروندانی صادر کرده اند که اخیرا به گروه های تروریستی پیوسته و به دنبال ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کشور بوده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است