آرشیو دادگاه استیناف هرات زیر آب رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۶/۱/۱۴ کد خبر: 131189 منبع: پرینت

آرشیو دادگاه استیناف هرات در زیر ساختمان این نهاد زیر آب رفته است و برخی سندهای مهم این نهاد را از بین برده است.
سخنگوی والی هرات گفت که زیر زمین دادگاه استیناف هرات که به حیث انبار به کار گرفته می شد، در جریان سیل دچار آبگرفتگی شد و در این رویداد یک مقدار وسایل دفتری از میان رفته است.

هرچند مسوولان این دادگاه در اینباره چیزی نمی‌گویند اما سخنگوی والی هرات می‌گوید که سندهای از میان رفته در این رویداد پرونده‌ها و وسایل اداری بوده‌اند.

گزارش‌هایی وجود دارد که فیصله‌های نهایی این دادگاه، کتاب‌های اصلی و سند‌های دایمی، برخی وثیقه‌ها و چندین کتاب اندراج شامل اسناد از بین رفته است.

درهمین حال رییس انجمن وکیلان مدافع هرات، حفاظت از اسناد محرمانه و مهم دادگاه را جز مسوولیت‌های این نهاد می‌داند و می‌گوید که از میان رفتن اسناد مهم سبب مشکلات فراوان برای طرفای دعوا و نهادهای حکومتی خواهد شد.

فعالان جامعه مدنی نیز خواهان حفاظت و بازسازی اسناد از بین رفته شده اند و گفته اند که بسیاری از مدعیان در دادگاه ها به سندهای ملکی و قباله هایی که در دست دارند استناد می کنند که صحت آن از روی اسناد ثبت شده محفوظ در دادگاه مشخص می شود و در صورت موجود نبودن سند، سند مدعی نیز باطل به شمار می آید و در نتیجه حق بسیاری اجحاف می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دادگاه هرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است